صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و پنج - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و پنج - ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

گشایش شاهراه‌های مازندران در دولت سیزدهم

تکمیل آزادراه تهران - شمال و اجرای آزادراه ساری - قائمشهر

 مازندران- همزمان با آغاز هفته دولت، ۱۶۵ طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال در مازندران افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد. سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در نشست خبری روز پنجشنبه با اعلام این خبر و با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در مازندران و واقع شدن در کریدور شمال-جنوب گفت: در صورت افزایش ظرفیت و زیرساخت‌ها، مازندران به عنوان هاب اقتصادی در بین کشورهای اوراسیا قرار خواهد گرفت.
آغاز عملیات اجرایی ۲۱۲ طرح
وی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی ۲۱۲ طرح (تولیدی، صنعتی و خدماتی) نیز با بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال در هفته دولت امسال در مازندران آغاز خواهد شد. همچنین برای نخستین بار در کشور، عملیات اجرایی بزرگ‌ترین شهر البسه در منطقه گلوگاه، راه‌اندازی خواهد شد که با اجرایی شدن این طرح، شرق استان به یک مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد. در همین حال، عملیات اجرایی طرح بزرگ کارخانه تولید اتومبیل تمام‌برقی در بهشهر نیز با تعیین سرمایه‌گذار در هفته دولت امسال آغاز می‌شود.
طبق گفته استاندار مازندران، آزادراه چالوس به رامسر با ۷۹ کیلومتر تونل و ۲۲ کیلومتر پل، یکی دیگر از طرح‌های مهم و در دست اجراست و چون قیمت زمین در این منطقه بالاست، همزمان هفت جزیره با کاربری مختلف (فرودگاهی، سلامت و فناوری) این طرح را پشتیبانی می‌کنند که مراحل نهایی را طی می‌کند.
احداث آزادراه ساری به قائمشهر
وی افزود: ساخت آزادراه قائمشهر به ساری با مشارکت بانک عامل نهایی شده و جاده کناره رامسر تا گلوگاه هوشمند شده و سرعت‌گیرهای مسیر از بین خواهد رفت. حسینی‌پور با بیان اینکه، تمرکز اصلی ما برای فعال شدن اقتصاد دریامحور است، گفت: از ۱۹۲ واحد تملیکی، ۱۴۰ واحد تعیین تکلیف و از تملک بانک‌ها خارج شد و ۲۱۳ واحد راکد به چرخه تولید آمدند که عمده مشکل کمبود نقدینگی بود که با پرداخت تسهیلات و رفع مشکل بانکی به چرخه تولید بازگشتند. این مقام مسئول تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۳۲۴ نفر با تحقق ۱۱۲ درصد در سال گذشته در سطح استان با راه‌اندازی واحدهای راکد از اقدامات مثبت امسال بود.
سرمایه‌گذاری‌های جدید
وی افزود: سرمایه‌گذاری ۸۱۷ میلیارد تومانی بیش از 4 هزار و ۴۰۰ متقاضی در بخش دام و طیور، افزایش ظرفیت تولید ماهی در قفس، افتتاح و بهره‌برداری از یکهزار و ۹۹۴ طرح اقتصادی با 4 هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان با اشتغال یکهزار و ۷۳۴ فرصت شغلی از شروع دولت سیزدهم از دستاوردهای ماندگار در استان است. طبق گفته استاندار مازندران، در سفر به کشور روسیه، قراردادهای بزرگی با این کشور منعقد شد و با سه فروشگاه بزرگ روسیه برای فروش ۱۲۰ قلم کالا با برند مازندران توافق شده است. همزمان ۴۳۹ هزار تن کالا از ابتدای سال‌جاری تاکنون به ارزش ۱۰۱ میلیون دلار از استان صادر شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی