صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

وزیر امور خارجه وارد دمشق شد

امیرعبداللهیان پیگیر توافقات رؤسای جمهور ایران و سوریه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر دیروز به منظور دیدار با مقامات عالی‌رتبه سوریه و پیگیری توافقات سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به این کشور، در رأس هیأتی وارد دمشق شد. وی در این سفر ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را با مقامات عالی‌رتبه سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد و پس از آن با ورود به بیروت، ضمن دیدار با مقامات این کشور، در مورد آخرین تحولات منطقه‌ای و لبنان گفت‌و‌گو خواهد کرد.
امیرعبداللهیان که برای هفتمین بار پس از تصدی وزارت امور خارجه به دمشق سفر می‌کند، در بدو ورود به سوریه مورد استقبال معاون وزیر خارجه این کشور قرار گرفت. وی در جمع خبرنگاران هم درباره اهداف سفر خود گفت: با توجه به تحولات جدید در منطقه و صفحه جدید و مثبت روابطی که در منطقه شاهد آن هستیم، همواره رایزنی‌ها و مشورت‌های موفقی را با مقامات عالی‌رتبه سوریه و با همکارم جناب آقای فیصل مقداد در دمشق یا تهران داریم. وی اضافه کرد: در سفری که اخیراً بنده به عربستان سعودی داشتم، از مقامات عربستان سعودی اظهارات مثبتی را در ارتباط با سوریه دریافت کردم و حالا در دمشق هستیم تا پیرامون این مسائل و همچنین موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو داشته باشیم. وزیر امور خارجه کشورمان افزود: پیگیری توافقات رؤسای جمهور دو کشور در سفر اخیر آقای رئیسی به دمشق و سفر اخیر هیأتی کامل اعم از سیاسی و اقتصادی از سوریه به تهران یکی دیگر از اهداف این سفر است.
امیرعبداللهیان سپس در دیدار با
«حسین عرنوس» نخست‌وزیر سوریه درباره آخرین مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کرد. نخست‌وزیر سوریه در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت این سفر گفت: «پیگیری توافقنامه‌های انجام شده در جریان سفر رئیس‌جمهور  ایران به سوریه و همچنین هیأت سیاسی و اقتصادی سوریه به ایران خوب و مثبت است».
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی