خرده خبر

گوندوکان بازیکن سال آلمان
ایلکای گوندوگان، هافبک جدید بارسا از نگاه روزنامه بیلد، بازیکن سال آلمان شد. کاپیتان سابق منچسترسیتی که نقشی حیاتی در فتح سه‌گانه سیتیزن‌ها داشت، در مراسم جوایز نشریه اشپورت‌بیلد که بسیاری از اسطوره‌های این کشور حضور داشتند، به‌عنوان بهترین بازیکن سال 2023 آلمان انتخاب شد. گوندوگان بعد جدایی از منچسترسیتی، این روزها ماجراجویی جدید خود را در بارسا انجام می‌دهد.

 پدیده چلسی راهی نیوکاسل شد
لوییس‌هال پدیده 18ساله چلسی، به‌صورت قرضی راهی نیوکاسل شد. با اعلام باشگاه نیوکاسل این بازیکن به‌صورت قرضی یک فصل در این تیم خواهد بود. در توافق میان چلسی و نیوکاسل برای معامله هال، یک بند خرید اختیاری ذکر شده است که در صورت تحقق برخی اهداف ورزشی، به‌صورت اجباری فعال خواهد شد که طبق گزارش‌ها، این بند خرید، حدود ۳۰میلیون پوند ارزش خواهد داشت. لوییس‌هال ۱۸ساله، یک بازیکن چند پسته است که توانایی بازی در خط دفاع و هافبک را دارد. او در فصل گذشته لیگ برتر انگلیس، ۹بار برای چلسی به میدان رفت که در بیشتر این مسابقات، به عنوان مدافع چپ به‌کار گرفته شد.

هوگوپوشان هانگژو مشخص شدند
ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو مشخص شدند. بعد از برگزاری انتخابی تیم ملی و با نظارت کادرفنی، مبینا نعمت‌زاده در وزن منفی 49 کیلوگرم، ناهید کیانی در وزن منفی 53 کیلوگرم، نرگس میرنوراللهی در وزن منفی 57 کیلوگرم، ملیکا میرحسینی در وزن منفی 67 کیلوگرم و آناهیتا توکلی در وزن مثبت 67 کیلوگرم بلیت خود را برای حضور در هانگژو رزرو کردند. هدایت این تکواندوکاران در شیاپ چانگ بازی‌های آسیایی برعهده مینو مداح به‌عنوان سرمربی و مهروز ساعی به‌عنوان مربی خواهد بود.

انصراف آقایی از رویارویی با اسرائیل
امیرعباس آقایی ملی‌پوش وزن 56 کیلوگرم جوجیتسو، از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی انصراف داد. در جریان مسابقات قهرمانی جهان زیر 21 سال قزاقستان، آقایی به دلیل همگروهی با 2 نماینده رژیم صهیونیستی از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد.  مسابقات جوجیتسو جوانان جهان به مدت 4روز در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود که با انصراف آقایی، تیم ملی با 8 ملی‌پوش به روی تاتامی می‌رود.

مشایخی به مهرام بازگشت
سجاد مشایخی در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال، پیراهن مهرام را به تن می کند.پوینت گارد با تجربه تیم ملی بسکتبال ایران، با عقد قراردادی به تیم مهرام تهران پیوست تا در فصل جدید لیگ برتر، در ترکیب آنها دست به توپ شود.او که پیش از این نیز سابقه پوشیدن پیراهن مهرام را در کارنامه خود دارد، اکنون زیر نظر فرزاد کوهیان در این تیم حضور خواهد داشت.ملی‌پوش بسکتبال ایران هم اکنون به همراه سایر ملی‌پوشان عازم اندونزی شده تا در جام جهانی ۲۰۲۳ حضور پیدا کند و پس از بازی‌های ملی، در تمرینات این تیم شرکت می‌کند.در دو فصل گذشته، فرزاد کوهیان سرمربی تیم ذوب‌آهن اصفهان بود و سجاد مشایخی نیز به همراه این تیم در لیگ حضور داشت.

زنان پاراوزنه‌برداری روی تخته جهانی
وب‌سایت پاراوزنه‌برداری کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) با انتشار یادداشتی به تحلیل رویدادهای پیش‌رو در دوبی ٢٠٢٣ پرداخت. در معرفی قهرمانان مطرح شرکت‌کننده آمده است: «رقابت چهار نماینده سنگین‌وزن پاراوزنه‌برداری ایران را روی صحنه دوبی ٢٠٢٣ از دست ندهید.» بر این اساس نام روح‌الله رستمی (دسته ٨٠ کیلوگرم)، سیدحامد صلحی‌پور (٩٧)، علی‌اکبر غریب‌شاهی (١٠٧) و احمد امین‌زاده (فوق‌سنگین) در میان پاراوزنه‌برداران مطرحی است که باید رقابت آنها را در دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان دنبال کرد. همچنین به حضور نیکو روزبهانی (٨۶+ کیلوگرم) و مهدیه محمدیان (۵۵)، به عنوان نخستین نمایندگان زن تاریخ پاراوزنه‌برداری ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان اشاره شده است. روزبهانی به عنوان اولین نماینده تیم ملی کشورمان پنجشنبه دوم شهریور ماه روی صحنه می‌رود. دهمین دوره رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی جهان از ٣١ مرداد تا ٨ شهریور به میزبانی امارات در دوبی برگزار می‌شود.

14 مسافر قهرمانی آسیا انتخاب شدند
سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران ترکیب اصلی تیمش برای قهرمانی آسیا را انتخاب کرد. مونا دریس، سودابه باقرپور، محدثه مشتاقی، مونا آشفته، فاطمه منظوری، اسما سعیدی، زهرا کریمی، نگار‌ هاشمی، نگین شیرتری، فاطمه خلیلی، فاطمه عنایت، زهرا رضایی، ریحانه کریمی و درسا فلاح 14 بازیکنی هستند که با انتخاب فاطمه رشیدی در قهرمانی آسیا به نام ایران بازی می‌کنند. ژاپن اولین حریف ایران در قهرمانی آسیاست.

جستجو
آرشیو تاریخی