ذوب در جام!

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار

رکوردشکنی و رسیدن به آمارهای جدید در فوتبال، اتفاقی بسیار جذاب است که بسیاری از بازیکنان، مربیان، تیم‌ها و هواداران به دنبال آن هستند. مثل یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس که در آستانه رسیدن به رکوردهای تازه‌ای در فوتبال ایران هستند. هفته سوم لیگ برتر در حالی امروز پیگیری می‌شود که در یکی از این دیدارها و از ساعت ۱۹:۳۰، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران میزبان ذوب‌آهن است. سرخپوشان پایتخت در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که این دیدار برای یحیی و قرمزها بیش از سه امتیاز ارزش دارد، چرا که پرسپولیس، با بردی که در بازی قبلش برابر تراکتور کسب کرد، به رکورد 9 برد متوالی در لیگ برتر که پیش از این به شکل مشترک در اختیار پرسپولیس دنیزلی و قطبی و سپاهان حسین فرکی قرار داشت، رسید و حالا این فرصت را دارد تا با پیروزی مقابل ذوب‌آهن به دهمین برد متوالی در لیگ برتر برسد و به تنهایی صاحب این عنوان و این رکورد باشد. همچنین سرخپوشان پس از شکست در هفته بیست و سوم لیگ بیست و دوم که 20 اسفند سال گذشته مقابل سپاهان رقم خورد، در همه دیدارهای خود در لیگ برتر و جام حذفی به پیروزی رسیده‌اند تا مجموع بردهای پیاپی‌شان به عدد ۱۲ برسد و با رکورد سال ۱۳۶۹ خود که در هفت بازی جام باشگاه‌های تهران، سه بازی جام حذفی و دو بازی جام باشگاه‌های آسیا به پیروزی دست یافته بودند برابر شود و حالا این فرصت را دارد که به سیزدهمین برد پیاپی خود دست پیدا کند و از این نظر نیز رکورددار شود.
با این حال و فارغ از رکوردها و آمارها، پیروزی در این مسابقه برای قرمزها به خودی خود نیز حائز اهمیت است. پرسپولیس بعد از بردی که مقابل آلومینیوم به دست آورد، تراکتور را هم یک-صفر شکست داد و حالا برای اینکه از رقبا عقب نماند، امیدوار است که ذوب‌آهن را هم شکست دهد. آنها در این بازی باید برابر تیمی قرار بگیرند که محمد ربیعی را در این فصل به عنوان سرمربی در اختیار دارد. او در سه فصل گذشته در مس رفسنجان، توانایی‌های خود را نشان داد و حالا به اصفهان آمده تا ذوب‌آهن را به روزهای خوب خود بازگرداند. البته گاندوها با اینکه ملوان را در انزلی شکست دادند ولی در بازی قبل‌شان مقابل تیم پرمهره سپاهان 2-صفر بازنده شدند و حالا باید برابر یک تیم مدعی دیگر صف‌آرایی کنند.
نکته‌ای که در پرسپولیس وجود دارد این است که این تیم با مشکلی به نام نداشتن مهاجم نوک مواجه است. در بازی‌های اخیر هم، مدافعان و هافبک‌های این تیم یعنی علی نعمتی و سعید صادقی برای این تیم گلزنی کرده‌اند و باید دید پرسپولیس چه زمانی از مهاجم خارجی جدید مورد نظرش رونمایی خواهد کرد. نکته دیگر اینکه میلاد سرلک هافبک پرسپولیس هم از دیروز سرباز بود و این ابهام به وجود آمده بود که نمی‌تواند در ادامه بازی‌ها قرمزها را همراهی کند اما مجوز ادامه بازی‌اش تا اول مهر از سازمان نظام وظیفه صادر شد تا مشکلی برای همراهی پرسپولیس تا یک ماه آینده نداشته باشد. اما ذوب‌آهن که در این فصل، نیما نکیسا دروازه‌بان اسبق پرسپولیس را به عنوان مدیرعامل خود در اختیار دارد، پرسپولیسی‌های دیگری مانند کمال کامیابی‌نیا و شایان مصلح را هم به خدمت گرفته که البته کمال به دلیل مصدومیت به این بازی نمی‌رسد تا فرصت بازی مقابل تیم مورد علاقه‌اش را از دست بدهد. نکته جالبی که در خصوص این بازی باید به آن اشاره کرد این است که پرسپولیسی‌ها که هنوز کاپ قهرمانی سوپرجام را دریافت نکرده‌اند، از سازمان لیگ خواسته‌اند که این جام را در بازی با استقلال دریافت کنند. این در حالی است که گفته می شد قرار است این جام در بازی با ذوب آهن داده شود و حالا باید دید نظر سازمان لیگ در این باره چیست؟ البته اینکه پرسپولیسی‌ها درگیر چگونگی دریافت جام شده‌اند، این را نشان می دهد که آنها در فکر گرفتن جام ذوب شده‌اند و ممکن است این موضوع به ضرر آنها تمام شود! پرسپولیس و ذوب‌آهن، تاکنون 71 بار در رقابت‌های مختلف دیدار کرده‌اند که سرخپوشان 33 بار و سبزپوشان 14 بار به پیروزی رسیده‌اند و 24 بازی دو تیم نیز مساوی شده است. پرسپولیس و ذوب‌آهن 44 بار در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته‌اند که پرسپولیس 17 و ذوب‌آهن 12 بار موفق به کسب پیروزی شده‌اند و 15 بازی نیز مساوی شده است. آخرین بازی دو تیم بازی برگشت فصل گذشته بود که یک-صفر در تهران به سود قرمزها به پایان رسید و حالا باید دید این دیدار چه نتیجه‌ای خواهد داشت. دیداری که قضاوت آن را رضا عادل به همراه کمک‌هایش آرمان اسعدی و فرهاد فرهادپور برعهده خواهد داشت.

 

ربیعی: پرسپولیس نیازی به تعریف و تمجید من ندارد

محمد ربیعی سرمربی ذوب آهن در نشست خبری پیش از مسابقه با پرسپولیس گفت:
« پرسپولیس ثبات لازم را از نظر نفرات و بازیکن‌ها از فصل گذشته دارد. البته در فصول گذشته هم ثبات داشته است و نیازی به تعریف و تمجید من ندارد. ما یک تیم جدیدتری نسبت به فصل گذشته هستیم، امیدوارم روز خوبی باشد و داوری هم خیلی خوب باشد. کامیابی نیا طول درمانش را گذرانده ولی به این بازی نمی‌رسد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی