صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

پای داوران زن هم به تور دوچرخه‌سواری باز شد

رکاب«زن‌ها»

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

سرانجام پای داوران زن دوچرخه‌سواری ایران به قضاوت در تور بین‌المللی باز شد. اتفاق جالبی که بعداز 36 سال در تور دوچرخه‌سواری ایران- آذربایجان رخ داد.
در حالی که تا به حال داوران زن دوچرخه‌سواری، درهیچ توری حضور نداشتند، امسال 4 داور زن در لیست داوران حاضر در تور قرار گرفتند و طلسم‌شکنی کردند. سودابه هشترودی، فرشته چلانی، ژینا پورمحمد و ترلان بحری. البته ژینا‌ پورمحمد داور درجه 2 که با دنیای دوچرخه‌سواری غریبه نیست و خودش هم پا به رکاب بوده، البته نه حرفه‌ای، 3 سالی است در دوچرخه‌سواری قضاوت می‌کند، برخلاف بقیه قبلاً هم داوری در تور دوچرخه‌سواری را تجربه کرده است. در واقع او اولین داور زن دوچرخه‌سواری است که در تورها حاضر بوده.  دوسال در تور مرند- جلفا و امسال هم تور کندوان. اما سه داور دیگر امسال اضافه شده‌اند.‌ پورمحمد می‌گوید: «ما داوران زن استان آذربایجان شرقی، 3 سالی است که در همه مسابقات بوده‌ایم و من در این مدت شاید تنها در دو مسابقه به خاطر مشکلاتی حضور نداشتم، اما به همت رئیس هیأت استان، دو سالی در تورمرند- جلفا تنها داور زن بودم و امسال هم در تور کندوان داور فتوفینیش شدم.  خوشحالم با کار تخصصی و رفتار در شأن یک خانم داور ایرانی اعتماد مسئولان اداره ورزش و جوانان و نگاه مثبت فدراسیون دوچرخه سواری ایران برای حضور داوران زن  در تور بین المللی آذربایجان را جلب کردم و امسال با پیگیری مسئولان و تلاش و اصرار خودمان 4 داور زن هم به جمع داوران تور ایران- آذربایجان اضافه شد.»
او حالا سودای حضور در تورهای بین‌المللی را دارد و اظهار می‌کند: «حضور در تورهای بین‌المللی، آرزوی همه داوران است، با سختگیری‌هایی که تا به حال بود، این امکان وجود نداشت، اما حالا برای درجه بین‌المللی تلاش می‌کنیم تا این بار تورهای بین‌المللی را هم تجربه کنیم.»
پورمحمد خوشحال از اینکه از حضور داوران زن در تور دوچرخه‌سواری آذربایجان استقبال شده است، ادامه می‌دهد: «خوشبختانه همه برخورد خیلی خوبی با ما داشتند و حتی بعضی داوران مرد به ما تبریک گفتند. مجید ناصری نماینده فدراسیون جهانی و صفاپور هم از حضور ما در تور استقبال کردند و حتی به رئیس هیأت استان سفارش کردند برای سال‌های آینده، زمینه حضور بقیه داوران زن دوچرخه‌سواری را هم فراهم کنند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی