آب پایدار به ۱۵۷ روستای هرمزگان می‌رسد

بندرعباس - با اجرای ۷۱ طرح آبرسانی در استان هرمزگان، تا پایان سال‌جاری وضعیت آب آشامیدنی ۱۵۷ روستا و ۲ شهر این استان بهبود یافته و به پایداری مناسبی خواهد رسید.
عبدالحمید حمزه‌پور، مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با اعلام این خبر به تشریح جزئیات آبرسانی به روستاها پرداخته و تأکید کرد: برای تأمین نیاز آبی ۱۵۷ روستا و ۲ شهر درگهان جزیره قشم و جناح، ۲۵ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، مجتمع‌های روستایی و محرومیت‌زدایی پیش‌بینی شده است.
وی افزود: با اجرای کامل این طرح‌ها، نیاز آبی جمعیتی افزون‌ بر ۲۳۸ هزار نفر تأمین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تصریح کرد: با توجه به توسعه شهرها و روستاها و همچنین افزایش جمعیت و نیاز به منابع جدید آبی، طرح‌های توسعه‌ای شرکت آب و فاضلاب بدون وقفه ادامه دارد تا مشترکان آبفا در آینده با چالش کم آبی مواجه نشوند.
حمزه‌پور با اشاره به تأکید ویژه‌ دولت مبنی بر تأمین نیاز آبی مردم و اقدامات زیرساختی با هدف تأمین آب پایدار گفت: این حمایت‌ها باعث شده تا طرح‌های متعددی در استان هرمزگان پیش‌بینی و عملیات اجرایی آن آغاز شود که خوشبختانه با حمایت‌های همه‌جانبه استاندار اُفق روشن و امیدوارکننده‌ای در حوزه تأمین آب وجود دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: ۱۲ روستا از محل اعتبارات مجتمع روستایی، ۳۵ روستا از محل اعتبارات محرومیت‌‌زدایی، ۷۵ روستا از محل اعتبارات استانی و ۳۵ روستا از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث آب شیرین‌کن‌ها، به آب آشامیدنی پایدار دست پیدا خواهند کرد.
وی یادآورشد: منبع تأمین آب این طرح‌ها، ۶ سایت آب شیرین‌کن به ظرفیت ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز خواهد بود؛ همچنین عملیات اجرایی شامل ۴۲۶ کیلومتر خط انتقال، ۴۸۸ کیلومتر شبکه توزیع، ۵۸ باب مخزن با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب، ۱۹ باب ایستگاه پمپاژ و تجهیز ۱۹ حلقه چاه انجام خواهد شد.
مدیرعامل آبفا هرمزگان همچنین به تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرستان میناب اشاره کرد و گفت: ظرفیت مدول نخست این طرح هفت هزار و ۶۲۰ مترمکعب است که برای بهره‌برداری از آن ۷.۹ کیلومتر خط انتقال، ۵۴ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی جمع‌آوری، پیش‌بینی و به اتمام می‌رسد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی