صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

مصاحبه و خبر

پیراهن مقدس رومی‌ها بر تن آزمون
سردار: نمی‌توانم صبر کنم
 در حالی که در روزهای گذشته میان سردار آزمون و مدیران باشگاه آ.اس‌رم برای حضور مهاجم تیم ملی کشورمان در این تیم ایتالیایی توافق شده بود، صبح دیروز این باشگاه از امضای قرارداد با آزمون خبر داد. آزمون بعد از پیوستن به این باشگاه بزرگ ایتالیایی گفت: «توصیف احساساتم سخت است. من به یکی از معتبرترین باشگاه‌های دنیا آمدم و اینکه بتوانم یک عنوان با پیراهن رم کسب کنم یک رؤیا خواهد بود. سال گذشته، من این شانس را داشتم که در ورزشگاه المپیکو بازی کنم و اعتراف می‌کنم که در طول دوران حرفه‌ای‌ام، هرگز با چنین هواداران پرشوری روبه‌رو نشده‌ام. اکنون نمی‌توانم صبر کنم تا برای آنها بجنگم و به اهدافمان برسیم.» علاوه بر این تیاگو پینتو، مدیر باشگاه رم درباره جذب ستاره ایرانی افزود: «آزمون بازیکنی است که مدت‌هاست دنبالش هستیم و توانایی‌های فنی غیرقابل انکاری دارد. ما مطمئن هستیم که گروه ما به او در ادغام سریع کمک خواهد کرد و سردار می‌تواند نامی برای خود در ایتالیا دست و پا کند.» همچنین سایت آاس‌رم در معرفی سردار آزمون نوشته که او در 316 بازی باشگاهی موفق به ثمر رساندن 115 گل و دادن 48 پاس گل شده است. او در عرصه ملی در 71 بازی برای تیم ملی ایران 45 گل به ثمر رسانده و 9 پاس گل داده است. آزمون چهار قهرمانی لیگ روسیه، یک قهرمانی جام حذفی روسیه و دو قهرمانی سوپرکاپ روسیه را در کارنامه خود دارد. این مهاجم همچنین در فصل 20-2019 آقای گل لیگ روسیه شد و در سال 2021 نیز جایزه بهترین بازیکن سال روسیه را کسب کرد. در این بین حضور سردار در رم با واکنش برخی از ورزشکاران کشورمان همراه بود. مهدی قایدی بازیکن الاتحاد کلباء با انتشار یک استوری اینستاگرامی برای آزمون آرزوی موفقیت کرد. علاوه بر این سید محمد موسوی، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران، انتقال آزمون به رم را تبریک گفت. باشگاه بایرلورکوزن با انتشار پستی در اینستاگرام خود از سردار آزمون تشکر و برای او در رم آرزوی موفقیت کرد. جالب اینجاست تنها دقایقی پس از انتشار خبر رسمی عقد قرارداد آزمون با آ.اس رم، تعداد دنبال‌کنندگان این بازیکن در اینستاگرام صد هزار نفر افزایش یافت. آزمون در روز نخستین حضورش در ایتالیا به موزه باشگاه رم رفت و پیراهن مقدس رمی‌ها مربوط به فرانچسکو توتی را در دست گرفت. او این فصل با شماره 17 برای رومی‌ها بازی خواهد کرد.


در خصوص سرلک تصمیم گیری نکرده‌ایم
قلعه نویی: اطلاعی از تعهد سردار ندارم
امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی دیروز  در پاسخ به ادعای یک خبرنگار ایتالیایی مبنی بر تعهد سردار آزمون به باشگاه رم مبنی بر حضور نیافتن در جام ملت های آسیا و بازی نکردن برای ایران،‌ چنین واکنشی داشت:« من هم چنین چیزهایی شنیدم. من سردار را ۱۵ سالگی به سپاهان آوردم و شرایط حضورش در اردو را فراهم کردم. حالا هم پیگیر این موضوع هستیم ولی اطلاعات دقیقی از این خبر نداریم.» سرمربی تیم ملی در رابطه با بحث دعوت از میلاد سرلک به تیم ملی و مطرح شدن موضوع معافیت این بازیکن با عضویت در تیم ملی، به ایرنا چنین توضیح داد:مطمئن باشید که هر بازیکنی لیاقت حضور در تیم ملی را داشته باشد، از آن دعوت خواهیم کرد. در گذشته از این اتقافات رخ داده و خیلی‌ها از این روند استفاده کردند ولی ما هنوز در این رابطه تصمیم گیری نکرده‌ایم. نامه‌نگاری‌هایی همیشه در فدراسیون انجام می‌شده و قبل ما نیز این اتفاق انجام شده است. ما لیست دعوت شدگان به تیم ملی را دهم اعلام می‌کنیم و تمامی بازیکنانی که به اعتقاد ما شایستگی کافی دارند، در این لیست خواهند بود که در این مسیر نیز ادعاهای فضای مجازی برایمان مهم نیست.
او در پاسخ به این سؤال که به نظرتان چرا پس از باخت شما در بازی‌های سال ۲۰۰۷ بلافاصله از تیم حذف شدید اما ناکامی کارلوس کی روش در سال ۲۰۱۵ منجر به تمدید قرارداد با او شد، پاسخ داد: «این سؤال را باید مسئولان پاسخگو باشند. البته قرارداد فعلی من با تیم ملی تا پس از جام جهانی ۲۰۲۶ است.»


طارمی به میلان نزدیک شد
نشریه «کوریره دلو اسپورت» ایتالیا در چاپ دیروزش در گزارشی به آینده مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان به همراه پورتو پرداخت و نوشت:« مدیران باشگاه میلان در روزهای پایانی نقل و انتقالات تابستانی دست به کار شدند تا طارمی را به سن سیرو بیاورند. مذاکرات بین طرفین در چند روز گذشته آغاز شده و به نظر می رسد مذاکرات در روزهای پایانی نقل و انتقالات به جاهای خوبی برسد.»

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی