شروع رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیای ارومیه

دو بازی مثل آب خوردن

مهری رنجبر / یک روز بعداز شروع رقابت‌های قهرمانی والیبال مردان آسیا، با انصراف مغولستان، 17 تیم آسیایی هفته پیش به ارومیه رسیدند و از دیروز، روزهای هیجان‌انگیزی را در شهرعاشقان والیبال آغاز کردند.
هیجانی که ساعت 13:15 دقیقه دیروزهمزمان با رودررویی ژاپن مدعی و تایلند، چین و اندونزی در سالن‌های غدیر و شهید آهن‌دوست بالا گرفت.
بهروز عطایی که بعد از ناکامی در لیگ ملت‌ها 2023، با اولتیماتوم داورزنی رئیس فدراسیون درجلسه کمیته فنی مواجه شد، هیچ چاره‌ای جز قهرمانی ندارد، بنابراین باید از حالا اسب مراد را برای قهرمانی در آسیا زین کند. او البته کار سختی دارد، آن هم در جایی که ژاپن تیم سوم لیگ ملت‌ها هم با تمام قدرت آمده و دیروز تایلند را با نتیجه 3 - صفر برد.
ژاپنی‌ها حتی قبل از اینکه پایشان به ارومیه برسد، خیلی صریح خط و نشان کشیدند و گفتند آمده‌اند از ارومیه با قهرمانی برگردند. ایران و ژاپن دو تیمی هستند که اکثر مربیان حاضر در قهرمانی آسیا معتقدند شانس صعود به فینال را دارند و مدعی قهرمانی محسوب می‌شوند.
تیم ملی والیبال ایران بعد از لیگ ملت‌ها، تغییرات زیادی داشته، از نبود محمود افشاردوست و پاول متئوس دو دستیار بهروز عطایی که میلاد عبادی‌پور دریافت‌کننده لژیونر تیم ملی به حضورشان روی نیمکت تیم انتقاد داشت تا ترکیب تیم.
اگرچه فدراسیون با تأیید کمیته فنی بر ضعف کادر فنی، با مربیان سرشناس خارجی مثل استفان آنتیگا مذاکره کرد، اما با نه او و بقیه برای دستیاری بهروز عطایی، عملاً تیر فدراسیون برای جایگزینی مربیان خارجی سرشناس به کادر فنی به سنگ خورد تا کادر فنی همان کادر در لیگ ملت‌ها باشد.
دور مقدماتی رقابت‌ها برای تیم ملی والیبال ایران با دو رقیب نه چندان سرسختش، مثل آب خوردن، راحت است. ایران که درگروه A رقابت‌ها با تیم‌های هنگ‌کنگ و عراق بازی دارد، بعد از اردوی دو هفته‌ای در ارومیه، امروز قهرمانی آسیا را با بازی دستگرمی مقابل هنگ‌کنگ استارت می‌زند.
البته بازی فردا با عراق هم بازی سختی نیست. تیم ملی والیبال ساعت 19:15 دقیقه عصر امروز و فردا در سالن غدیر ارومیه مقابل هنگ‌کنگ و عراق قرار می‌گیرد. دوبازی که از حالا همه بلیت‌هایش فروخته شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی