صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و هشت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و هشت - ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبــار

مک کارتی: استیضاح بایدن طبیعی است
رئیس مجلس نمایندگان امریکا پیشنهاد کرده، آماده پیشبرد رویه استیضاح بایدن است، چون شواهد مربوط به معاملات فاسد توسط وی و خانواده‌اش هر هفته بیشتر مشهود می‌شود. کوین مک کارتی در گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: اگر به تمامی اطلاعاتی که ما تاکنون جمع‌آوری کرده‌ایم، نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که این یک گام طبیعی است که رویه استیضاح را به جلو پیش ببرید. مک کارتی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان امریکا اختیار این را دارد به جمهوری خواهان کنگره کمک کند بایدن را استیضاح کند.

 

فرانسه چادر عربی
در مدارس را ممنوع کرد
وزارت آموزش فرانسه پیش از آغاز سال تحصیلی اعلام کرد، پاریس قرار است استفاده از چادرها و تن‌پوش‌های مدل عربی را در مدارس دولتی این کشور ممنوع اعلام کند. به گزارش رویترز، گابریل آتال، وزیر آموزش فرانسه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی تی اف۱ گفت: «تصمیم گرفته‌ام که چادرهای مدل عربی نباید دیگر در مدارس مورد استفاده قرار گیرند. وقتی شما وارد یک کلاس درس می‌شوید، نباید بتوانید مذهب دانش‌آموزان را با نگاه به آنها بفهمید.» فرانسه چادر عربی
در مدارس را ممنوع کرد
وزارت آموزش فرانسه پیش از آغاز سال تحصیلی اعلام کرد، پاریس قرار است استفاده از چادرها و تن‌پوش‌های مدل عربی را در مدارس دولتی این کشور ممنوع اعلام کند. به گزارش رویترز، گابریل آتال، وزیر آموزش فرانسه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی تی اف۱ گفت: «تصمیم گرفته‌ام که چادرهای مدل عربی نباید دیگر در مدارس مورد استفاده قرار گیرند. وقتی شما وارد یک کلاس درس می‌شوید، نباید بتوانید مذهب دانش‌آموزان را با نگاه به آنها بفهمید.»

 

شارل میشل در آرزوی توسعه اتحادیه اروپا
رئیس شورای اروپا با تأکید بر اهمیت تعیین هدفی روشن برای گسترش اتحادیه اروپا معتقد است که این موضوع باید به عنوان یکی از مسائل مهم در دستور کار این نهاد پیگیری شود. به گزارش فایننشال تایمز، شارل میشل در سخنرانی دیروزش در اسلوونی گفته است: «اتحادیه اروپا باید آماده پذیرفتن اعضای جدید تا سال ۲۰۳۰ باشد و باید به این موضوع به عنوان یکی از مسائل مهم این نهاد پرداخته شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی