صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

سایه مرگ روی دیوار دورتموند، پی اس جی، میلان و نیوکاسل

ستاره بازی بدون فوق ستاره ها!

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

لیگ جذاب قهرمانان اروپا از 28 شهریور مجدداً شروع خواهد شد. شروعی که این بار در آن خبری از کریس رونالدو و لیونل مسی نیست تا شاهد چمپیونز لیگی بدون حضور این دو فوق ستاره باشیم.
با برگزاری قرعه کشی مرحله گروهی این رقابت‌ها، شمارش معکوس به صدا درآمده است تا نوید بازگشت یو سی ال را به عاشقان فوتبال بدهد.
32 تیمی که جواز حضور در رقابت‌های امسال را گرفته بودند، در 8 گروه تقسیم شدند تا در ماراتن امسال شانس خود را برای لمس جام لیگ قهرمانان اروپا امتحان کنند.
به رسم هرسال تراکم تیم‌های قوی در یک گروه باعث ترافیک سنگین در این گروه می‌شود که امسال قرعه به نام پاری سن ژرمن، بورسیا دورتموند، میلان و نیوکاسل افتاد تا در گروهی سخت، از نزدیک با مرگ دست و پنجه نرم کنند.
اما در گروه A دست سرنوشت منچستریونایتد، بایرن مونیخ، گالاتاسرای و کپنهاگن در کنار یکدیگر قرار داده است، گروهی که با تقابل شاگردان توماس توخل و اریک تن هاخ قطعاً رنگ دیگری به خود گرفته است تا فینال به یادماندنی فصل 1999-1998 در خاطرمان زنده شود.البته که گالاتاسرای ترکیه هم بر جذابیت این گروه افزوده است.
درگروه B آرسنال بعد از 6 سال بالاخره نفس کشیدن در اتمسفر لیگ قهرمانان اروپا را تجربه خواهد کرد، آرتتا که فصل قبل در کورس قهرمانی لیگ جزیره تا همین اواخر، قهرمانی را در چنگ داشت، با غفلتی یکباره عنان را از کف داد، سیتی هم خداخواسته از این غفلت استفاده کرد و کاخ رؤیاهای توپچی‌ها را روی سرشان خراب کرد، آنها اگرچه قهرمانی را از کف دادند اما کامبکی دلچسب به لیگ قهرمانان اروپا زدند. شاگردان آرتتا حالا در مرحله گروهی باید با سویا، آیندهوون و لانس دیدار کنند و می‌شود گفت که حداقل در شروع، کار سختی ندارند.
گروه C هم احتمالاً پرستیژش با تقابل رئال مادرید و ناپولی قهرمان سری A بالا‌تر رفته است، بجز این دو تیم براگا و یونیون برلین هم برای بقا در این گروه حضور داشته و تلاش خود را خواهند کرد.
گروه D با حضور اینتر میلان نایب قهرمان فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا ویترین جذابی به خود گرفته است، بنفیکا قهرمان فصل قبل پرتغال هم در این گروه حضور دارد تا شاهد دیدار تماشایی بین این دو باشیم.همچنین سالزبورگ و رئال سوسیداد دو تیم دیگر این گروه را تشکیل می‌دهند.
 اما در گروه E که با حضور لژیونر فوتبال کشورمان حداقل حساسیت بیشتری برای ما دارد، جهانبخش و یارانش در تیم فاینورد باید با اتلتیکو مادرید، لاتزیو و سلتیک سرشاخ شوند تا جهانبخش تقابل با شاگردان دیگو سیمئونه را بچشد.
اما منچسترسیتی قهرمان فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا گروه G را با قدومش مفتخر کرده است تا کار تیم‌های این گروه را سخت کند.گروهی که با حضور لایپزیش، ستاره سرخ بلگراد و یانگ بویز سوئیس، حداقل روی کاغذ پیش‌بینی می‌شود که سیتیزن‌ها به‌راحتی به‌عنوان صدرنشین گروه، کار خود را در لیگ قهرمانان اروپا استارت بزنند.
در گروه H هم مهدی طارمی و یارانش در پورتو، کار سختی مقابل بارسلونا دارند اما به نظر می‌رسد، مقابل شاختاردونتسک اوکراین و آنتورپ بلژیک حرف برای گفتن دارند تا بعد از بارسلونا شانس حضور در مرحله بعدی را داشته باشند.

 

برش

حاج صفی و محمدی لبه تیغ لیگ اروپا
همچنین قرعه کشی لیگ اروپا هم انجام شد تا تکلیف تیم‌ها مشخص شود.
گروه:Aوستهم، المپیاکوس، فرایبورگ، باکا توپولا
گروه:Bآژاکس، مارسی، برایتون، آاک آتن
گروه:Cرنجرز، رئال بتیس، اسپارتا پراگ، آریس لیماسول
گروه: Dآتالانتا، اسپورتینگ، اشتورم گراتز، راکوف
گروه:Eلیورپول، لاسک، یونیون سن ژیل، تولوز
 گروه: Fویارئال، رن، مکابی، پاناتینایکوس
گروه:Gآاس‌رم، اسلاویاپراگ، شریف مولداوی، سروت سوییس
گروه:Hبایرلورکوزن، قره‌باغ، مولده، هکن سوئد
احسان حاج صفی و میلاد محمدی ملی‌پوشان ایرانی تیم آاک آتن یونان با قرارگفتن در گروه مرگ، کار سختی در پیش دارند اما سردار آزمون ستاره جدید آاس رم در گروه G کار ساده‌تری خواهد داشت.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی