تلاش جدی میلان برای انتقال مهاجم تیم ملی

طارمی: می‌خواهم به ایتالیا بروم

 مهدی طارمی، ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان و پورتو پرتغال ساز جدایی کوک کرد و خواهان حضور در ایتالیا است. پیش از این بارها بحث جدایی طارمی از پورتو مطرح شده بود اما
این بار به نظر می‌رسد که موضوع کاملاً جدی است. طارمی پس از حضور سردار آزمون در رم می‌خواهد در ایتالیا فوتبال خود را ادامه دهد. در واقع یکی از انگیزه‌های طارمی برای حضور در فوتبال اروپا حضور آزمون در این کشور است. میلان بشدت در پی جذب مهدی طارمی است و علاقه روسونری به مهاجم ایرانی بیش از روزهای آغازین پنجره نقل و انتقالات تابستانی است. استفانو پیولی، سرمربی میلان خواهان جذب یک بازیکن در خط حمله تیم خود است و همین مسأله نیز سبب شده تا میلان برای به خدمت گرفتن آقای گل لیگ پرتغال گام‌های جدی‌تری بردارد. فابریتزیو رومانو، خبرنگار و کارشناس نقل و انتقالاتی حوزه فوتبال اروپا این موضوع را تأیید کرد و گفت: «طارمی به مدیران پورتو واضح گفته که می‌خواهد باشگاه را ترک کند و به میلان بپیوندد. دو باشگاه در حال گفت‌و‌گو هستند و میلان هیأتی را به پورتو می‌فرستد تا تلاش کند این انتقال را نهایی کند.»
علاوه بر این رومانو در توئیتر خود نوشت: «میلان برای مهدی طارمی پیشنهاد شفاهی خواهد داد. هیچ برنامه‌ای برای رسیدن با قیمت درخواستی بیش از 25 میلیون یورویی که پورتو درخواست کرده، وجود ندارد. اما با وجود این مسأله، میلان می‌خواهد تا پایان تلاش کند و مهاجم ایرانی را به سن‌سیرو بیاورد. طارمی قبلاً چند هفته پیش به میلان چراغ سبز نشان داده بود و او مشتاق این جابه‌جایی است. در پایان، این به باشگاه پورتو بستگی دارد که از خواسته‌های خود عقب‌نشینی کرده و با فروش طارمی که فقط یک‌سال دیگر با تیم قرارداد دارد موافقت کند یا خیر.»
 پورتو برای طارمی مبلغی بین 25 تا 30 میلیون یورو می‌خواهد، چرا که فقط 85 درصد از حق فروش طارمی را در اختیار دارد و قصد دارد بهترین بازیکن خود را با رقم بالایی به فروش برساند تا مبلغ بیشتری در حساب‌های خود ذخیره کند اما میلان حاضر نیست چنین عددی را برای بازیکن بوشهری بپردازد. با این حال، مدیران روسونری قصد دارند برای پیش بردن گفت‌وگوها و رسیدن به نتیجه ایده‌آل، راهی پرتغال شوند. علاوه بر این یکشنبه شب دیدار بسیار مهم دیگری بین پورتو و اطرافیان طارمی برگزار شد و مهاجم ایرانی در این گفت‌وگوها، خواسته خود را تکرار کرد و به مدیران اژدها فشار می‌آورد تا اجازه جدایی او را به مقصد ایتالیا صادر کنند. این آخرین شانس مهاجم ایرانی برای حضور در یکی از بزرگترین لیگ‌های جهان و همچنین پوشیدن پیراهن یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های اروپایی است.  مهدی طارمی مهاجم ایرانی اژدها با ثبت ۲۲ گل زده بالاتر از گونچالو راموس ۱۹ گله مهاجم بنفیکا موفق شد به عنوان آقای گلی لیگ پرتغال دست پیدا کند و صاحب کفش طلای این رقابت‌ها شود. شنیده می‌شود با توجه به عملکرد خوب طارمی، کونسیسائو، سرمربی پورتو راضی به جدایی مهاجم ایرانی تیمش نیست و همین امر موجب شده مسئولان پورتو پیشنهادات خرید طارمی را رد کنند اما این بار مسأله فرق می‌کند و خود طارمی قصد جدایی دارد و این موضوع باعث می‌شود تا احتمال این انتقال بیشتر شود.
مدیران باشگاه پورتو جلسه‌ای آنلاین با مدیر برنامه‌های طارمی نیز برگزار کرده‌اند و در جریان علاقه این بازیکن برای انتقالی بزرگ قرار گرفته‌اند، اما قرار است تصمیم نهایی خود را بزودی اعلام کنند. روسونری برای جذب طارمی، پیشنهاد قرارداد چهارساله ۱۰میلیون‌ یورو به همراه بسته پاداش ۵میلیون یورویی ارائه کرده تا تمایل کامل خود به انتقال ستاره ایرانی خط حمله پورتو را نشان دهد.
 
وداع با فوتبال پرتغال
در دیدار با تیم سابق؟
علاوه بر این مطابق گزارش نشریه «اوژوگو» پرتغال، تقابل مهدی طارمی با تیم سابق خود می‌تواند پایان‌بخش دوران چهار ساله حضور او در فوتبال این کشور باشد. این رسانه درباره این موضوع نوشت: «چقدر می‌تواند بی‌نظیر باشد اگر وداع طارمی با فوتبال پرتغال در دیدار تیم‌هایی رقم بخورد که او در آن تیم‌ها به میدان رفته و در ورزشگاهی (استادیوم آرکوس، خانه تیم ریوآوه) باشد که در آن بازی کرده است. این احتمال طی روزهای اخیر بعید به نظر می‌رسد، اما به هیچ وجه غیرممکن نخواهد بود. پس از انتشار اخبار درباره مذاکرات هفته گذشته میان مدیران باشگاه‌های پورتو و میلان برای انتقال طارمی، سران روسونری برای آخرین بار پیش از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی اروپا (در روز
 11 شهریور)، در راستای جذب مهاجم تیم ملی ایران تلاش می‌کنند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی