پس از اعتراض پرسپولیس؛

با حضور تماشاگران موافقت شد؟

ورزشگاه آزادی در دست تعمیر است و بازی‌های خانگی تیم‌های پرسپولیس و استقلال در هفته‌های اول و دوم بدون حضور هواداران برگزار ‌شد. در این بین اعلام شد که دیدار پرسپولیس – ذوب آهن در هفته سوم هم بدون تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. این موضوع با واکنش باشگاه پرسپولیس همراه بود و این باشگاه اعلام کرد: «هواداران همچنان از حضور در ورزشگاه آزادی، تماشای بازی تیم محبوب خود و حمایت از سرخپوشان محروم خواهند بود. نیاز به گفت‌وگو و توضیح نیست که این اتفاق خارج از کنترل و اراده باشگاه پرسپولیس است. در حال حاضر دلتنگ از دوری هواداران ناچار به ادامه رقابت‌ها در این شرایط نابرابر و ناعادلانه هستیم. به امید دیدار هواداران‌مان در ورزشگاه آزادی، هرچند هفته آینده در اهواز این مجال فراهم خواهد بود تا هرچند محدود با شما در ورزشگاه دیدار داشته باشیم. بی‌تردید باشگاه پرسپولیس، همچنان برای احقاق حقوق حقه خود و در صیانت از حق قانونی هواداران به تلاش‌های خود، برای برگزاری مجدد بازی‌های خانگی پرسپولیس با حضور هواداران ادامه خواهد داد.»

مخالفت با بازی   در  ورزشگاهی به‌جز آزادی
در این میان بسیاری از اهالی فن و کارشناسان به باشگاه پرسپولیس برای بازی‌های خانگی ورزشگاه دیگری را به‌جز ورزشگاه آزادی پیشنهاد کرده و تا زمانی که استادیوم آزادی مهیای حضور تماشاگران شود، در استادیوم‌های دیگر تهران بازی‌هایش را برگزار کند. این پیشنهاد درحالی به باشگاه پرسپولیس داده می‌شود که باشگاه پرسپولیس بارها این درخواست را مطرح کرده و خواهان بازی در ورزشگاه‌های تختی، دستگردی، ورزشگاه کاظمی و حتی یکی از استادیوم‌های شهرهای مجاور تهران شده است اما شورای تأمین استان با این پیشنهاد موافقت نکرده و تأکید داشته بازی‌های خانگی پرسپولیس باید در استادیوم آزادی برگزار شود. طبق اعلام شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی این امکان وجود دارد که باشگاه پرسپولیس با نصب بنرهایی در بخش‌هایی از استادیوم آزادی که در حال بازسازی است، شرایطی را فراهم کند که در باقی سکوها امکان حضور تماشاگر فراهم شود اما با اجرای این پیشنهاد هم مخالفت شده تا بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن بدون حضور تماشاگر برگزار شود.
پرسپولیس - ذوب آهن با تماشاگر شد؟
سازمان لیگ پس از اعتراض پرسپولیس، بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از این بیانیه آمده است: «باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ فوتبال درخواست کرده مسابقه هفته سوم لیگ برتر این تیم با ذوب‌آهن اصفهان با حضور تماشاگران برگزار شود. سازمان لیگ با این درخواست باشگاه پرسپولیس کاملاً موافق بوده و امیدوار است که نهادهای مربوطه نیز مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی را مانند سایر ورزشگاه‌های کشور  صادر کنند تا مسابقات فوتبال با حضور تماشاگران برگزار شود زیرا معتقدیم فوتبال متعلق به هواداران است و با حضور تماشاگران جذابیت فوتبال دوچندان می‌شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی