صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

نکاتی از آخر هفته پرماجرای لیگ

هفته‌ای با پایان باز!

پاس رو به عقبی که سروش رفیعی در بازی پرسپولیس برابر ذوب آهن داد و باعث باز شدن دروازه سرخپوشان پایتخت شد، عجیب‌ترین صحنه هفته سوم لیگ برتر بود. گلی که در آن علیرضا بیرانوند هم مقصر بود و با نبودن درون دروازه باعث شد دروازه تیمش برای اولین بار در این فصل باز شود. البته پرسپولیس شانس آورد که گئورگی گولسیانی با حضورش در زمین، از قدرت سرزنی‌اش استفاده کرد و کمک داور هم آفساید او را اعلام نکرد تا بازی نه با شکست قرمزها بلکه با تساوی 1-1 به پایان برسد. دیداری که البته حاشیه‌های عجیب دیگری مانند کم نور شدن پروژکتور ورزشگاه آزادی که باعث متوقف شدن مسابقه هم شد را نیز داشت تا شاگردان یحیی گل محمدی اولین تساوی شان در لیگ بیست و سوم را تجربه کنند. جالب اینکه آخرین بار که دروازه پرسپولیس در بازی‌های لیگ پیش از این دیدار باز شده بود، مربوط به بازی مس کرمان و پرسپولیس در هفته بیست و ششم لیگ گذشته بود که آنجا هم مرتضی پورعلی گنجی دروازه خودی را باز کرد و حالا پس از 611 دقیقه، باز هم روی یک گل به خودی دروازه این تیم باز شد!
 
صدرنشینی سپاهان
 در بازی پرحاشیه
پیش از این بازی و در دیدار سپاهان و استقلال که مهم‌ترین بازی هفته بود نیز، دوئلی بین تیم‌های اصفهانی و تهرانی برگزار شد که این بازی با برتری 1-صفر شاگردان ژوزه مورایس به پایان رسید تا سپاهان تنها تیم 9 امتیازی لیگ باشد و در صدر جدول قرار بگیرد. البته این بازی هم حاشیه‌هایی داشت و پنالتی که داور به سود زردها اعلام کرد با اعتراض آبی‌ها همراه شد و بعد از مصاحبه روزبه چشمی، محرومیت این بازیکن استقلال تا اطلاع ثانوی را در پی داشت و استقلالی‌ها هم در حمایت از او اعلام کردند: «ما همه چشمی هستیم.» در این بین دو باشگاه استقلال و سپاهان، همزمان در خارج از زمین هم با هم جنگ رسانه‌ای داشتند و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مدیران روابط عمومی هر دو باشگاه را محروم کرد. همچنین یکی از عکاسان که مشغول فعالیت در کنار زمین ورزشگاه نقش جهان بود، با پرتاب یک نارنجک دچار مصدومیت شد که این اتفاق، تلخ‌ترین اتفاق این هفته بود تا پرتاب نارنجک در ورزشگاه نقش جهان از سوی تماشاگران باز هم حادثه ساز شود!
 
اولین برد شمس آذر
 مقابل موفق‌ترین مربی!
یکی از بازی‌های جالب این هفته، شکست 3-صفر مس رفسنجان در خانه‌اش برابر شمس آذر بود تا قزوینی‌ها اولین بردشان در لیگ برتر را جشن بگیرند. اما در آن سوی میدان، ساکت الهامی سرمربی مس که هنوز در این فصل با تیم جدیدش به بردی نرسیده، در نشست خبری وقتی با محمد ربیعی سرمربی سابق مس مقایسه شد، از خودش تعریف عجیبی کرد و مدعی شد: بهترین مربی 25 سال اخیر فوتبال کشور بدون حضور در استقلال و پرسپولیس است که در چهار سال اخیر دو جام قهرمانی حذفی گرفته است که البته ادعای موفق‌ترین بودن او در مقایسه با عملکرد سایر مربیان درست نیست!
 
اخراج منصوریان در پرگل‌ترین بازی هفته
بازی ملوان و فولاد با نتیجه 4-صفر به سود انزلی چی‌ها به پایان رسید تا شاگردان مهدی تارتار هم اولین بردشان را کسب کنند و هم بهترین پیروزی هفته را به دست آورند. پس از این بازی، علیرضا منصوریان که سومین شکست پیاپی‌اش را متحمل شده بود و رابطه خوبی هم بین او و هواداران فولاد وجود نداشت، از سمتش برکنار شد تا اولین مربی اخراجی فصل لقب بگیرد. اتفاق عجیب درباره علیمنصور در این بازی، این بود که او وقتی دید که یک سگ وارد زمین شده، برای خارج کردن سگ از زمین مسابقه خودش دست به کار شد و همین مسأله باعث شد داور کارت زرد اول را به او بدهد و در ادامه بازی هم کارت زرد دوم را به این مربی نشان داد تا او تنها مربی باشد که به‌خاطر یک سگ از روی نیمکت مسابقه اخراج شده است!
 
موفقیت گل‌گهر با سرمربی یونانی
مارینوس اوزونیدیس و گل‌گهر سورپرایزهای فصل جدید تا اینجای کار هستند. این تیم سیرجانی با برد 1-صفر مقابل نساجی در قائمشهر، اولین باخت را به تیم سید مهدی رحمتی تحمیل کردند و حالا با دو برد و یک تساوی و تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس روی رده دوم جدول ایستاده‌اند و در جمع بالانشینان جدول قرار دارند. هر چند باید عیار واقعی‌شان را در هفته‌های آینده و بازی مقابل تیم‌های سرسخت‌تر سنجید و دید که تیم سرمربی یونانی به موفقیت ادامه می‌دهد یا متوقف می‌شود؟

جستجو
آرشیو تاریخی