منجی از لیست تیم ملی بسکتبال خط خورد

معزی‌فر: جوانان تیم به مرز پختگی رسیده‌اند

پریسا غفاری / لیست ۱۲ نفره تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ اعلام شد. از لیست قبلی تیم ملی که ۱۳ نفر در آن حضور داشتند، نام سالار منجی خط خورده است. حامد حدادی (کاپیتان)، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، میثم میرزایی، سجاد مشایخی، محمد امینی، جلال آقامیری، متین آقاجان‌پور، حسن علی‌اکبری، محمدسینا واحدی، نوید رضایی‌فر و پیتر گیرگوریانش دیروز به همراه جواد داوری رئیس فدراسیون راهی جاکارتا محل برگزاری رقابت‌های جهانی شدند.
محسن معزی‌فر، دبیر فدراسیون بسکتبال در آستانه آغاز رقابت‌های جام جهانی و حضور تیم ملی در اندونزی گفت: «امیدوارم هاکان دمیر و شاگردانش بتوانند از حیثیت بسکتبال ایران در جام جهانی دفاع کنند.»
او در ادامه بیان کرد: «تیم ایران بعد از آخرین بازی خود در تورنمنت پیک که همراه با پیروزی بود به اندونزی رفت. آنها تمرینات و مسابقات دوستانه بسیار خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و با ترکیب جوانی که داریم امید است بازیکنان ایران بتوانند درخشش خوبی داشته باشند. آنها جوانانی هستند که به مرز پختگی رسیده‌اند تا در کنار حامد حدادی و ارسلان کاظمی باتجربه بتوانند بهترین نتایج را رقم بزنند. امیدوارم هاکان دمیر، سرمربی تیم ملی شاگردانش را به خوبی هدایت کند تا بهترین دوره جام جهانی را پشت سر بگذاریم.»
دبیر فدراسیون بسکتبال همچنین از شرکت تیم ملی در تورنمنت اطلس کاپ خبر می‌دهد: «شاگردان دمیر بعد از بازگشت از اندونزی مستقیم به چین می‌روند تا در این تورنمنت شرکت کنند و برای بازی‌های آسیایی آماده شوند. چرا که ستاد عالی بازی‌های هانگژو روی مدال‌آوری بسکتبال حساب ویژه‌ای باز کرده و ما باید پاسخگوی این درخواست باشیم.» معزی‌فر همچنین درخصوص بازیکنان خط خورده تیم ملی می‌گوید: «در انتخاب نفرات تیم ملی هاکان اختیار کامل داشت و تمام مسئولیت برد و باخت‌های تیم ملی نیز به عهده او است. به نظرم روی خط زدن هر یک از بازیکنان تمامی فکر خود را کرده و او سرمربی است که تنها می‌خواهد برنده باشد. پس حتماً به بهترین‌ها اعتماد کرده است.»
دبیر فدراسیون بسکتبال که در مسابقات کاپ آسیای زنان در کنار تیم ملی بوده است، درباره از دست دادن رده اولی تیم ملی می‌گوید: «ما هیچ‌وقت توقع بیش از حد از تیم‌های ملی نداشته‌ایم و می‌دانیم که روند پیشرفت تیم ملی زنان، نیازمند زمان است. با این حال، عملکرد تیم ملی زنان در کاپ آسیا، فوق‌العاده و دور از انتظار بود. با قاطعیت می‌گویم که بازیکنان تیم ملی، دیگر بازیکنان شش ماه قبل نیستند. بازی‌های تدارکاتی مناسب و مربی خوب باعث ارتقای سطح عملکرد و اعتماد به ‌نفس بازیکنان شد. خوشبختانه زمان زیادی برای برطرف کردن نقاط ضعف خود داریم.»
او با توجه به نداشتن ویزای کار النی به هنگام ورود به تهران نیز مطرح می‌کند: «این اشتباهی بود که از طرف کمیته بین‌المللی فدراسیون صورت گرفت. البته خیلی سریع مشکل حل شد. در ضمن با توجه به عملکرد خوب النی و برنامه بلندمدتی که برای تیم ملی زنان در نظر گرفته‌ایم، انتظار داریم قرارداد او تمدید شود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی