صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

گزارش و خبر

قهرمانی جهان؛ سهم  تکواندوکاران
تیم تکواندوی دختران ایران بالاتر از همه رقبا، قهرمان نونهالان جهان شد. با 3 مدال طلا و 3نقره.
ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نونهالان جهان با حضور ۶۲۲ تکواندوکار از ۷۳ کشور جهان به میزبانی بوسنی و هرزگوین برگزار شد که در پایان تیم دختران ایران برای سومین بار قهرمان  شد و تیم پسران ایران پنجم. تیم‌های کره جنوبی، قزاقستان، کرواسی و ایتالیا هم دوم تا پنجمی را گرفتند. روژان صوفی، حنا زرین کمر و سیده کیمیا محمدی سه مدال طلا، آیلا جلیلی، کوثر اوجاقلو و هلیا ابراهیمیان هم سه مدال نقره تیم بانوان ایران را به دست آوردند. در بخش پسران، قزاقستان قهرمان شد و ایران هم  با یک طلا و دو برنز به  پنجمی رسید. محمدحسین تقی‌پور تنها طلایی تیم پسران بود و سیدمیرعباس حسینی‌فر و یاسان جعفری هم دو مدال برنز گرفتند.
 

انتقام هاکی چمنی از ژاپن
تیم ملی هاکی چمنی ایران با انتقام از ژاپن و صعود به  مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی آسیا، دیشب در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف مالزی رفت.
 تیم ملی هاکی 5 چمنی ایران، دراولین بازی مرحله حذفی مسابقات قهرمانی آسیا در شهر صلاله عمان ، با 10 گل ذبیح‌الله راه‌چمنی (3 گل)، نوید طاهری، عارف حامدی و محمدعلی صالحی پور (هر کدام 2 گل) و محمدرضا سعادت تیم ژاپن را شکست داد و با یک تیر دو نشان زد، هم انتقام باخت تیم‌های والیبال مردان و زنان را گرفت و هم  برای اولین بار در تاریخ هاکی به مرحله یک‌چهارم نهایی آسیا صعود کرد. نوید طاهری ستاره زمین شناخته شد.
 تیم ملی هاکی 5 چمنی ساعت 19:30 عصر دیروز به مصاف مالزی تیم دهم جهان و دوم آسیا رفت. هاکی بازان ایران به شرط  پیروزی برای اولین بار به  جمع چهار تیم برتر آسیا می‌روند و جواز  جام جهانی را هم می‌گیرند.


پارس جنوبی قهرمان لیگ ساحلی
پارس جنوبی با شکست ساوانا قهرمان سومین لیگ برتر والیبال ساحلی شد. تیم‌ ساوانا با ترکیب بهمن سالمی، سینا شوکتی به مربیگری حمید‌ موحدی و پارس جنوبی با ترکیب عباس پورعسگری – علیرضا آقاجانی به مربیگری رضا نائینی، دیروز در زمین‌ فدراسیون والیبال به مصاف هم رفتند که با نتیجه 2-1  با قهرمانی پارس جنوبی تمام شد.
قهرمانی‌ای که افتخار دبل جام را از چنگ بهمن سالمی درآورد وبه علیرضا آقاجانی داد. پیکان بندر دیر با ترکیب آرش وکیلی و حامد میرزاعلی با مربیگری آرش رامسر با شکست 2-1 سنگ آهن بافق به مقام سوم لیگ برتر ساحلی رسید.


بسکتبال شانس سهمیه دارد!

تیم ملی بسکتبال ایران امروز در ادامه مسابقات جام جهانی به مصاف لبنان می‌رود. دو رقیب دیرینه آسیایی ساعت 17:00 به مصاف هم می‌روند که ایران تنها می‌تواند با پیروزی آن هم با اختلاف 7 امتیاز کورسوی امید برای کسب سهمیه المپیک داشته باشد. شاگردان هاکان دمیر که پنجشنبه برابر فرانسه با نتیجه 82-55 شکست خوردند، می‌توانند سهیمه المپیک را کسب کنند.
ایران باید با اختلاف ۷ امتیاز لبنان را شکست دهد و فرانسه نیز برابر ساحل عاج به برتری برسد. (به این ترتیب ایران به مقام دوم گروه P می‌رسد).اما دوم‌ شدن ایران برای صعود مستقیم کافی نیست و در دیگر گروه‌های بازنده‌ هم باید این اتفاقات رقم بخورد.در گروه O تیم ژاپن باید برابر کیپ‌ورده دست‌کم با ۱۷ امتیاز اختلاف بازنده شود و فنلاند هم باید ونزوئلا را شکست دهد. به این ترتیب ژاپن به مقام سوم گروه O می‌رسد و ایران به دلیل اینکه در گروه خود دوم شده در رنکینگ پایانی بالاتر از ژاپن قرار خواهد گرفت.
 نهایتاً در گروه M نیز فیلیپین باید چین را شکست دهد و آنگولا نیز سودان را ببرد (اگر سودان برنده شود فیلیپین باید با اختلاف ۵ تا ۱۲ امتیاز برنده شود) با این شرایط، ایران معجزه‌وار تک سهمیه آسیایی المپیک را از جام جهانی کسب خواهد کرد. با وجود این اما و اگرها وضعیت حضور حامد حدادی و ارسلان کاظمی در میدان مشخص نیست.
 کاظمی در جریان بازی با فرانسه، از ناحیه مچ پا مصدوم و به بیمارستان رفت و دکتر تیم هنوز مجوز بازی کردنش را صادر نکرده است. بهنام یخچالی هم که در جریان بازی با فرانسه آسیب دید، از اواخر کوارتر چهار به صورت لنگ لنگان به بازی ادامه داد ولی طبق پی‌گیری‌ها او به بازی امروز برابر لبنان می‌رسد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی