صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

ورزش ایران

رکورد ویژه رضا اسدی در سپاهان
خرید جدید سپاهان در نقش ستاره شماره یک این تیم در مسیر صدرنشینی ظاهر شده است و با آماری ویژه توانسته اولین بازیکنی لقب گیرد که طی چهار بازی ابتدایی فصل، گل زده است. سپاهان در حالی پیکان را در ادامه هفته چهارم لیگ برتر 3-1 شکست داد که گل اول این تیم را اسدی زد تا این بازیکن با 4گل زده در صدر جدول گلزنان قرار بگیرد. نکته جالب اینجاست که او روزگاری به عنوان هافبک دفاعی رقیب دیگر بازیکنان این پست بود اما اکنون کاملاً روی دیگر خود را در فاز تهاجمی با درخشش به نمایش گذاشته است و شرایطی رؤیایی را تجربه می‌کند.

محرومیت مادام العمر وزنه بردار خاطی
در جریان مسابقات وزنه برداری پیشکسوتان جهان، ورزشکار ایران مصطفی رجایی در رده دوم و ورزشکار رژیم صهیونیستی در رتبه سوم ایستاد. این دو بعد از مراسم اهدای مدال با یکدیگر به خوش‌وبش پرداختند و عکس یادگاری گرفتند. سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون نیز در اقدامی انضباطی رجایی را محروم کرد و گفت: «حواشی پیش‌آمده غیر قابل قبول و غیرقابل بخشش است. مواضع جمهوری اسلامی اولویت اصلی ماست و ورزشکار خاطی به‌صورت مادام‌العمر محروم شد، ضمن اینکه از این پس کلیه فعالیت‌های کمیته پیشکسوتان منحل می‌شود و سرپرست تیم اعزامی (حمید صالحی‌نیا) نیز از سمت خود برکنار شد.»

شکست بسکتبال مقابل قهرمان جهان
تیم ملی بسکتبال ایران، دیروز در سومین بازی خود از جام جهانی ۲۰۲۳، به مصاف اسپانیا رفت. هاکان دمیر سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی در این دیدار از حسن علی‌اکبری، محمد امینی، پیتر گریگوریان، ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی در ترکیب ابتدایی خود بهره برد. کوارتر نخست با وجود اینکه ایران حامد حدادی را در ترکیب خود نداشت، با درخشش کاظمی و امینی، با نتیجه ۱۷-۱۶ به سود ایران به پایان رسید. مدافع عنوان قهرمانی در کوارتر دوم عملکرد بهتری داشت و ۱۷-۲۵ به پیروزی رسید تا با ۹ اختلاف برتری، به رختکن برود. با آغاز نیمه دوم ایران با درخشش یخچالی و امینی عملکرد بهتری داشت ولی ماتادورها باز هم ۱۸-۲۱ در کوارتر سوم به پیروزی رسیدند. کوارتر چهارم هم با برتری ۱۳-۲۱ اسپانیا پایان یافت تا مدافع عنوان قهرمانی با نتیجه قاطع ۶۵-۸۵، سومین باخت ایران در این رقابت‌ها را رقم بزند.

دومین برد هاکی‌بازان چمنی
تیم ملی هاکی چمنی مردان به دومین برد خود در مسابقات قهرمانی آسیا عمان رسید. تیم ملی بعد از برد 7-2 مقابل هنگ‌کنگ، در دومین دیدار خود، اندونزی را هم 5-3 شکست داد. امیرمهدی میرزاخانی ملی‌پوش کشورمان هم در این دیدار، بهترین بازیکن زمین شد. در ادامه این مسابقات تیم کشورمان امروز برای تعیین سرگروه به مصاف قزاقستان می‌رود.

شکایت سپاهان و پرسپولیس از هم!
در شرایطی که سپاهان نتوانسته قرارداد عیسی آل‌کثیر و برایان دابو را ثبت کند، برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند این باشگاه مرتکب تخلف عبور از سقف بودجه شده و حتی احتمال دارد کمیته انضباطی به این ماجرا ورود کند اما مسعود سعیدی، مدیر رسانه‌ای سپاهان در صفحه شخصی خود نوشت:«طبق اذعان حکم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، هم سقف بودجه بازیکنان باشگاه سپاهان برای ثبت بازیکن جدید جا دارد و هم لیست بازیکنان تیم جای اضافه کردن بازیکن را دارد. هنوز عده‌ای باورشان نمی‌شود یا نمی‌خواهند قبول کنند سپاهان در خصوص قراردادهای خود شفافیت و صداقت را رعایت کرده و این ریشه در موضوعاتی دارد که باید با قوت به آن رسیدگی کرد. باشگاه سپاهان نه قراردادی زیر میزی دارد و نه نیاز دارد برای توجیه نتیجه نگرفتن به سمت دیگران حمله کند.» در همین رابطه  باشگاه سپاهان از مصطفی لشگری، مدیر روابط عمومی پرسپولیس به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شکایت کرد و در مقابل باشگاه پرسپولیس هم از مدیر روابط عمومی سپاهان به کمیته اخلاق شکایت کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی