ایران در ایران

افتتاح  «ساختمان ۱۸» شرکت فناور و دانش بنیان مازندران
ساری- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در افتتاح «ساختمان ۱۸» شرکت فناور و دانش بنیان مازندران گفت که با توجه به ظرفیت‌های مطلوب در حوزه‌های مختلف بخصوص کشاورزی شرکت‌های دانش بنیان در این استان از جایگاه ممتازی برخوردار هستند.
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی افزود: معاونت علمی و فناوری تمام قد از شرکت‌های دانش بنیان فعال در استان مازندران حمایت خواهد کرد.
وی گفت: مازندران یکی از پایگاه‌های اصلی تولید دانش‌محور در کشور به شمار می‌آید و ظرفیت‌های زیادی در زمینه توسعه نوآوری و فناوری در این استان وجود دارد.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: با ارائه تسهیلات کم بهره و سرمایه در گردش جهت توسعه اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا حمایت خواهیم کرد. وی گفت: در مازندران در حوزه‌های مختلف بخصوص در زمینه کشاورزی قابلیت‌های ارزشمندی برای فعالیت وجود دارد.
ساختمان ۱۸ شرکت فناور و دانش بنیان مازندران در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۵۰ مترمربع با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در حوزه‌های فناوری و اطلاعات، ماشین‌آلات، سخت‌افزار، برق، الکترونیک و کشاورزی در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان فعالیت خواهند کرد.
مازندران دارای ۲۸۰ شرکت فناور و دانش بنیان است که از این میزان ۱۳۱ شرکت دانش بنیان و بقیه فناور است.

ممنوعیت تردد خودرو به صورت کاپوتاژ در مرز مهران
ایلام - فرماندار مهران از ممنوعیت تردد خودرو به صورت کران بری «کاپوتاژ» از مرز زمینی بین‌المللی مهران خبر داد.
علی عباس شفیعی گفت: براساس اعلام کشور عراق، با توجه به آغاز سفر‌های اربعین و تردد زوار به منظور شرکت در کنگره بزرگ اربعین، از ابتدای ماه صفرعبور خودرو‌های دارای گواهی کران‌بری «کاپوتاژ» از طریق مرز مهران تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.
فرماندار مهران با اشاره به اینکه خودرو‌های ایرانی می‌توانستند به صورت کران‌بری و طی مراحل گمرکی از مرز مهران به داخل کشور عراق تردد داشته باشند، افزود: در پی اعلام این ممنوعیت از سوی کشور عراق، از زائران عزیز درخواست می‌شود که از مراجعه به این مرز با خودروی دارای گواهی کران‌بری «کاپوتاژ» خودداری کنند.
 
آغاز طرح شناسایی و جمع‌آوری اتباع غیرمجاز در کرمانشاه
کرمانشاه- مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری کرمانشاه از آغاز طرح شناسایی و جمع‌آوری اتباع غیرمجاز در کرمانشاه خبر داد.
حمزه سلیمانی اظهار کرد: طرح مشترک شناسایی و دستگیری اتباع غیرمجاز با محوریت اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری کرمانشاه با همکاری دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و قضایی استان کرمانشاه از ٢٨ تیرماه آغاز و به مدت ١٣ روز ادامه دارد.
وی افزود: در طول این مدت تعداد قابل توجهی از اتباع غیرمجاز ساکن در بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه (بخش سراب نیلوفر، بیلوار، ماهیدشت و شهرستان‌های تابع استان کرمانشاه) شناسایی و دستگیر شدند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: مطابق دستورالعمل ابلاغی از وزارت کشور ورود، اقامت، اسکان و اشتغال اتباع غیرمجاز در استان کرمانشاه به دلیل ملاحظات امنیتی، سیاسی و اجتماعی استان کرمانشاه ممنوع است. وی گفت: در طول مدت اجرای طرح ١٣ روزه، تعداد قابل توجهی از کارفرمایان، پیمانکاران و کشاورزانی که این اتباع را به کارگیری کرده بودند به دستگاه قضایی برای جریمه‌های قانونی معرفی شدند.
 
تونل دوم راه کربلا قبل از اربعین زیر‌بار ترافیک می‌رود
ایلام - با افتتاح تونل دوم راه کربلا در مسیر ایلام ـ مهران  تردد زوار اربعین روان‌تر خواهد شد.
«فرشاد دوستی»، مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه طول تونل دوم راه کربلا  840 متر است، اظهار داشت: عملیات لاینینگ این تونل به اتمام رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول عملیات روسازی داخل تونل بوده و در تلاشیم که تا اواخر هفته جاری این تونل زیر بار ترافیک رود. عملیات تکمیلی تونل اول راه کربلا در مسیر ایلام - مهران نیز طی سه الی چهار ماه آینده تکمیل خواهد شد.
مدیر کل راه و شهرسازی ایلام افزود: تاکنون 180 میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده و 220 میلیارد تومان هم برای نهایی شدن آن نیاز است.
وی ادامه داد: تمام تلاش اداره کل راه و شهرسازی این است تا اربعین امسال بیشتر این پروژه‌ها تکمیل شده، مورد بهره‌برداری قرار گیرد و این مهم در صورت تأمین و تخصیص به‌موقع اعتبار قابل تحقق است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی