صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و سه - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و سه - ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر

 شکار حیات وحش از دل آزادراه تهران-شمال
   مدیرکل محیط زیست البرز، آژیر قرمز دسترسی آسان شکارچیان از طریق آزادراه تهران-شمال به حیات‌وحش منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و مرکزی را به صدا درآورد و از تلاش برای متقاعد کردن وزارت راه و شهرسازی به پرداخت بخشی از عوارض این آزادراه به‌عنوان جبران خسارت‌های زیست‌محیطی خبر داد. به گفته مجید درگی، شکارچی به راحتی از داخل خودرو می‌تواند حیات‌وحش منطقه را شکار کند. او گفت: طی مکاتباتی با رئیس سازمان محیط زیست درخواست کردیم موضوع پرداخت خسارت از عوارض، در شورای عالی محیط زیست در چند هفته آینده مطرح شود تا در صورت موافقت این اتفاق بیفتد.
او بر نصب دوربین‌های پایش اپتیکی با هدف دستگیری سریع شکارچیان متخلف تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی سیستم پایش اپتیکی منطقه حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تأمین آن در شرایط فعلی آسان نیست.
به گفته او، این آزادراه با وجود مخالفت محیط زیست و با تکیه بر مصوبه هیأت وزیران وقت احداث شده است. درگی در ادامه از خسارت چند هزار میلیاردی این آزادراه به منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و جنوبی خبر داد و احداث این آزادراه را باعث آسیب جدی به رودخانه کرج دانست که جبران آن به اعتبار زیادی نیاز دارد.
درگی با اشاره به معضل کوه نخاله‌ای که بر اثر احداث این بزرگراه در این منطقه ایجاد شده، هشدار داد و افزود: این نخاله‌ها نیاز به تثبیت دارد چون ممکن است با کوچک‌ترین سیلی، روستاهای مسیر خود را نابود کند. همه این اقدامات نیاز به اعتبار دارد و جذب سهم عوارض آزادراهی می‌تواند بخش زیادی از مشکلات محیط زیستی این منطقه را حل کند.
جستجو
آرشیو تاریخی