دلخوری کاپیتان تیم ملی هندبال از بلاتکلیفی در سپاهان

شاید به سرنوشت هادی عقیلی دچار شویم!

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

 پا درهواست، نمی‌داند چه کار کند؛ آن‌ هم 6 روز قبل از شروع لیگ برتر هندبال. با اینکه هنوز 2 سال از قراردادش با سپاهان مانده، اما تکلیفش را نمی‌داند؛ حرف از مجتبی حیدرپور کاپیتان تیم ملی هندبال است که با تصمیم جدید فولاد سپاهان، برای فصل جدید باید به فکر تیم دیگری باشد. او که این روزها همه فکر و ذکرش بازی‌های آسیایی است اما دغدغه داشتن و نداشتن تیم هم دارد. حالا که سپاهانی‌ها ترجیح می‌دهند تیم هندبال را برای فصل جدید با بازیکنان جوان و بومی ببندند، او کلافه است، کلافه از اینکه نمی‌داند امسال هم با لباس سپاهان بازی می‌کند یا نه؟
چرا سپاهان می خواهد برای فصل جدید،بازیکنان با تجربه را کنار بگذارد؟
متأسفانه باشگاه گفته می‌خواهد فصل جدید تیم بومی و جوان داشته باشد و بازیکنان سطح بالا نمی‌خواهد. یک هفته دیگر لیگ شروع می‌شود و ما که قرارداد 2-3 ساله با سپاهان داریم نمی‌دانیم چه خبر است و بلاتکلیف هستیم. من هنوز دو سال دیگر با سپاهان قرارداد دارم، اما حرفی نمی‌زنند و یک راه پیش پای ما نمی‌گذارند. در واقع باشگاه با بی‌انصافی تمام، ما را منتظر گذاشته است.
یعنی شما از تیم‌های دیگر پیشنهاد ندارید؟
ما پیشنهاد داریم، اما چون هنوز قراردادمان با باشگاه سپاهان پا برجاست و هنوز بازیکن آزاد نشده‌ایم، نمی‌توانیم تصمیم جدیدی بگیریم و پای مذاکره برویم. البته پیشنهادهای جدید، بهتر از قرارداد فعلی‌ام نیست. باشگاه وقتی حرف از نخواستن زد که زمانی تا شروع فصل جدید نمانده است. تفاوت مبلغ قرارداد جدید با قراردادم در سپاهان زمین تا آسمان است. البته ما به باشگاه گفته‌ایم شرایطی را فراهم کند تا ضرر و زیان ما جبران شود، اما هنوز جوابی به ما نداده‌اند. ما با چند مربی باشگاه صحبت کرده‌ایم اما فعلاً خبری نیست. با هر کسی صحبت می‌کنیم، همه ما را به هم پاس می‌دهند. ما هم بلاتکلیفیم و نمی‌دانیم باید چه کار کنیم. بعید نیست ما هم به سرنوشت هادی عقیلی دچار شویم. او هم همین جوری فوتبالش تمام شد، با سپاهان قرارداد داشت اما وقتی تکلیفش مشخص نشد خانه‌نشین شد و فوتبالش تمام. شرایط ما هم همین جوری شده و ظاهراً باشگاه هم همین را می‌خواهد.
مگر قرارداد بازیکنان مطرح هندبال چقدر است که باشگاه ترجیح داده تمدید نکند؟
اصلاً برای سپاهان قرارداد ما پولی نیست. حتی سرجمع کل پول بچه‌های تیم هندبال به اندازه نصف قرارداد یک بازیکن فوتبال هم نمی‌شود. فکر نمی‌کنم مشکل مالی داشته باشد. مهم‌تر از آن سپاهان باشگاه است و با بقیه تیم‌ها فرق دارد. چرا که بقیه تنها تیم هستند. بنابراین رقم قرارداد ما برای باشگاه خیلی خاص نیست و 20 تا 30 جوان را حمایت می‌کند.
پیشنهاد خارجی هم دارید؟
بازی در تیم‌های خارجی داستان خودش را دارد. معمولاً لژیونرها درتیم‌های اروپایی، به خاطر اینکه بازی‌های آسیایی در تقویم فدراسیون جهانی نیست، نمی‌توانند تیم ملی را همراهی کنند و همین مسأله کار را سخت می‌کند. می‌ماند کشورهای آسیایی که عربستان و قطر لیگ سطح بالایی دارند، باشگاه‌های قطری معمولاً هم بازیکنان حرفه‌ای می‌گیرند. تیم‌های عربستانی به بازیکنان ایرانی مبلغ قرارداد پایینی را پیشنهاد می‌دهند. ما فعلاً منتظریم تا ببینیم شرایط چطور می‌شود. اگر شرایط بهتر شود قرارداد جدید می‌بندیم اگر حداقل قرارداد را بدهند، شاید کار به شکایت از سپاهان بکشد.
این قضیه برای بچه‌های ملی‌پوش در بازی‌های آسیایی دردسرساز نمی‌شود؟
شک نکنید این مسأله در روحیه بچه‌ها تأثیر زیادی دارد. بازیکن اگر بداند شرایط زندگی‌اش چطور است، با خیال راحت بازی می‌کند. اما بلاتکلیفی، ذهن بچه‌ها را درگیر می‌کند. حتی ممکن است هزار اتفاق بیفتد. حالا هم این طور نیست که ما پیشنهاد جدیدی نداشته باشیم اما پیشنهادها در شأن ملی‌پوشان نیست. در واقع تیم‌ها ما را در حد بقیه بازیکنان می‌بینند. در حالی که باید تفاوتی بین ملی‌پوشان و بازیکنان لیگی باشد. به هر حال بازیکنان لیگی برای قرارداد وسواس خاصی ندارند و راحت‌تر قرارداد امضا می‌کنند. باشگاه‌ها توقع دارند، ملی‌پوشان همان قراردادی را که جلوی بقیه هندبالیست‌ها می‌گذارند، امضا کنند. البته ما هم می‌دانیم که باشگاه‌ها معمولاً بودجه زیادی ندارند و حتی یک باشگاه با 7-8 میلیارد تیم می‌بندد، مگر با آن بودجه چند بازیکن می‌تواند بگیرد؟ مگر اینکه به بازیکنان 500 تا 700 میلیون تومان بدهند.
سپاهان می‌توانست شما را حفظ کند!
دقیقاً‌، سپاهان بهترین کارش این بود که بازیکنان با قرارداد چندساله را حفظ می‌کرد. این جوری شرایط بهتر می‌شد و بقیه راحت‌تر قرارداد می‌بستند، اما حالا نه کسی جواب ما را می‌دهد و نه ما می‌دانیم چه کار کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی