آماده‌باش دختران کاراته‌کا برای فتح تاتامی هانگژو

ارباب: برای بهترین نتیجه هم قسم شده‌ایم

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

 بازی‌های آسیایی هانگژو از رگ گردن هم به ما نزدیک‌تر است و فقط 23 روز به شروع این بازی‌ها مانده است.
در این میان کاراته بانوان هم که همیشه آبروی کاروان ایران را حفظ کرده است، این‌بار هم آماده است تا خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها را از تاتامی هانگژو سوغات بیاورد.
فرخناز ارباب سرمربی تیم ملی بانوان معتقد است اگرچه ملی‌پوشان با سرمایه‌گذاری رقبا در این رشته، کار سختی در پیش دارند، اما هم‌قسم هستند و یکدل برای اینکه باز هم روی کاروان ایران را سفید کنند.
او درباره ترکیب تیم ملی در بازی‌های آسیایی گفت: «ما در 4 وزن عازم بازی‌های آسیایی خواهیم شد، طبق اعلام قبلی سارا بهمنیار در وزن منفی 50 کیلوگرم، آتوسا گلشادنژاد در وزن منفی 61 کیلوگرم و مبینا حیدری در وزن منفی 68 کیلوگرم مسافران ما در تاتامی هانگژو هستند. می‌ماند یک وزن دیگر که بین فاطمه سعادتی در وزن منفی 55 کیلوگرم و لیلا برجعلی ملی‌پوش وزن مثبت 68 کیلوگرم، تصمیم جدیدی را به کمیته ملی المپیک اعلام کرده‌ایم و منتظر جواب قطعی آنها هستیم تا نفر چهارم را معرفی کنیم. ما قبل از مسابقات قهرمانی آسیا، چندین دوره انتخابی برگزار کردیم، علاوه بر این ملاک ما برای این انتخاب عملکرد ملی‌پوشان در این 11 اردوی برگزار شده و مسابقات قهرمانی آسیا است.
درباره انتخاب مبینا حیدری هم باید بگویم که او مدال‌آور ما در المپیک جوانان بوده است، علاوه بر این بازیکنی باتجربه و فنی است. در مسابقات قهرمانی آسیا هم با بدشانسی روبه‌رو شده و به‌خاطر آسیب آرنجش دیگر نتوانست به مدال برسد.» ارباب و تیمش حالا برای نتیجه‌ای درخشان در هانگژو آماده هستند: «تلاش همه ما این است که تیمی آماده را روانه بازی‌های آسیایی کنیم. پیش‌بینی تعداد و رنگ مدال‌ها از الان، کارسختی است. ملی‌پوشان تا الان بسیار باانگیزه بوده‌اند، رئیس فدراسیون هم، همه‌جور امکاناتی از روانشناس تا بدنساز تخصصی برایمان درنظر گرفته است، از الان به بعد همه چیز به عملکرد کاراته‌کاها در تاتامی بستگی دارد. حتی در کادر فنی هم با اضافه کردن 2 مربی سعی کردیم بهترین‌ها را دور هم جمع کنیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن به آنها کمک کنیم. تیم‌های آسیایی سرمایه‌گذاری زیادی روی کاراته کرده‌اند، کارمان در این مسابقات سخت است اما ما همدل قسم خورده‌ایم تا بهترین نتیجه را در بازی‌های آسیایی بگیریم و بتوانیم نتایج خوب قبل را تکرار کنیم. برای من بهترین نتیجه خوش‌رنگ‌ترین مدال شاگردانم است.»
ستاره موسوی که به‌تازگی به‌عنوان دستیار ارباب انتخاب شد، در آخرین آزمونش ضعیف‌ترین نتیجه تیم کاراته امید بانوان را در مسابقات جهانی رقم زد. درحالی که انتقادات زیادی به ارباب مبنی بر انتخاب موسوی به عنوان دستیارش شده بود، او حاضر به صحبت در این باره نشد.

جستجو
آرشیو تاریخی