صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

اخبار فرهنگی

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت مادر سردار شهید علی هاشمی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت زکیه اهوازیان مادر صبور سردار شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) را تسلیت گفت.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام تسلیت محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت حاجیه خانم زکیه اهوازیان مادر صبور سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) معروف به سردار هور و از افتخارآفرینان دوران دفاع مقدس، موجب تألم‌خاطر شد. این مادر فداکار، با اخلاص و همتی مثال‌زدنی فرزندی مجاهد تربیت و برای دفاع از ارزش‌های اسلام، انقلاب و حراست از مرزهای ایران عزیزمان روانه میدان جهاد کرد و اکنون نام و یاد سردار افتخارآفرین هور تا همیشه در دفتر زرین دفاع مقدس ماندگار است. اینجانب این ضایعه را به خانواده گرامی این مرحومه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همنشینی با فرزند شهیدش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.»

 

بازگشت حمید جبلی به تئاتر بعد از دو دهه
نمایش سوسمار به نویسندگی حمید جبلی و کارگردانی رحمت امینی از ۶ شهریور در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت.
بهار مشیری، ابوذر ‌ساعدی، فرزاد ‌برهمن، عرفان معصومی و نوید ‌جهانزاده بازیگرانی هستند که در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند. حمید جبلی بعد از گذشت دو دهه دوری از تئاتر به‌عنوان نویسنده و مشاور هنری نمایش «سوسمار»، همراه این گروه نمایشی و کارگردان خواهد بود. نمایشنامه سوسمار تازه‌ترین اثر حمید جبلی هنوز به چاپ نرسیده است و نسبت به دیگر آثار این بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه، تجربه‌ای نو و متفاوت محسوب می‌شود./ایرنا

 

اهالی رادیو به عیادت مریم نشیبی رفتند
برخی از اهالی رادیو به عیادت «مریم نشیبی» گوینده پیشکسوت در بیمارستان رفتند. مریم نشیبی، گوینده پیشکسوت رادیو و قصه‌گوی «شب‌بخیر کوچولو» طی روزهای گذشته به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد.
مهدی آذرمکان، مدیر رادیو ایران و برخی اهالی رادیو ایران از جمله عباس سنجری گزارشگر پیشکسوت این شبکه رادیویی، تهیه‌کننده «گلبانگ» و تهیه‌کننده «شب‌بخیر کوچولو» از مریم نشیبی عیادت کردند. علیرضا جاویدنیا پیشکسوت رادیو و گوینده «رادیو یک» به همراه حسین معصومی تهیه‌کننده این برنامه نیز از بانوی قصه‌گوی رادیو عیادت کردند. /ایسنا

 

اجرای آثار منتخب جشنواره تئاتر سودای عشق
سعید نجفیان، دبیر چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر «سودای عشق» با اشاره به الزام پایبندی دبیرخانه جشنواره به تعهدات سال گذشته این رویداد فرهنگی هنری، از اجرای عمومی آثار منتخب آن در هفته دفاع مقدس خبر داد.
به گفته نجفیان، سال گذشته و در جریان جشنواره سیزدهم، یکی از موارد مندرج در فراخوان برای گروه‌های منتخب جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی و محیطی اجرای عمومی آثار بوده که با پیگیری‌های مستمر دبیرخانه و رایزنی با مدیران تئاتر کشور شرایط برای اجرای عمومی آثار منتخب جشنواره سال گذشته در هفته دفاع مقدس سال‌جاری، فراهم شده است.
چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور و با دبیری سعید نجفیان دی‌ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد./ایرنا

 

جستجو
آرشیو تاریخی