صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و چهار - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و چهار - ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

اخبار

 داوود حسنی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه‌گفت : شهر کرمانشاه به‌عنوان یکی از شهرهای در مسیر زائرین عتبات عالیات جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و... زیادی دارد که این روزها می‌تواند اتراقگاهی دلپذیر برای زائرین اربعین حسینی باشد.
 ایرج حشمتی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: آماده ارائه تجربیات خود در زمینه مقابله با گرد‌و‌غبار به کشورهای دیگر درگیر با این پدیده هستیم.
 عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اجرای بخش دیگری از طرح ایمن‌سازی پشت‌بام قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد خبر داد.
 پیرو مشارکت میز گردشگری خوراک به عنوان یکی از واحدهای تخصصی دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جشنواره پیوند فرهنگ و خوراک ارمنستان، تندیس طلایی این رویداد به تیم آشپزی ایران تعلق گرفت.
  رضا سامه، مدیرکل امور پایگاه‌های وزارت میراث‌ فرهنگی گفت: شهر میراث جهانی یزد و مسیری که برای ثبت این شهر انجام شد به‌عنوان الگویی برای دیگر نقاط کشور مورد استفاده قرار گرفته است.
 محمدرضا امیری‌نژاد، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تأکید بر لزوم جلوگیری از ورود خودرو به داخل پارک محتشم از پیگیری نصب ستون عمارت کلاه فرنگی خبر داد.
  علیرضا مزینانی، مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: لازم است که خودرو، اتوبوس، موتورسیکلت و تاکسی‌ها پس از رسیدن به سن فرسودگی از رده خارج شوند. این کار نیاز به تأمین مالی دارد چرا که مردم برای تعویض خودرو و یا موتورسیکلت آلاینده خود نیاز به کمک مالی دارند.
  افشین پورعلی، مسئول پیگیری امور مرتبط با تالاب عینک رشت، از تدوین سند راهبردی این تالاب با محوریت مطالعه، ساماندهی و باز زنده‌سازی خبر داد و بیان کرد: دور تا دور تالاب رینگ پیاده راه به عرض چهار متر و رینگ دوچرخه‌سواری به عرض دو متر ایجاد خواهد شد.
 حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ثبت تصاویر پلنگ ایرانی و گوزن قرمز در ارتفاعات جنگلی شهرستان لنگرود طی یک شبانه‌روز خبر داد.
 حجت‌الله عباسیان، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اقامت بیش از ۵۱ هزار گردشگر از ابتدای سال تاکنون در اقامتگاه‌های استان خبر داد.
  علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم گفت: ۷۶ طرح در دست اجرا در این استان وجود دارد که ۲ هزار تخت به ظرفیت اسکان زائران و مسافران در قم اضافه می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی