خرده خبر

دوقلوهای ایرانی در انتخابی المپیک
کوبل داوری دو قلوهای ایرانی در رقابت‌های انتخابی المپیک قاره آسیا سوت می‌زنند. امیر و احمد قیصریان کوبل داوری هندبال ایران که در قهرمانی زنان آسیا ارتقای درجه بین‌المللی و بج IHF گرفته‌اند، این روزها در رقابت‌های انتخابی المپیک به میزبانی ژاپن هم سوت می‌زنند. آنها در اولین قضاوت برای بازی قزاقستان – چین سوت زدند. برادران قیصریان، 26 مهرتا 6 آبان ماه هم در رقابت‌های انتخابی المپیک مردان به میزبانی قطر، سوت می‌زنند.


 شروع توفانی کین در بوندسلیگا
هری کین سفرش با بایرن مونیخ را توفانی شروع کرد.
در بازی افتتاحیه بوندسلیگای آلمان، وردربرمن و بایرن مونیخ رو درروی هم قرار گرفتند، در این دیدار کین مهاجم جدید باواریایی‌ها اولین گل خود در تیم جدیدش را با پاس گل آلفونسو دیویس به ثمر رساند.
همچنین لروی سانه 2 و ماتیس تل یکبار دیگر دروازه رودربرمن را باز کردند تا بایرن در اولین بازی فصل خود با برد 4-0، برای رقبا خط و نشان بکشد.


استارت دونده‌های سرعتی در بوداپست
فرزانه فصیحی دونده 100 متر ایرانی، بعد از حسن تفتیان در دومین روز رقابت‌های قهرمانی جهان روی خط استارت می‌ایستد.
دو دونده 100 متر ایران که از رنکینگ جهانی سهمیه قهرمانی جهان بوداپست را گرفتند تا برای اولین‌بار دونده‌های سرعتی برای دوومیدانی ایران آبروداری کنند، طبق برنامه خیلی زود قرعه به نامشان افتاد تا مسابقه دهند.
فرزانه فصیحی ساعت 13:37 دقیقه ظهر امروز در دسته یک دور مقدماتی استارت می‌زند. او در دسته 8 نفره‌اش کنار دونده‌هایی از انگلیس، سوئیس، جامائیکا، اکوادور، نامیبیا، سنتروسیا و بلژیک رقابت می‌کند. اما حسن تفتیان هم ساعت 21:15 دقیقه دیشب در اولین شب رقابت‌های قهرمانی جهان مسابقه داد که به شرط صعود به نیمه نهایی، ساعت 18:5 دقیقه عصر امروز برای صعود به فینال می‌دود.


جای خالی شریفی در قهرمانی آسیا
این روزها، با شروع رقابت‌های والیبال مردان آسیا، جای خالی مرتضی شریفی دریافت کننده ملی‌پوش در تیم ملی حسابی به چشم می‌آید.
هرچند از ملی‌پوشان حاضر در لیگ ملت‌ها، بردیا سعادت، امیرحسین اسفندیار و مهدی جلوه هم در ارومیه غایب هستند، اما نبود مرتضی شریفی حکایت دیگری دارد.
دریافت‌کننده ملی‌پوش ارومیه‌ای که در لیگ ملت‌ها بار زیادی از تیم را روی دوش می‌کشید با مصدومیت بدموقع در هفته سوم لیگ ملت‌ها، دو بازی آخر لیگ ملت‌ها و قهرمانی آسیا را از دست داد. او از امروز در سالن غدیر بازی همقطارانش را تماشا می‌کند.


۴ کمیته جدید در فدراسیون دریایی
طبق ابلاغ معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، ۴ رشته به رشته‌های رسمی فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی اضافه شد. به گفته رضا شجی، سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی، با درخواست بعضی از رشته‌های دریایی و ساحلی برای فعالیت در زیرمجموعه فدراسیون و موافقت وزارت ورزش و جوانان، پاراسل، سندبوردینگ (اسکی روی شن)، پیاده‌روی در آب و رشته کستینگ از این به بعد به نام کمیته در این فدراسیون فعالیت می‌کنند.


بوفون: هیچ حسرتی ندارم
جان لوئیجی بوفون فوق ستاره ایتالیایی که به تازگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، حالا به گفته خودش هیچ حسرتی در زندگی ندارد.
او حالا در بخشی از مصاحبه‌اش با گاتزتا دلو اسپورت درباره خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال می‌گوید: «من وقتی تصمیمی می‌گیرم، حتی با وجود احتمال احساسی بودنش، تا انتهایش می‌روم. من بعد از نیمه اول بازی کالیاری و پارما در پلی‌آف صعود به سری آ که مصدوم شدم، حس کردم دیگر کافی است. من خودم را برای یک چالش بزرگ آماده کردم اما مصدوم شدم (کالیاری با رقم زدن کامبک، 3-2 صعود کرد و به سری آ رسید). زندگی به من یک پیام مشخص فرستاد؛ وقت توقف فرا رسیده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی