صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و دو - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و دو - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

اخبار ورزش

تشکر رهبر انقلاب از کشتی گیران جوان
تیم کشتی فرنگی جوانان با 3 مدال طلا، 2 مدال نقره و 1 مدال برنز با اقتدار و با فاصله زیاد قهرمان جهان در اردن شد.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، از تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جوانان و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران به مناسبت قهرمانی در جهان تقدیر کردند.
درمتن پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جوانان عزیز تیم ملی کشتی فرنگی با پیروزی خود ملت ایران را خوشحال کردند.
عزیزان!
از شما و تیم‌های آزاد و فرنگی جوانان و نوجوانان که در دو هفته‌ اخیر به پیروزی دست یافتید تشکر می‌کنم.
سیّدعلی خامنه‌ای


ترکیب وزنه‌برداری در قهرمانی جهان
دو وزنه‌بردار تیم ملی مردان برای حضور در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ خط خوردند و ترکیب نهایی ایران مشخص شد. طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، فدراسیون‌های ملی تا دیروز فرصت داشتند اسامی نهایی ورزشکاران خود را برای حضور در قهرمانی جهان عربستان تأیید کنند. براین اساس نواب نصیرشلال، سرمربی تیم ملی روی نام دو وزنه‌بردار یعنی ایوب موسوی و امیر عزیزی خط کشید. بدین ترتیب تیم با حسین سلطانی، مصطفی جوادی، امیر حقوقی، محمد زارعی، رضا دهدار، رسول معتمدی، مهدی کرمی، پیمان جان، علی داوودی و آیت شریفی راهی می‌شود.
در تیم زنان هم شش وزنه‌بردار حضور دارند و همان شش نفر در حال حاضر تأیید شده‌اند. با این حال طبق اعلام کوروش باقری سرمربی تیم ملی زنان، ممکن است تا زمان اعزام، کاهش نفرات رخ دهد اما همه چیز به عملکرد وزنه‌برداران تا زمان اعزام به قهرمانی جهان بستگی دارد. مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ از ۱۷ شهریور در شهر ریاض عربستان آغاز می‌شود.


تیراندازان از فینال تفنگ بازماندند
تیراندازان تیم ملی از رسیدن به فینال تفنگ مسابقات قهرمانی جهان بازماندند.
در پایان مرحله مقدماتی الهه احمدی با ۵۸۴ امتیاز بیستم شد. همچنین آرمینا صادقیان با ۵۸۰ امتیاز در رده سی و هشتم و نجمه خدمتی با ۵۷۶ امتیاز در جایگاه پنجاه و هفتم قرار گرفتند.
در این ماده ۷۰ ورزشکار حضور داشتند که با این نتایج ملی‌پوشان کشورمان از صعود به فینال بازماندند.
در مسابقات جهانی باکو سهمیه المپیک پاریس هم توزیع می‌شود. تا به حال فقط شرمینه چهل‌امیرانی موفق به کسب سهمیه شده است و باقی هنوز دستشان به سهمیه نرسیده است. قبل از این در تپانچه ۲۵ متر هانیه رستمیان سهمیه گرفته بود.


داور ایرانی در فینال اسکواش آسیا
مهدی مختاری رئیس کمیته داوران فدراسیون اسکواش فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا را قضاوت کرد.
مختاری در این دوره از مسابقات رده‌های سنی قهرمانی آسیا که در شهر دالیان چین برگزار شد، فینال رده سنی کمتر از ۱۵ سال را قضاوت کرد.
او از داوران مطرح آسیا است که در اکثر مسابقات مهم آسیا و جهان حاضر بوده است، همچنین او در دوره قبل رقابت‌های بازی‌های آسیایی هم حضور داشته است.


۱۲ شهریور؛ بررسی نهایی کاروان ‌
ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پارآسیایی 12 شهریور وضعیت نهایی کاروان ایران در بازی‌های آسیایی را بررسی می‌کند.
سرپرست وزارت ورزش و جوانان، رؤسای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و سایر اعضای ستاد دو هفته آینده، دور هم جمع می‌شوند تا وضعیت نهایی کاروان ایران، کمک‌هزینه ورزشکاران، مربیان و پاداش مدال‌آوران را بررسی کنند. گزارش کمیته ملی پارالمپیک هم از دستورات جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پارآسیایی است.


بازگشت پویول به فوتبال
 کارلس پویول ستاره سابق بارسلونا، مجدداً با یک تیم دسته دو اسپانیا به فوتبال برمی گردد.
گویا او به توافق با آندورا، تیم دسته دو فوتبال اسپانیا بسیار نزدیک است. پست او دقیقاً مشخص نیست، اما در آندروا اطمینان می دهند که در حوزه مدیریت ورزشی فعالیت و از نزدیک با خوامه نوگس، مدیر ورزشی باشگاه، همکاری خواهد کرد. جرارد پیکه مالک باشگاه توانسته پویول را متقاعد به این همکاری کند و به این ترتیب پویول که چند سالی است به عنوان ایجنت فعالیت می کند، می‌تواند بار دیگر در یک باشگاه فوتبال فعالیت کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی