صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و پنج - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و پنج - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

آزمون در انتقالی جذاب به صورت قرضی به رم پیوست تا عضوی از جالوروسی شود

سردار در دسته گرگ‌ها!

هواداران فوتبال ایران سال‌ها در انتظار حضور لژیونرهای ایرانی در باشگاه‌های بزرگ دنیا بودند. این اتفاق در دهه 90 و با انتقال علی دایی به تیم نامدار بایرن مونیخ رخ داد و پس از آن اکثر لژیونرهای کشورمان در تیم‌های درجه دو و حتی درجه سه اروپایی حضور داشتند. شاید انتقال مهدی طارمی به پورتو بزرگترین انتقال در سال‌های اخیر باشد اما حالا این اتفاق برای سردار آزمون افتاد و مهاجم تیم ملی کشورمان به رم پیوست. این یک انتقال جذاب و‌هیجان‌انگیز برای فوتبال ایران است. آزمون در حالی که با پیشنهاد فولام انگلیس هم مواجه شده بود، پس از تماس ژوزه مورینیو راهی پایتخت ایتالیا شد. طبق اعلام فابریتزیو رومانو خبرنگار ایتالیایی، تماس مورینیو سرمربی پرتغالی رم تأثیر زیادی در انتقال سردار داشته و در واقع نقطه کلیدی این ماجرا به شمار می‌رود. آزمون نیز بارها از علاقه خود به کار کردن زیر نظر مورینیو صحبت کرده و در نهایت به پیشنهاد رم پاسخ مثبت داد. او پنجشنبه شب با یک هواپیمای شخصی از شهر کلن به رم سفر کرد و پس از ورود به فرودگاه چامپینوی شهر رم مورد استقبال پرشور هوادارانی قرار گرفت که نامش را صدا می‌زدند و با انداختن شال رم دور گردن او، تقاضای عکس یادگاری و امضا داشتند. انتقال آزمون به جمع گرگ‏ها با قراردادی قرضی و به مدت یک سال است و جالوروسی این گزینه را دارد که در پایان فصل او را با پرداخت 13 میلیون یورو به‌صورت قطعی خریداری کند. آندره آ استراماچونی، مربی سابق استقلال و کارشناس شبکه تلویزیونی DAZN که به خوبی با فوتبال ایران آشناست، در مورد سردار به کوریره دلو اسپورت گفت: «اگر او مشکل مصدومیت نداشته باشد، می‌تواند نیروی کمکی خوبی برای رم در این فصل باشد. در واقع اگر سردار دوباره به بازیکنی که در زنیت سن پترزبورگ بود تبدیل شود، رم با خرید او برد کرده و خرید واقعاً جذابی خواهد بود.» آخرین مصدومیت آزمون از ناحیه کتف بود که اخیراً بهبود یافته و سردار می‌تواند از چند روز دیگر تمریناتش را رسماً پیگیری کند.

ادعای رمی ها؛ آزمون به جام ملت های آسیا نمی رود
در این بین سایت ایتالیایی pazzi di fanta
دلیل اصلی انتقال آزمون به رم را نیز مطرح کرده است. این سایت نوشت: «آزمون گزینه‌های دیگری هم داشت اما عاملی به نام حضور در جام ملت‌های آسیا، باعث عقب رفتن آنها شده است. در واقع قرار گرفتن جام ملت‌های آسیا در مقطع حساس لیگ‌های اروپایی خصوصاً ایتالیا همواره مانع بزرگی برای انتقال بازیکنان ایرانی و آسیایی بوده است؛ این مسأله در مورد مهدی طارمی نیز صدق می‌کرد.» در این بین چند نفر از خبرنگاران ایتالیایی مدعی شده‌اند که آزمون به رُمی‌ها و مورینیو اطمینان خاطر داده که در جام ملت‌های آسیا که اواخر سال‌جاری میلادی برگزار می‌شود، تیم ملی ایران را همراهی نخواهد کرد تا در خدمت جالوروسی باشد.

 

آزمون: همیشه دوست داشتم با مورینیو کار کنم

سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگویی در خصوص پیوستن به رم گفت: «قراردادم با این باشگاه به صورت قرضی و به مدت یک فصل است. همیشه دوست داشتم شاگردمورینیو شوم اما هر بار بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد. خیلی خوشحالم به لیگ ایتالیا آمدم و فکر می‌کنم می‌توانم برای رم بازیکن مؤثری باشم. این تیم مهاجمان بسیار خوبی دارد و قطعاً کار سختی در پیش رو دارم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی