صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد

تسهیل دسترسی به لباس‌های عفیفانه

اقدامات لازم برای ایجاد ۱۱ سکوی دائمی لباس در تهران فراهم شده است

دسترسی به پوشاک مناسب و ارزان‌قیمت، همواره یکی از مهمترین چالش‌های فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف بوده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این حوزه اقدامات جدیدی را در دستور کار قرار داده است. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر، با اشاره به ایجاد سکوهای دائمی پوشاک گفت: ایجاد سکوهای دائمی لباس در دستور کارمان است و هم‌اکنون اقدامات آن انجام شده و ایجاد ۱۱ سکوی دائمی در تهران را در برنامه‌مان داریم. فروش لباس عفیفانه منطبق بر اصول پوشش اسلامی است. برای ایجاد سکوهای دائمی در کل کشور با استانداران استان‌ها هماهنگ شده است تا بتوانیم شاهد ایجاد چنین سکوهایی در کل کشور باشیم. ایجاد سکوهای دائمی در تهران و استان‌ها کار بسیار خوب و پرحجمی است و تلاش‌مان را خواهیم داشت تا پایان شهریورماه این اقدام را به ثمر برسانیم.
اسماعیلی گفت: ایجاد سکوهای دائمی در تهران و استان‌ها سبب تسهیل در دسترسی به لباس‌های عفیفانه با مناسب‌ترین قیمت می‌شود که امیدواریم هرچه زودتر شاهد این اتفاق در کل کشور باشیم. تأکید رئیس‌جمهور بر مسأله حجاب و پوشش است. این موضوع، دغدغه مهم دولت است. یکی از دستورکارهای مهم دولت و آقای رئیسی این است که موضوع دسترسی به محصولات عفاف و حجاب را حل کنیم. بخشی از این موضوع، تحقق تعهدات یارانه‌ای است که در حال انجام است و بخشی دیگر ترویج مدل‌های عفیفانه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جشنواره‌های مد و لباس که در تدارک برگزاری آن هستیم، کار مهمی را از سال گذشته شروع کردیم و به همه طراحان برگزیده، وام‌هایی با سود کم دادیم تا بتوانند تولید انبوه کنند. ما خود را مسئول می‌دانیم. برای مثال طرح کاملی را در قرارگاه زیست عفیفانه آماده کرده‌ایم. جهت‌گیری دولت در موضوع پوشش، جهت‌گیری فرهنگی است.

دولت انقلابی به دنبال مردمی‌سازی فرهنگ و هنر است
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه جمعه در جریان بازدید از استان هرمزگان در یازدهمین آیین چندصدساله سوگواره نوحه‌های نشسته محلی روستای کنارتُرُش میناب با اشاره به مردمی‌سازی فرهنگ و هنر به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه گفت: در دولت انقلابی، عدالت فرهنگی و مردمی‌سازی فرهنگ و هنر را به عینه به اجرا خواهیم گذاشت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی وظیفه‌اش این است که در مجالس و مناسک مردمی و دینی تمام نقاط شهرها و روستاهای این کشور شرکت کرده و با هم امت واحده‌ای را برای تحقق عدالت کامل فرهنگی رقم بزنیم. خدا را شاکریم که امروز در میناب این سنت چندصدساله پایدار فرهنگی به همت جوانان و نوجوانان و مردم متدین و حسینی منطقه به صورت باشکوهی در حال انجام است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از نگاه آموزش‌محور که باید مربیان ویژه نوجوانان و جوانان تربیت شوند، گفت: ما دچار یک فتنه فرهنگی هستیم که هنرمندان این مرز و بوم به صحنه آمدند و از مرزهای فرهنگی و دینی به خوبی صیانت کردند.
اسماعیلی با اشاره به اینکه یک سبک زندگی غربی می‌خواهد همه هویت کشورمان را از ما بگیرد، گفت: ما داریم مقاومت فرهنگی انجام می‌دهیم و این آیین‌ها و مناسک سنگرهایی هستند که باید خوب پاس بداریم. این تنها محل بروز ارادت شما به خاندان آل‌الله نیست بلکه در صدر بوده و در کنار آن سنگرهای صیانت از هویت فرهنگی و هویت ملی است که باید پای آن محکم ایستاد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دشمن می‌خواهد ما را از اینها جدا کند و ما در دولت مردمی با حضور مدیران و مجلس انقلابی در حال بازسازی دوباره فرهنگ و هنر هستیم و به یاری خداوند این مهم را به سرانجام خواهیم رساند.

اربعین، ستون انسجام ملی و هویت ما ایرانیان است
اسماعیلی با اشاره به اینکه اربعین، ستون انسجام ملی و هویت ما ایرانیان است، گفت: امروز مردم سنت تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی را مثل جان شیرین خودشان پاس داشته و برایش ایثار کردند. این عشق و محبت به حسین‌بن‌علی(ع) تنها یک آیین دینی نیست بلکه این ستون انسجام ملی و هویت ما ایرانیان است، تک‌تک ما با این محبت به دنیا آمدیم و مسیری است که به بهشت ختم می‌شود. امروز مسیر نجف تا کربلا، محل اتصال امام و امت است که از تمام نقاط دنیا زیر مکتب عاشورایی گردهم می‌آیند.

هدیه رئیس‌جمهور به خبرنگاران پنج برابر شد
محمدمهدی اسماعیلی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از کتابخانه مرکزی بندرعباس در جمع خبرنگاران، با اشاره به هدیه روز خبرنگار رئیس‌جمهور، اظهار کرد: هدیه روز خبرنگار رئیس جمهور به خبرنگاران، پنج برابر مبلغ اعلامی پرداخت خواهد شد. این هدیه به همه‌ خبرنگاران تعلق خواهد گرفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از کتابخانه مرکزی بندرعباس گفت: این کتابخانه نیازمندی‌هایی در بخش تجهیزات سرمایشی دارد که در هفته جاری تلاش خواهیم کرد آن را در سطح ملی تأمین کنیم.
اسماعیلی با قدردانی از استاندار هرمزگان که با تلاش‌ خود موجب تحقق تخصیص ۱۰۰ درصدی منابع برای مجموعه کتابخانه شده است، اظهار کرد: تمام تلاش‌مان بر این است که این مجموعه، آبرومند و در شأن مردم این استان به بهره‌برداری برسد.

جستجو
آرشیو تاریخی