صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و شش - ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

  احسان هادی‌پور، رئیس اداره حفاظت زیست بوم دریایی و پایش دریایی گیلان گفت: براساس گزارش‌ها و آزمایشات انجام گرفته دو شناگاه در آستارا و دو شناگاه در تالش از آلوده‌ترین شناگاه‌ها بوده اند؛ پایش‌های میدانی نشان‌دهنده ورود فاضلاب و وجود جایگاه زباله در مجاورت این شناگاه‌ها بوده که به باکتری مدفوعی آغشته است.
  صادق برزگر، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که در دهه فجر امسال طرح‌های گردشگری و صنایع دستی با حجم سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
 حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تنها ۲۰ قطعه میش مرغ در کشور باقی مانده است، گفت: عدم مالکیت دولت در بخشی از اراضی محدوده زیستگاه میش مرغ در سقز باعث شده توفیق چندانی در احیای این گونه حاصل نشود.
 رضا بیانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه مدیریت پارک‌های جنگلی حاشیه پایتخت به شهرداری تهران واگذار شده است، گفت: در بوستان‌هایی مثل چیتگر، سرخه‌حصار و لویزان که آبیاری درختان آن در تابستان امسال به مشکل خورده، وظیفه اصلی تامین آب مورد نیاز برای آبیاری درختان برعهده شهرداری است.
  فرهاد زندی،  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از وقوع آتش‌سوزی در ۲۵ هکتار از اراضی چهارگانه استان تهران طی سال جاری خبر داد.
  عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه کردستان مهد فرهنگ، هنر و تمدن ایران زمین و خود ایران است، افزود: این استان نمادهای ارزشمند فرهنگی و تمدنی زیادی دارد که افتخاری برای ملت ایران است.
  مجید اسکندری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد از روند خشک شدن تالاب پیرسلمان در چند روز آینده خبر داد.
 سید داوود میرشکار، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با انتقاد از تحقیقات بدون نتیجه مرکز تحقیقات شیلات درخصوص علت‌یابی مرگ و میر ماهیان دریاچه نمک ماهشهر گفت: یک سال زمان، برای تحقیقات در این زمینه، فرصت مناسبی بود تا این حادثه تکرار نشود اما متأسفانه تحقیقات مرکز مربوطه نتیجه‌ای در پی نداشته است.
  سرخوش کرم‌زاده، مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه پایگاه اطفای حریق غرب گیلان مستقر در تالش دارای پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد است، یادآور شد: در صورت تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار، پایگاه مذکور به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی