صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

ورزش ایران

تیم ملی برابر لبنان هم شکست خورد
بسکتبال قربانی تصمیمات عجیب!
امیررضا همایون / کار تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی 2023 به بدترین شکل ممکن و شکست 81-73 مقابل لبنان به پایان رسید. رخ دادن این اتفاقات بار دیگر ثابت کرد بسکتبال قربانی انتخاب‌های اشتباه و گلخانه‌ای جواد داوری رئیس فدراسیون شده است. او در ابتدای کارش در فدراسیون هدایت تیم ملی را به مصطفی هاشمی سپرد. عمر حضور هاشمی در تیم ملی اما کوتاه‌تر از آنچه بود که تصور می‌شد و او پس از دو شکست مقابل قزاقستان از کارش برکنار شد و سعید ارمغانی که سالها از بسکتبال ایران دور بود، به عنوان نفر اول کادر فنی انتخاب شد. تصمیمی که نتیجه‌ای جز ناکامی برای این رشته نداشت. داوری در ادامه، انتخاب دیگری برای انجام داد و هاکان دمیر را که با تیم ملی ترکیه به جام جهانی نرسیده بود به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد تا این مربی به واسطه ایران شانس حضور در مهم‌ترین تورنمنت بسکتبال جهان را که به واسطه توزیع سهمیه‌های المپیک پاریس اهمیت زیادی برای ما داشت پیدا کند. اتفاقی که پیش از این مشابه آن برای تیم ملی فوتبال با انتخاب کارلوس کی روش در جام جهانی 2022 قطر رخ داده بود. حالا فدراسیون باید به این سؤال بسیار مهم پاسخ بدهد اینکه چرا به یک مربی بازنده که در تیم کشورش هیچ دستاوردی نداشته، فرصت حضور در جام جهانی را داده است؟ ضمن اینکه دمیر هم باید پاسخ بدهد که چرا محمد جمشیدی را که در لحظات حساس کمک بسیاری به تیم ملی می‌کرد به این بازی‌ها نبرد و روی نامش قلم قرمز کشید! بسکتبال ایران در جام جهانی به تصمیمات داوری باخت تا موفقیت در بازی‌های آسیایی هانگژو هم در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.
 

اولین برد وایله با ورود عزت‌اللهی
وایله در حالی در هفته ششم لیگ دانمارک به مصاف اودنس رفت که با توجه به تمدید شش ماهه قرارداد، سعید عزت‌اللهی نیز در لیست این تیم قرار داشت. در دقیقه ۱۴ این بازی دن لوبیسیوس موفق شد دروازه وایله را باز کند و از حریف پیش بیفتد، اما شش دقیقه بعد وایله این گل را پاسخ داد تا نیمه اول یک بر یک شود. در این بازی و در دقیقه ۶۶ عزت‌اللهی وارد زمین شد و پس از حضورش در میدان، وایله توانست گل دوم را هم بزند و در نهایت به برد 2 بر یک برسد. این پیروزی بزرگ در حالی به ثبت رسید که وایله با این برد نخستین سه امتیاز فصل خود را رقم زد و به لیگ بازگشت. عزت‌اللهی در ۲۶ دقیقه که به میدان رفت، 8 ‌پاس داد و 6 کنش دفاعی داشت.
 

درویش: قراردادهای سپاهان نرمال نیست
آل‌کثیر آزاد باشد، مذاکره می‌کنیم
رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حاشیه مراسم ترحیم محسن زمانی، داور پیشکسوت فوتبال به موضوع میزبانی از تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا اشاره و بیان کرد: «جا دارد از وزیر امور خارجه تشکر کنم. هفته گذشته طی مذاکراتی که داشتیم، محبت کردند و با وزیر خارجه عربستان صحبت‌هایی داشتند. آقای تاج هم مذاکراتی با رئیس فدراسیون عربستان انجام داد. در صورت توافق طی یکی، دو روز آینده، تیم‌های ایرانی می‌توانند میزبان تیم‌های عربستان باشند اما اگر این توافق صورت نگیرد، گزینه بعدی ما میزبانی عمان است. او در مورد شرایط خط حمله پرسپولیس و احتمال بازگشت عیسی آل‌کثیر چنین نظر داد: «این به آل‌کثیر بستگی دارد که شرایط خود را بررسی کند. اگر آزاد است و تمایل داشته باشد، مذاکره می‌کنیم. البته کادر فنی هم باید با آمدن آل‌کثیر موافق باشد.» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره پیگیری مطالبات مالی این باشگاه در AFC توضیح داد: «طی هفته گذشته که وزیر خارجه مالزی آمده بود، ما درباره مطالبات ۳.۵ میلیون دلاری خودمان صحبت کردیم. نامه‌ای از ما و فدراسیون فوتبال ارائه شد که ایشان از طریق بانک‌های مالزی پیگیری کنند.»
او درباره ادعای مدیر روابط عمومی این باشگاه مبنی بر اینکه باید بازی‌های سپاهان به نفع رقبا سه بر صفر شود و اظهارات منصور قنبرزاده درباره ارسال نامه از سوی نهادهای بازرسی به باشگاه سپاهان و همچنین عقب‌نشینی وی از موضع خود گفت: «کمیته انضباطی باید بر اجرای قانون مُصر باشد. قانونگذار گفته که اگر تیمی قوانین را رعایت نکند بازی‌هایش سه بر صفر می‌شود. علی‌الظاهر چند قرارداد آنها نرمال نیست. سازمان لیگ گفته حداکثر افزایش قرارداد می‌تواند ۲۵ درصد باشد و اگر افشا شود ۱۲۵درصد افزایش یافته است، باید نتایج بازی‌ها تغییر کند. باید ببینیم آیا چیزی که می‌گویند با چیزی که عملیاتی می‌شود یکسان است یا خیر.»

شکایت سپاهان از مدیرعامل پرسپولیس
باشگاه سپاهان اصفهان بابت اظهارات مدیر عامل باشگاه پرسپولیس از او به کمیته اخلاق سازمان لیگ شکایت و اعلام کرد:« این چندمین بار پیاپی است که در روزهای اخیر مسئولان باشگاه پرسپولیس علیه سپاهان اتهامات بی اساس مطرح می‌نمایند. لذا باشگاه سپاهان از کمیته اخلاق درخواست می‌نماید که با رسیدگی فوری، از ادامه این روند نادرست جلوگیری نماید.»

جستجو
آرشیو تاریخی