ورزش ایران

نساجی به دنبال اولین برد
در یکی دیگر از دیدارهای امروز هفته سوم لیگ برتر فوتبال نساجی از ساعت ۲۰ در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، پذیرای گل‌گهر است. البته هواداران نساجی از قیمت گران بلیت‌های مسابقات خانگی گلایه داشتند و باید دید در این بازی چه شرایطی برای‌شان مهیا می‌شود. سرخپوشان قائمشهری در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که هنوز دو مساوی حاصل کارشان بوده است. شاگردان سید مهدی رحمتی، پس از تساوی با پیکان، مقابل مس رفسنجان هم به تساوی 1-1 رسیدند و حالا به دنبال گرفتن سه امتیاز در ورزشگاه خانگی خود هستند. گل‌گهر هم بعد از بردی که مقابل فولاد به دست آورد، برابر پیکان به تساوی بدون گل رسید و حالا باید دید شاگردان مارینوس اوزونیدیس یونانی مقابل تیم شهر خسته چه نتیجه‌ای کسب می‌کنند. گفتنی است تنها دیدار باقی مانده هفته سوم، بازی استقلال خوزستان و تراکتور است که شنبه 11 شهریور برگزار می‌شود.


آذرپیرا جانشین قاسم‌پور در جهانی
کامران قاسم‌پور دارنده دو مدال طلای وزن ۹۲ کیلوگرم جهان که چندی قبل از ناحیه کشاله ران دچار آسیب‌دیدگی شده بود، در اردوی پایانی روی تشک رفت اما علاوه بر آنکه همچنان احساس درد کرده و نتوانست تمرین را خوب پشت سر بگذارد، پای دیگرش هم دچار آسیب‌دیدگی شد و باتوجه به اینکه در ماه‌های اخیر هم نتوانسته تمرینات کشتی را پشت سر بگذارد، از لیست مسافران مسابقات جهانی بلگراد خارج شد. پیش از این کادر فنی تیم ملی امیرعلی آذرپیرا را به اردوی تیم ملی دعوت کرده و او را در وزن 92 کیلوگرم تورنمنت مجارستان محک زد. بنابراین تیم اعزامی به مسابقات جهانی را میلاد والی‌زاده در 57 کیلو، رضا اطری در 61 کیلو، رحمان عموزاد در 65 کیلو، امیرمحمد یزدانی در 70 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو، محمد نخودی در 79 کیلو، حسن یزدانی در 86 کیلو، امیرعلی آذرپیرا در 92 کیلو، مجتبی گلیج در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم تشکیل خواهند داد. مسابقات کشتی آزاد جهانی روزهای 25 تا 28 شهریور در صربستان برگزار می‌شود.


ملی‌پوشان زیر ذره‌بین قلعه‌نویی
میرشاد ماجدی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درمورد اردوهای پیش رو تیم ملی فوتبال، عنوان کرد: «امیر قلعه‌نویی و همکارانشان مجدانه در حال فعالیت هستند. بازیکنان را در لیگ‌های داخلی و خارج از کشور زیر نظر دارند و عملکرد آنها را رصد می‌کنند. تیم ملی فوتبال کشورمان در روزهای 16 و 21 شهریور دو بازی دوستانه مقابل تیم‌های بلغارستان و آنگولا برگزار خواهد کرد. بدون شک آماده‌سازی مناسب تیم ملی بزرگسالان برای این دو بازی، کلید اصلی موفقیت خواهد بود.»
او تصریح کرد: «نباید از تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال بانوان غافل شویم و باید برنامه ریزی دقیقی برای بانوان داشته باشیم. تیم ملی فوتبال زیر 17 سال دختران شهریور در مسابقات مرحله دوم قهرمانی زیر 17 سال آسیا که در تایلند برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. همچنین تیم ملی فوتبال بزرگسالمان نیز در رقابت‌های مرحله دوم انتخابی المپیک آسیا که آبان در استرالیا انجام می‌شود، حضور خواهد داشت. فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را به کار گرفته تا دغدغه‌های این تیم‌ها را جهت اجرای برنامه‌های موردنظر کادرفنی به حداقل برسد.»


انصراف ۲ دختر وزنه‌بردار از جهانی
زینب شیخ ارباب و پریسا نورعلی از جمع اردونشینان تیم ملی وزنه برداری بانوان خارج شدند.کوروش باقری،سرمربی تیم ملی وزنه برداری در آستانه اعزام تیم ملی  به رقابت‌های جهانی عربستان و جـــدا شدن این دوبازیکن می گوید:نورعلی و شیخ ارباب از قبل کمی آسیب دیدگی داشتند و دیروز پس از تمرین کردن از من درخواست کردند تا با اجازه کادر فنی از جمع اردونشینان جدا شوند که این درخواست پس از بررسی با موافقت روبه رو شد.در حال حاضر چهار نفر دیگر در اردو حضور دارند.


باخت سنگین وفایی در مسترز اروپا
حسین وفایی، اسنوکرباز حرفه‌ای  ایران با باخت در مسابقات مسترز اروپا به میزبانی نورنبرگ آلمان، حذف شد. ملی‌پوش اسنوکر ایران که با درخشش در دور مقدماتی به جدول اصلی رسید، در اولین بازی با  آلن تیلور نفر 79 دنیا مسابقه داد و با نتیجه سنگین ۵ - صفر باخت  و از دور مسابقات کنار رفت.
رقابت‌های مسترز اروپا ۲۰۲۳ تورنمنت حرفه‌ای اسنوکر است که با حضور چهره‌های برتر اسنوکر جهان در نورنبرگ آلمان برگزار می‌شود. مجموع جوایز این رقابت‌ها ۴۲۷ هزارپوند است که نفر اول برنده ۸۰ هزار پوند می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی