صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

تقدیر از توجه وزیر امورخارجه به مسأله خلیج‌فارس
در عربستان
سید عباس صالحی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ومدیرعامل مؤسسه اطلاعات در توئیتی ستایش‌آمیز از وزیر امور خارجه ایران نوشته است: «آقای امیر عبداللهیان درگفت‌و‌گوی خبری که همراه با همتای سعودی داشتند، از واژه خلیج فارس استفاده کردند. این توجه و دقت، شایان تقدیر است. ارتباط با عربستان سعودی، اهمیت خلیج فارس برای ایرانیان را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد. تعاملات حداکثری با همسایگان را با رعایت حساسیت‌های ملی پیش ببریم.»
 

محبوبیت عطرهای عربی در آرژانتین
سهیل اسعد از تأثیر جام جهانی قطر بر فروش عطرهای عربی در آرژانتین نوشته است: «از اولین مواجهه با عطرهای عربی در لبنان عاشق این رایحه‌ها شدم. برای دیدن خانواده که به آرژانتین می‌رفتم همه می‌گفتند تو اُمُّل شدی، آخه این چه عطریه که استفاده می‌کنی؟ اما بعد از جام جهانی قطر، آرژانتینی‌ها عاشق این عطرها شدند و همان‌هایی که سال‌ها مسخره‌ام می‌کردند حالا به من سفارش عطر عربی می‌دهند! شرکت‌های تجاری هم این موضوع را به خوبی فهمیده‌اند و آرژانتین پر شده از فروشگاه‌های عطر عربی با شکل و شمایل مربوط به جام جهانی.»
 

دوست دارم زیر پرچم آقا باشم
صفحه اینستاگرام سازمان اوج ویدیویی از تقدیر عوامل سریال «عشق کوفی» از قهرمان شاهچراغ را منتشر کرده است. در این ویدیو فرزاد بادپا خادم فداکار حرم حضرت شاهچراغ(ع) می‌گوید خیلی به من موقعیت شغلی اعلام کردند ولی من دوست دارم زیر پرچم آقا باشم.
 

خاطره‌بازی عظیمی با رادیو هفت
بهرام عظیمی ویدیویی از برنامه شب یلدای رادیو هفت در سال 91 منتشر کرده و در خاطره‌نگاری آن آورده است: «قصه «اسد و انگشتر سحرآمیز» چهار راوی داشت که یکی از راویان من بودم، از منصور ضابطیان و محمد صوفی درخواست کردم که وقتی نوبت به قصه گویی من رسید همراه با کلام از تصویر نیز برای روایت قصه‌ام استفاده کنم، آن عزیزان هم پذیرفتند و من شخصیت‌های قصه را روی مقوا به تصویر کشیدم و نتیجه فیلمی شد که می‌بینید وسط تعریف کردن چند بار اصل قصه را یادم رفت و از خودم یه چیزی همینجوری گفتم.»
 

اجرای اقتباسی تازه از نمایشنامه مکبث
صدف اسپهبدی از پیش‌فروش روزهای جدید نمایش «فریز مکبث فریز» به کارگردانی آرش دادگر خبر داده است. در این نمایش که بر اساس اقتباسی از نمایشنامه مکبث اثر جاودانه ویلیام شکسپیر است حسام ‌منظور، صدف اسپهبدی، فرید ‌قبادی، یعقوب ‌صباحی، عبدالرضا ‌نصاری و... حضور دارند.


دعوت شرف‌شاهی به خواندن یک کتاب
 کامران شرف‌شاهی با انتشار برشی از کتاب «چرا ادبیات» ماریو بارگاس یوسا، دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش را به خواندن این کتاب دعوت کرده است.
در برش انتخابی این مترجم آمده است: «بورخس همیشه از این پرسش که فایده ادبیات چیست، بر آشفته می‌شد. او این پرسش را ابلهانه می‌شمرد و در پاسخ آن می‌گفت: «هیچ کس نمی‌پرسد فایده آواز قناری و غروب زیبا چیست.» اگر این چیزهای زیبا وجود دارند و اگر به یمن وجود آنها زندگی در یک لحظه کمتر زشت و کمتر اندوه زا می‌شود آیا جست‌و‌جوی توجیه عملی برای آنها کوته‌فکری نیست؟»

جستجو
آرشیو تاریخی