صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و دو - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و دو - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

قهرمانی جوکوویچ در سینسیناتی با طعم انتقام

صربیناتور در صور خود دمید!

فائزه زمانی/ نواک جوکوویچ با برد در فینال تنیس سینسیناتی، جام و اعتبارش را یکجا پس گرفت.
در یک فینال تکراری، این صربیناتور بود که انتقام ویمبلدون را از کارلوس آلکاراس جوان گرفت. در یکی از زیباترین دیدارهای تنیس چند سال اخیر که 3 ساعت و 49 دقیقه طول کشید، جوکوویچ جام را بالای سر برد تا رکورد 39 قهرمانی در مسابقات مسترز 1000 امتیازی را بزند.
قبل از این مسابقه آلکاراس با 9815 امتیاز مرد نخست تنیس دنیا بود و جوکووویچ هم با 9795 امتیاز در رده دوم؛ حالا صربیناتور با 1000 امتیاز سینسیناتی علاوه بر جام قهرمانی، با قرارگرفتن در رده اول برترین تنیس‌بازان دنیا، مجدداً قدرت خود را در 36 سالگی به رخ دنیا کشید.
جوکوویچ بعد از این مسابقه حساس و دیدنی درباره حس و حالش گفت: «راستش نمی‌دانم چه بگویم. توصیف این دیدار سخت است و قطعاً یکی از سخت‌ترین مسابقاتی است که در زندگی‌ام انجام داده‌ام، صرف نظر از اینکه چه تورنمنت، چه رده، چه سطح و چه بازیکنی برابرم بود. این بازی باورنکردنی است، فراز و نشیب‌های زیادی بود ولی در نهایت توانستم برنده شوم. به‌طور کلی، یکی از سخت‌ترین و هیجان‌انگیزترین مسابقاتی است که تا به حال در آن شرکت کرده‌ام. الان فقط هیجان‌زده هستم.»
این دو ستاره بعد از استراحتی کوتاه، هفته آینده باید در مسابقات گرنداسلم امریکا دوباره به رقابت بپردازند، مسابقاتی که در نیویورک برگزار می‌شود و آلکاراس مدافع عنوان قهرمانی است.
این اولین باری است که جوکوویچ بعد از برداشته شدن قانون مسافرتی امریکا برای زدن واکسن کرونا، پا در خاک این کشور خواهد گذاشت. درحالی که بهترین تنیسورهای دنیا در این گرنداسلم حضور خواهند داشت، اما احتمال برگزاری یک فینال تکراری دیگر بین جوکو و آلکاراس وجود دارد.
حالا باید دید در صورت تکرار رقابت بین این دو ستاره، صربیناتور می‌تواند کمتر از یک هفته مقابل حریف جوان خود دبل کند یا نه.

 

جستجو
آرشیو تاریخی