صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

حضور قطعی صیادمنش حزباوی و سلمانی در تیم امید

چالش عنایتی با سرخابی‌ها!

تیم‌ملی امید  قصد دارد در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کند اما با مسائل مختلفی از جمله بازیکن ندادن باشگاه‌ها مواجه بوده و همین موضوع دغدغه‌هایی را برای رضا عنایتی به وجود آورده است. در این شرایط سرمربی تیم امید در نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌ها که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، گفت:«بازی‌های هانگژو حساسیتی را در جامعه فوتبال ایجاد کرده و قبل از آن‌هم به ازبکستان می‌رویم و مسابقات مهمی داریم. البته زمان طلایی را از دست دادیم و نمی‌توانستم تغییرات زیادی ایجاد کنم، با این حال امیدواریم بدون حاشیه و جوسازی در هانگژو شرایط خوبی داشته باشیم و از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم.»
عنایتی در ادامه با اشاره به اینکه چون فیفادی نیست، برای در اختیار داشتن بازیکنان دچار مشکلیم عنوان کرد:«۵۰ درصد از پتانسیل بازیکنان را از دست داده‌ایم، چراکه تیم‌های باشگاهی در آسیا حضور دارند و نمی‌توانیم آنها را مجبور کنیم. تنها ارسلان مطهری و سید حسین حسینی به‌عنوان دو سهمیه بزرگسال برای تیم‌ملی امید باقی مانده‌اند و فقط می‌توانیم آنها را با خودمان ببریم، اما در مجموع موجودی خوبی داریم و امیدواریم باشگاه‌ها با ما همکاری کنند. البته باشگاه‌ها نباید ضربه بخورند ولی به اعتبار فوتبال ایران هم نباید ضربه زد و معتقدم اگر قرار است با تمام قوا حاضر نشویم و از اعتبار فوتبال ایران دفاع نکنیم، بهتر است در مسابقات حضور نیابیم. سریال تکراری مثل همیشه برای تیم‌ملی امید رخ داد و همواره عدم همکاری باشگاه‌ها و بعضاً سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان وجود داشته است. این تیم‌ملی امید می‌تواند برگی از تاریخ باشد و به بازیکنان هم گفته‌ام تمام توانشان را به کار گیرند.»
جواد نکونام اعلام کرده تیم‌ملی امید را برای در اختیار دادن همراهی نخواهد کرد، چراکه قرار بود برخی مسائل به او اعلام شود، اما عنایتی معتقد است این مشکل حل می‌شود:«جلسه‌ای با نکونام داشتم و دغدغه‌هایش را می‌دانم. نگرانی کلی نکونام برای دربی و بازی مقابل پرسپولیس در هفته پنجم لیگ است و حق می‌دهیم که ساده از کنار این مسأله نگذرد و دغدغه‌اش را می‌دانم اما سهیل مهدی با او تماس می‌گیرد و مشکلات حل خواهد شد.»
تیم امید در شرایطی به هانگژو می‌رود که مسئولان و مردم توقع مدال طلا دارند؛ موضوعی که عنایتی به آن چنین واکنشی داشت:«با توجه به کیفیت فوتبال ایران خواسته بزرگی نیست اما سخت است. تمام اتفاقات ناخوشایند سال‌های گذشته فنی نیست و باید تمام مسائل را کنار هم بگذاریم. تیمی مانند ازبکستان برنامه‌ریزی دارد و با نگاه و چشم‌انداز پیش می‌رود و قرار است با اسپانیا بازی کند اما فوتبال ایران نگاه کوتاه‌مدت دارد و این خوشایند نیست. انتظارات بالاست و همگی توقع کسب مدال دارند، هر چند در دل خود می‌دانند شرایط سختی داریم.»
او حضور اللهیار صیادمنش، یاسین سلمانی و محمدامین حزباوی را در تیم‌ملی امید قطعی اعلام کرد:«قطعاً این سه بازیکن با ما هستند و از آنها استفاده می‌کنیم. فهرست ۲۳ نفری تیم‌ملی امید برای مسابقات ازبکستان و لیست ۲۳ نفری برای بازی‌های آسیایی هانگژو تغییر نمی‌کند و اگر باشگاهی بازیکنانش را در اختیار تیم‌ملی امید قرار ندهد، باید با تعداد بازیکنان کمتری به هانگژو برویم. چالش اصلی ما بازیکنان استقلال و پرسپولیس‌ هستند. قرار شد لیگ به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که منافع باشگاه و تیم‌ملی امید در نظر گرفته شود.»
جستجو
آرشیو تاریخی