صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

شروع نسبتاً خوب ملی‌پوشان در گرندپری پاریس

طلا و نقره مصلحتی برگردن تکواندو ایران

شیاپ چانگ گرندپری پاریس در اولین روز مسابقات خنده و اخم را باهم نثار تکواندو ایران کرد.
 روز اول این رقابت‌ها برای ایران نسبتاً خوب بود و ملی‌پوشان در مجموع یک طلا، یک نقره و یک برنز گرفتند.
در شروع کار، مهدی حاج موسایی و ابوالفضل زندی ملی‌پوشان وزن منفی 58 کیلوگرم کشورمان به فینال گرندپری رسیدند تا طلا و نقره این وزن را تکواندوکاران ما بر گردن بیاویزند.حاج موسایی قبل از دیدار نهایی مبارزات درخشانی را از خود به جای گذاشته بود، او با شکست یونان، قهرمان جهان و المپیک 2020 از ایتالیا، ایرلند و استرالیا به دیدار نهایی رسیده بود.
زندی هم دیگر ستاره تیم ایران بود که با شکست حریفانی از مکزیک، 2 تکواندوکار از کره جنوبی و حریفی از تونس خود را به فینال رساند.
اما درحالی که دو ملی‌پوش روی شیاپ چانگ آماده مبارزه با یکدیگر بودند، با صلاحدید کادرفنی زندی به نفع حاج موسایی انصراف داد تا نقره‌ای اجباری برگردن بیاویزد.
دلیل این تصمیم، جایگاه بهتر حاج موسایی در رنکینگ المپیک است، همین موضوع هم باعث شده است کادرفنی دستور انصراف این ملی‌پوش را مقابل دیگر ملی‌پوش کشورمان بدهد تا حاج موسایی به سقف امتیاز لازم برای کسب جواز المپیک یک گام دیگر نزدیک‌تر شود.
 ناهید کیانی ستاره تیم ملی بانوان هم بعد از طلای مسابقات قهرمانی جهان و نقره گرندپری رم، در همان دور اول مقابل حریف تونسی نتیجه را واگذار کرد تا خداحافظی ای زودهنگام و ناباورانه با شیاپ چانگ پاریس داشته باشد، در روز سقوط ستاره کشورمان، مبینا نعمت‌زاده ملی‌پوش وزن منفی 49 کیلوگرم تیم ملی جور کیانی را تاحدودی کشید.
او بعد از مبارزاتی دیدنی مقابل تکواندو کاران قزاق، مصر و کرواسی، در یک بازی نزدیک نتیجه را به حریف اسپانیایی خود واگذار کرد و برنز گرفت تا تکواندو بانوان دست خالی از شیاپ چانگ پاریس به خانه باز نگردد.

جستجو
آرشیو تاریخی