صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و نه - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و نه - ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

عرض ارادت به امام حسین(ع)
سینا کلهر معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، از ارادت خود به اهل بیت علیهم‌السلام و بویژه امام حسین(ع) نوشته و در این باره آورده: «با شنیدن نام چه کسی ایرانیان به یاد آزادگی، مبارزه با ظلم و شجاعت و ایثار می‌افتند؟ ایسپا از مردم پرسیده است و اکثریت مردم ایران گفته‌اند: #امام-حسین-علیه-السلام.سلام خدا به بزرگ‌ترین منبع الهام بخش آزادگی و شجاعت برای مردم ایران.»
 

حسرت‌هایی که قابل جبران نیست
وحید یامین‌پور نویسنده ایرانی با انتشار یک استوری که مخاطب آن نسل امروز هستند، به موضوع اخلاق و دین پرداخته و در این باره نوشته: «اینو می‌نویسم برای چند تا نوجوانی که احتمال داره مطالب منو ببینن و بخونن: بعضی حسرت‌ها ابدی است، قابل جبران نیست.
نمیشه برگشت و درستش کرد... فرصت‌های نوجوانی بر‌نمی‌گرده. یکی از حسرت‌های من حفظ قرآنه. کاری که حافظه و ذهن یک نوجوان راحت انجامش میده و برای کسی مثل من در 43 سالگی ده‌ها بار سخت تره. انس با قرآن رو در قرائت روزانه حداقل یک جزء‌ 30 به‌دست بیاورید و حفظ رو جدی بگیرید هرچند حفظ جزء 30 یا سوره‌های خاص که دستور دادند زیاد خوانده بشه، مثل یس، واقعه، جمعه، فجر و...»


تاریخچه موسیقی روی آنتن رادیو ردیف
«پنجشنبه‌های رادیو ردیف» در خانه‌ پایور برگزار می‌شود. خبری که کیهان کلهر در فضای مجازی خود منتشر کرده است. «پنجشنبه‌های رادیو ردیف» با اجرا و گزارش محمدرضا شرایلی است که به موضوع «تاریخچه ضبط موسیقی در ایران» می‌پردازد. در شرح این برنامه آمده: تاریخ موسیقی، بیش از آنکه تاریخ موسیقیدانان و احوالات‌شان باشد، تاریخ آثار موسیقایی است و اثر موسیقایی تا جای قابل‌ رجوعی نیافته باشد تاریخ نمی‌یابد.موضوعات این نشست اختصاص دارد به «ضبط در دوران قاجار و پخش نمونه‌های ضبط در دوران قاجار و....»


نقش‌آفرینی آهنگساز ایرانی در یک فیلم کوتاه
 بهزاد عبدی آهنگساز با انتشار عکسی در کنار امیرمحمد زند از فعالیت جدید خود خبر داده که فیلم کوتاه سینمایی با عنوان «قرار ملاقات» است.هفتمین کار امیرمحمد زند در مقام نویسنده و کارگردان با بازی آهنگساز بهزاد عبدی، البته موسیقی این کار را هم این آهنگساز برعهده دارد.

 

موافقت با حق پخش ورزش توسط صداوسیما
پیمان جبلی رئیس صداوسیما در ویراستی با اشاره به حق پخش تلویزیونی برنامه های ورزشی نوشت:با پیشنهاد و حمایت رسانه ملی، کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با بندی در خصوص حق پخش تلویزیونی برنامه‌های ورزشی موافقت کرد.

 


شعر شاعر مسیحی دلباخته اباعبدالله‌الحسین(ع)
سهیل اسعد، مبلغ و فعال فرهنگی حوزه بین‌الملل در توئیتر با اشاره به یکی از اشعار شاعر مسیحی درباره حضرت سیدالشهدا(ع) نوشت:«این شعر نزار فرانسیس، شاعر مسیحی لبنانی درباره امام حسین علیه‌السلام خیلی با دل‌ها بازی کرد. اینک او در کربلا میهمان حرم مرادش اباعبدالله‌الحسین است.» در ترجمه بخشی از این شعر آمده است:
«اگر حسین(ع) و اصحابش برای ما (مسیحیان) بودند
عاشق غبار لباس‌هایشان بودیم
تمام کلیسا‌ها را برای عزاداری می‌گشودیم
و در همان حال روزگار را به زانو زدن وا می‌داشتیم
اگر حسین(ع) و اصحابش برای ما (مسیحیان) بودند
اگر حسینی مسیحی داشتیم
دین و آیین ما دو اسم پیدا می‌کرد (مسیحی و حسینی)
خورشید را با فریاد صدا می‌کردیم که دور شو
تا زمانی که حسین(ع) نیست، برو و کوچ کن
چراکه تا او نیست خورشید هم نباید بتابد
اگر حسین(ع) و اصحابش برای ما (مسیحیان) بودند
و حتی اگر حسین(ع) و اصحابش برای ما نباشند
واجب است که حق را در آیین او بیابیم
و دل‌هایمان را برای او آب و جارو کنیم
و در هر سجده‌ای او را نیز یاد کنیم
حتی اگر حسین(ع) و اصحابش برای ما نباشند»

جستجو
آرشیو تاریخی