صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ورزش ایران

والیبالی‌ها دست به توپ شدند
والیبالی‌ها 13 روز مانده به پرواز هانگژو، تمریناتشان را برای بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک در سالن فدراسیون دست به توپ شدند.
سیدمحمد موسوی عراقی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، محمد فلاح، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، علی رمضانی، بردیا سعادت، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش، مبین نصری، محمدرضا حضرت‌پور و آرمان صالحی، از دیروز کار را برای بازی‌های آسیایی زیر نظر بهروز عطایی شروع کردند و طبق برنامه تا پنجشنبه23 شهریورماه هر5 جلسه تمرین و یک جلسه استراحت دارند و ساعت 4:30 دقیقه بامداد 24 شهریورماه هم راهی هانگژو می‌شوند. مسابقات والیبال مردان نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور تا 4 مهرماه در هانگژوی چین برگزار می‌شود.


حقدادی: بعضی‌ها از ورزش طلبکارند
عابد حقدادی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک با بیان اینکه بعضی همیشه از ورزش طلبکار هستند می‌گوید: «صلاح ژیمناستیک و ورزش کشور اولویت من است و هر تصمیمی گرفته شود، آن را می‌پذیرم.طبق اساسنامه، دوره ریاست چهار ساله است و همه از آن مطلع هستند. نمی‌توانیم اساسنامه فدراسیون را طبق میل خود تفسیر کنیم. به اینچه‌درگاهی نامه زدیم و درخواست معرفی ورزشکار به نهادهای بین‌المللی را داشتیم. من حاضرم برای حفظ منافع کشور با هر کدام از عزیزان صحبت کنم. بعضی خیال می‌کنند از ورزش طلبکارند اما من می‌گویم چه هزینه‌ای دادید که حالا طلبکارید؟ یک روز ما را می‌خواهند و یک روز هم نمی‌خواهند. نباید با افکارعمومی بازی کنیم و چند نفر را دور خود جمع کرده تا برای ما تبلیغ کنند. ورزشکاران ما برای بازی‌های آسیایی همراه مربیان ثبت نام شدند. ملی‌پوشان ما در این دوره شانس مدال دارند و امیدوارم مشکلات در مسیر اعزام ملی‌پوشان حل شود.»


قول رئیس جهانی تیراندازی
لوچیانو روسی رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی، قول پیگیری مشکل گلنوش سبقت اللهی در فینال تپانچه 10 متر قهرمانی جهان راداد.
مرتضی قربانی که برای مجمع عمومی کنفدراسیون آسیا در کویت با لوچیانو روسی، رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی دیدار کرد، وقتی حرف از اتفاق فینال تپانچه 10 متربادی قهرمانی جهان باکو زنان وسط آمد که داوران به دلیل مشکل کپسول تپانچه سبقت‌اللهی، اجازه تعویض کپسول وادامه مسابقه را به او ندادند.روسی در این باره گفت: «در زمان این اتفاق در میدان بودم و احساس گلنوش سبقت‌اللهی، بانوی ورزشکار ایرانی و فدراسیون تیراندازی ایران را به خوبی درک می‌کنم. به دبیر کل فدراسیون جهانی دستور دادم تا گزارشی درباره این اتفاق تهیه کند و شخصاً در حال بررسی جوانب مختلف آن هستم و امیدوارم در جلسه‌ام با دبیرکل با بررسی همه جوانب، اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی انجام شود.»


ژائوها، شکارهای لحظه آخر بارسا
بارسلونا در آخرین ساعات نقل و انتقالات، میخ خود را کوبید.
روز پایانی پنجره نقل و انتقالاتی اروپا با جولان «کاتالان‌»ها همراه بود، آنها در دقیقه 90، ژائو کانسلو مدافع منچسترسیتی و ژائو فیلیکس مهاجم اتلتیکو مادرید را به  صورت قرضی به خدمت گرفتند.این درحالی است که مراسم معارفه «ژائو»ها هم امروز در کمپ تیتو ویلانوا برگزار شد تا همه چیز رسمی شود.ژائو فیلیکس به گفته خودش از دوران کودکی عاشق بارسا بوده است، همین عشق دوران کودکی هم او را در آستانه رفتن به عربستان به بارسا کشاند.کانسلو هم بعد از عقد قرارداد گفت:«بی‌صبرانه در انتظار آغاز کار با بارسلونا هستم. در این تیم بازیکنان سرشناس و بزرگ زیادی بازی می‌کنند. حضور در بارسلونا یکی از رؤیاهای من بود که به آن رسیدم.»


فدراسیون تنیس زمین‌دار شد
مجموعه تنیس استقلال با قراردادی دوباره به فدراسیون تنیس برگشت.
داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس در مراسم امضای  قرارداد اجاره مجموعه تنیس استقلال می‌گوید: «شرکت توسعه و اماکن ورزشی با دستور کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش، کار بزرگی انجام داد. این مجموعه چند سالی بود از فدراسیون جدا و در اختیار بهره‌بردار بود و بدون شک بازگشت دوباره این مجموعه به فدراسیون در اذهان جامعه و ورزشکاران تنیس می‌ماند. مجموعه تنیس استقلال، مرکز ملی تنیس شناخته شده و به فدراسیون جهانی رسماً اعلام می‌شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی