صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

سازمان مالیاتی پیگیر دلال میلیاردی فوتبال
سازمان امور مالیاتی کشور در نامه‌ای خطاب به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال خواستار افشای اطلاعات هویتی دلال ۱۲۷ میلیارد تومانی فوتبال شد.
به گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، وحید عزیزی مدیرکل دفتر بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: به دنبال اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال پیرامون نقش دلالان در نقل و انتقال بازیکنان فوتبال و فردی که از طریق دلالی ۴۰ بازیکن در سال گذشته ۱۲۷ میلیارد تومان سود برده است، پیگیر مطالبه مالیاتی از درآمد میلیاردی دلال فوتبالی شدیم و در این خصوص درخواستی از سوی فدراسیون فوتبال داشته‌ایم. وی افزود: ما از فدراسیون فوتبال خواسته‌ایم تا اطلاعات هویتی و مستندات مربوط به درآمد این شخص را برای مطالبه مالیات حقه با قید فوریت به این سازمان اعلام کنند.

فروش ارز اربعین در شعب منتخب بانک ها
با اعلام بانک مرکزی، از دیروز (شنبه 28 مرداد) فروش ارز اربعین در شعب منتخب ۶ بانک آغاز شد. بانک مرکزی اعلام کرد، متقاضیان خرید ارز اربعین می‌توانند از شنبه ۲۸ مرداد تا ۱۴ شهریور برای دریافت ارز اربعین به شعب منتخب 6 بانک تجارت، ملی ایران، سپه، صادرات، پارسیان و پست‌بانک مراجعه کنند. شرایط دریافت و بانک‌های عامل توزیع‌کننده ارز اربعین به این صورت است که فروش ارز (اسکناس) به زائران بالای ۵ سال به صورت دینار عراق حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق به هر زائر به نرخ فروش اسکناس ETS، که معادل ریالی آن حدود ۶۲ تا ۶۵ میلیون ریال است. فروش ارز به زائران محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال‌جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

۲۰ هزار‌خودرو خارجی در انتظار شماره‌گذاری
دولت مانند مجلس برای واردات خودرو مصمم است و کیفیت، قیمت و واردات خودرو سه محور کلیدی است که از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با جدیت دنبال می‌شود.
روح‌الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با ایسنا،  بیان کرد: مجلس در بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تصویب کرد تا واردات خودروهای خارجی با انتقال دانش فنی انجام شود. برای واردات خودروهای کارکرده نیز مصوب کرد تا خودروهایی که بین یک تا پنج سال عمر دارند، وارد کشور شوند. نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود : دولت نیز آیین‌نامه واردات خودرو را تهیه کرد و براساس گزارش مسئولان وزارت صمت، اکنون بالغ بر ۲۰ هزار خودرو وارداتی در گمرک کشور وجود دارد که باید شماره‌گذاری شوند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی