صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و پنج - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و پنج - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

نوسازی مدارس گلستان در دولت سیزدهم شتاب گرفت
 فعالیت مدارس فرسوده گلستان
در ایستگاه پایانی
گرگان - با تلاش دولت برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تخریبی استان گلستان، شمار این مدارس در استان شمالی از ۲۰ درصد به ۱۷ درصد کاهش یافته و پایان فعالیت مدارس فرسوده به رؤیایی قابل تحقق تبدیل شده است.
طبق گفته وحید فراهی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان، تا قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم ۲۰ درصد مدارس گلستان در مناطق شهری و روستایی با مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس، فرسوده و تخریبی بود که با تلاش و اهتمام دولت طی دو سال گذشته 3 درصد از شمار این مدارس کاسته شد. همچنین در دولت فعلی، اعتبارات اداره کل برای نوسازی مدارس دو برابر شده و افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص یافت؛ اعتباراتی که صرف ساخت ۸۰ طرح و فضای آموزشی با ۴۴۰ کلاس درس و با زیربنای ۶۸ هزار مترمربع و تحویل آنها به ادارات آموزش و پرورش در ۱۴ شهرستان گلستان شد.
مقاوم‌سازی مدارس
طبق گفته وحید فراهانی، با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی، پیش‌بینی می‌شود، رقم مشارکت نیکوکاران مدرسه‌ساز تا پایان این دولت به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد. وی همچنین تعهد دولت سیزدهم برای نوسازی، مقاوم‌سازی و نیز تجهیز کلاس‌های درس گلستان از شروع فعالیت تاکنون را ۱۴ هزار میلیارد ریال اعلام کرده و می‌گوید: تاکنون ۹ هزار میلیارد ریال از این تعهد با تخصیص از منابع ملی، استانی، محرومیت زدایی و نیکوکاران انجام شده است.  
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان اظهار داشت: اجرای طرح ملی محرومیت زدایی با پیش‌بینی ۵۰ پروژه و ۳۰۰ کلاس درس با مساحت ۵۰ هزار مترمربع و اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم در این استان است. فراهانی به پروژه‌های اداره کل نوسازی مدارس گلستان در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: ۲۵ پروژه آموزشی و ورزشی با مجموع ۱۰۰ کلاس درس و با مساحت ۱۱ هزار مترمربع و هزینه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، اجرای آسفالت و ایزوگام در ۷۰ مدرسه با ۹۵ هزار مترمربع و اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریال، اجرای اصلاح سیستم گرمایش ۱۰۰ کلاس درس با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و... در این هفته افتتاح خواهد شد. همچنین در هفته دولت، عملیات اجرایی ساخت ۱۰ مدرسه آموزشی با مجموع ۴۵ کلاس درس با مشارکت نیکوکاران و دولت با مجموع اعتبار ۹۵۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.


عذرخواهی استاندار آذربایجان شرقی از مردم تبریز به خاطر تنش آبی
تبریز - استاندار آذربایجان شرقی از مردم استان به‌دلیل تنش آبی که در برخی مناطق تبریز اتفاق افتاده است، عذرخواهی کرد.
«عابدین خرم» با اشاره به اینکه امسال در ۲۴۰ روستا دچار کمبود آب بوده‌ایم، اظهار داشت: با جهاد آبرسانی با همراهی بسیج سازندگی و آب و فاضلاب، آب شرب پایدار به این روستاها منتقل شده است.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: در چند شهر و روستای استان تنش آبی وجود دارد که پیش‌بینی‌های لازم نیز انجام گرفته بود. در کلانشهر تبریز نیز از دی ماه سال گذشته جمع‌بندی ما این بود که در مرداد ماه میزان آب در سد نهند زیر ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت، اما اینکه کل سد نهند دچار خشکی شود جزء پیش‌بینی‌ها نبود.
وی ادامه داد: پیش‌بینی کرده بودیم از ۳ حوضه آبریز چاه‌های شمال سهند، سعیدآباد و زرینه رود، آب مورد نیاز را جایگزین کنیم اما اینکه ۷ شهرک در شمال و شمال شرق تبریز دچار تنش و قطعی آب شوند، جزء اتفاقات نادر بود. وزیر نیرو به‌صورت مرتب پیگیر موضوع بوده و به سرعت ۳۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز، ترمیم و حفر چاه اختصاص داده شد.
وی با تأکید بر اینکه با اجرای طرح انتقال آب ارس به تبریز، آب این شهر تا ۳۰ سال آینده تضمین خواهد شد، تأکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته آب باکیفیت و پایدار در اختیار شهروندان قرار گرفته است. برای پر شدن بقیه مخازن پروژه‌های جدیدی تعریف شده است. در این زمینه یک مخزن جدید ۵۰ هزار مترمکعبی جدید وارد مدار شده است.
 
جلوگیری از بیکاری  سه‌هزار کارگر مسجد سلیمانی   
مسجد سلیمان- با حمایت‌های قضایی ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خوزستان و خروج  شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان از وضعیت نیمه‌تعطیل، 3 هزار کارگر به سر کار بازگشتند.
علی دهقانی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان در این زمینه اظهار داشت: در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی، موضوع تعطیلی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان که به دلیل بدهی به شرکت گاز به صورت نیمه‌تعطیل درآمده بود، با ورود دادستانی حل شد و این واحد به چرخه تولید بازگشت. با این اقدام از بیکاری حدود 3 هزار کارگر به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم جلوگیری شد.
رئیس ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خوزستان با بیان اینکه این واحد پتروشیمی در منطقه محروم و کمتر توسعه‌یافته در حال فعالیت است، افزود: طبق تصمیم اتخاذ شده، قرار بر این است با پرداخت نیمی از بدهی این شرکت، گاز مورد نیاز تأمین و مابقی بدهی نیز با طرح در ستاد تسهیل استان، تقسیط شود.
احسان موسوی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان با بیان اینکه در این مجموعه 1500 نفر به صورت مستقیم و 1500 نفر نیز به صورت غیرمستقیم در حال فعالیت هستند، گفت: به دلیل نوپا بودن این مجموعه از ابتدا با مسائل متعددی روبه‌رو بودیم و برای تولید باثبات و پایدار، مشکلات بسیاری را پشت‌سر گذاشتیم و هنوز با مشکلاتی درگیر هستیم.

جستجو
آرشیو تاریخی