صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

اردوی تیم‌ملی از دیروز با حضور خداداد عزیزی آغاز شد

ملی پوشان با چهره‌ای خندان در اردو

تیم ملی فوتبال کشورمان که می‌خواهد در فیفادی‌های پیش‌رو، در دو بازی دوستانه به مصاف بلغارستان و آنگولا برود، از دیروز اردوی خود را آغاز کرد و بازیکنان دعوت‌شده به تیم‌ملی، پیش از ساعت ۱۲، با چهره‌ای خندان، با حضور در هتل المپیک خود را به کادر فنی معرفی و سپس نخستین جلسه تمرینی خود را در زمین چمن کمپ مرکز ملی فوتبال برگزار کردند.
 این تمرین با حضور ۱۲ بازیکن از ساعت 17:10 برگزار شد.مهدی ترابی، شهریار مغانلو، روزبه چشمی، محمد دانشگر، محمد حسین مرادمند، وحید امیری، میلاد سرلک، رضا اسدی و رامین رضاییان در کنار پیام نیازمند، علیرضا بیرانوند و محمدرضا اخباری در این تمرین شرکت کردند. مرتضی پورعلی گنجی و علیرضا علیزاده نیز پس از انجام تمرینات اختصاصی همراه سایر نفرات، زیر نظر علیرضا شهاب، فیزیوتراپیست تیم ملی چند بار دور زمین دویده و سپس برای انجام تمرینات اختصاصی راهی ساختمان پک شدند. احمد نوراللهی قرار بود دیشب به اردوی تیم ملی اضافه شود و سایر لژیونرها نیز در بلغارستان به جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی اضافه خواهند شد. امیر قلعه‌نویی در جریان مصاحبه خود اعلام کرد عملکرد شجاع خلیل‌زاده و امیرحسین حسین‌زاده را زیرنظر دارند و احتمال دارد این بازیکنان پس از بازی امروز تراکتور مقابل استقلال خوزستان به اردو اضافه شوند. خداداد عزیزی که به عنوان مشاور فنی به کادر تیم ملی اضافه شده با پوشیدن لباس تمرینی و حضور در وسط زمین نظاره گر عملکرد ملی‌پوشان بود.

دلایل غیبت حسینی
پس از اعلام لیست تیم‌ملی، ابهاماتی درمورد دعوت نشدن سیدحسین حسینی به اردوی تیم ملی مطرح شد و حتی در فضای مجازی انتقاداتی به سرمربی این تیم بابت دعوت از محمدرضا اخباری به جای دروازه‌بان و کاپیتان استقلال مطرح شد. این در حالی است که حسینی برای سفر به بلغارستان، اقدامات مربوط به دریافت روادید را انجام داده بود ولی به دو دلیل برای این اردو بین ملی‌پوشان جایی ندارد.  به گزارش فارس، اولین دلیل این است که دینکا آلین، مربی دروازه‌بان‌های رومانیایی تیم ملی که سال‌ها با اخباری در تراکتور کار کرده، نظرش این بوده که دروازه‌بان فعلی گل‌گهر که در ۳ هفته ابتدایی لیگ موفق به ثبت کلین شیت شد، جزو نفرات شایسته پست دروازه‌بان برای این اردواست و این موضوع با تأیید نهایی قلعه‌نویی نیز همراه شده‌ است.  دومین و مهم‌ترین دلیل دعوت نشدن حسینی هم، این است که نام او به‌عنوان یکی از سهمیه‌های بزرگسال برای همراهی تیم امید در بازی‌های آسیایی هانگژو قرار گرفته است. شاگردان رضا عنایتی پس از برگزاری دیدار سوم خود در مرحله اول انتخابی المپیک مقابل ازبکستان، ۲۱ شهریور به ایران بازگشته و به سرعت راهی چین خواهند شد اما اردوی تیم ملی بزرگسالان نیز پس از پایان بازی با آنگولا در شب ۲۱ شهریور به اتمام می‌رسد و به همین دلیل کادرفنی صلاح دیده‌اند حسینی برای آمادگی بیشتر جهت همراهی تیم امید در هانگژو در اردوی بزرگسالان شرکت نکند تا با استراحت بیشتر به چین برود‌.

جستجو
آرشیو تاریخی