صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و دو - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

ناکامی خوزستانی‌ها برابر سرخابی‌ها در هفته چهارم

رکوردهای هزار و صد!

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار

کسب رکوردهای جالب و رند، اتفاق جذاب و مهمی بود که در هفته چهارم لیگ برتر برای سرخابی‌ها رخ داد. استقلال این هفته در شرایطی به سومین برد خود در لیگ بیست و سوم دست یافت که با گل مهرداد محمدی برابر استقلال خوزستان به پیروزی یک بر صفر رسید؛ گلی که هزارمین گل آبی‌پوشان پایتخت در ادوار لیگ برتر بود تا به این ترتیب، بازیکنی که روزگاری به اعتراف خودش لیدر هواداران پرسپولیس بود، در بازگشت دوباره‌اش به فوتبال ایران و در لباس رقیب، برای استقلال دست به تاریخ‌سازی بزند و اولین گلش برای تیم جواد نکونام را جشن بگیرد. اما در هفته رکوردزنی استقلالی‌ها، پرسپولیسی‌ها هم به یک رکورد جالب رسیدند. سرخ‌پوشان پایتخت که با لباس‌های سیاه برابر دیگر تیم خوزستانی لیگ یعنی فولاد قرار گرفته بودند، برابر میزبان خود به پیروزی 2 بر صفر رسیدند تا آنها هم سومین پیروزی‌شان در این دوره لیگ برتر را جشن بگیرند؛ بردی که صدمین پیروزی یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس به حساب می‌آمد و آنها سه امتیاز ارزشمند خارج از خانه را به حساب خود واریز کردند.
 سپاهان و اسدی در عدد 4
از سرخابی‌ها که بگذریم، باید به سپاهان اشاره‌ای داشته باشیم که در بازی خارج از خانه مقابل پیکان به پیروزی 3 بر یک دست یافت تا این تیم هم به آماری جالب دست یافته باشد. سپاهان، چهارمین بردش را به دست آورد تا به 12 امتیاز کامل دست پیدا کند. شاگردان ژوزه مورایس تا اینجای کار نشان داده‌اند که برای کسب عنوان قهرمانی انگیزه فراوانی دارند و نمی‌خواهند امتیازی را از دست بدهند. نکته دیگر درباره زردپوشان اصفهانی این است که یکی از گل‌های سپاهان را در این بازی، رضا اسدی زد تا او در هر چهار بازی سپاهان موفق به گلزنی شده باشد و با چهار گل در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار بگیرد؛ بازیکنی که نشان داده مهاجم خوبی است ولی سال‌ها اشتباهی به عنوان هافبک دفاعی بازی کرده است!
 
اولین برد تراکتور مقابل موفق‌ترین مربی!
تراکتور هم یکی از تیم‌های پیروز هفته چهارم بود که موفق شد یک بر صفر تیم سرمربی سابق یعنی ساکت الهامی را شکست دهد و به اولین بردش در لیگ برتر دست پیدا کند. سرخپوشان تبریزی در حالی از بحران خارج شدند که تک گل این تیم را مهدی عبدی مهاجم جدیدشان که به صورت قرضی از پرسپولیس به تراکتور آمده به ثمر رساند تا در روزهایی که پرسپولیس از نداشتن مهاجم تخصصی رنج می‌برد، خودی نشان داده باشد. با گل عبدی، مس رفسنجان بدون برد باقی ماند و باید دید الهامی که خود را موفق‌ترین مربی 25 سال اخیر فوتبال ایران که در استقلال و پرسپولیس کار نکرده می‌داند، چه زمانی می‌تواند رفسنجانی‌ها را به برد برساند؟
 
اولین برد نساجی بعد از 240 روز
یکی دیگر از تیم‌های برد اولی این هفته، نساجی بود که برابر صنعت نفت به برتری 3 بر 1 دست یافت تا شاگردان سید مهدی رحمتی که یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نیز هستند، اولین بردشان را جشن بگیرند. جالب است بدانید آخرین باری که نساجی موفق شده بود با سه امتیاز در لیگ برتر از زمین مسابقه خارج شود، به هفته چهاردهم لیگ قبل و بازی مقابل تراکتور در ورزشگاه وطنی برمی‌گشت و حالا تیم شهر خسته بعد از 240 روز در لیگ برتر به پیروزی رسید.
 
اولین گل خورده گل‌گهر
یکی از خط‌های تیره جدول لیگ برتر که در این هفته پاک شد، مربوط به بازی گل‌گهر و ملوان بود که با تساوی 1-1 به پایان رسید؛ چرا که سیرجانی‌ها و محمدرضا اخباری دروازه‌بان این تیم، تا پایان هفته سوم دروازه‌شان را بسته نگاه داشته بودند ولی رضا جعفری در دقیقه 57 دروازه این تیم را باز کرد تا گل‌گهر برای اولین بار در این فصل دروازه‌اش باز شود و ملوان هم به اولین تساوی‌اش در لیگ برتر دست پیدا کند.
 
هت‌تریک آلومینیوم در برد
یکی از بردهای هفته چهارم لیگ را هم آلومینیوم برابر شمس آذر به دست آورد تا شاگردان مجتبی حسینی به سومین برد پیاپی‌شان دست پیدا کنند و بعد از باخت به پرسپولیس در هفته اول، عملکرد خیره‌کننده و بسیار خوبی داشته باشند. مهدی لیموچی بازیکن آلومینیوم در این بازی دو گل زد تا چهره برتر میدان باشد.
 
دو گل در هر بازی
تنها بازی بدون گل این هفته هم دیدار ذوب آهن و هوادار بود که در پایان آن محمد ربیعی سرمربی گاندوها بعد از توقف خانگی مقابل هوادار مورد انتقاد شماری از هواداران اصفهانی قرار گرفت و با آنها بگومگو پیدا کرد! در بازی‌های این هفته که شش مسابقه آن برنده داشت و دو بازی هم به تساوی انجامید، 16 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد تا به طور متوسط، دو گل در هر مسابقه به ثمر رسیده باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی