مثل کی‌روش شوم، بهترین روز زندگی‌ام خواهد بود

نکونام: سعی می‌کنند سر استقلال کلاه بگذارند!

جواد نکونام پس از برتری استقلال مقابل ملوان در نشست خبری چنین صحبت کرد: «با وجود نکته‌ای که گفته بودیم، یک پنالتی اتفاق افتاد اما سیدحسین حسینی ما را در بازی نگه‌داشت. در دقیقه شش در بازی ماندیم و پس از آن جریان بازی را در دست داشتیم. دو موقعیت خوب داشتیم که نتوانستیم آنها را تبدیل به گل کنیم. در مجموع تلاش بچه‌ها واقعاً فوق‌العاده بود و خیلی عالی زحمت کشیدند. توانستند بهترین بازی را به نمایش بگذارند. با وجود خستگی برخی بازیکنان و جایگزین نداشتن از همه نفراتم هم تشکر می‌کنم.»
سرمربی استقلال در مورد مصاحبه اخیر مهدی تارتار مبنی بر حمایت‌های ویژه از استقلال در شرایطی که این باشگاه همچنان مشکلات مالی دارد و دست‌های خودش بسته است، چنین نظر داد: «اگر حمایتی بوده باید ما هم بدانیم زیرا از سال گذشته بچه‌های ما حداقل 30 تا 40 درصد طلب دارند. منظور از حمایت‌های ویژه را متوجه نمی‌شوم اما نظرش قابل احترام است. حداقل امسال این‌گونه نبوده است. سال‌ها است هوادار استقلال هستم اما تاکنون چنین شرایطی را ندیده بودم. در کل فوتبال خود نیز تجربه چنین موضوعی را نداشتم. فکر نمی‌کنم تاکنون چنین شرایطی برای یک مربی در استقلال پیش آمده باشد ولی به عشق هواداران‌مان و لطف آنها که همیشه من را شرمنده کرده‌اند و حامی بازیکنان بودند، قرار شد کارمان را انجام بدهیم.»
او در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه قرار است نفراتی مثل سامان تورانیان و آریا برزگر را مثل محمد منتظر عراقی آزاد کنند، چنین توضیح داد: «هیچ بازیکنی بدون نظر مستقیم من جذب نخواهد شد. دیده‌اید و شنیده‌اید که در کار خود تعارف ندارم و باید کار درست انجام شود. منتظر محمد بازیکن باکیفیتی بود اما با توجه به بودجه خود مجبور شدیم جابه‌جایی انجام دهیم که این اتفاق افتاد. در مورد تورانیان و برزگر، باید بگویم منتظریم در این هفته کارشان درست شود و وارد لیست استقلال شوند و در خدمت آنها هستیم.» نکونام در خصوص ثبت دومین کلین‌شیت و عملکرد خوب محمدحسین مرادمند و سیدحسین حسینی نسبت به فصل گذشته یادآور شد: «اینها بازیکنان با کیفیتی هستند. نفراتی که در استقلال بازی می‌کنند قطعاً بهترین کیفیت را دارند زیرا استقلال تیم بزرگی است و بازیکن بزرگ برای باشگاه بزرگ است. شاید این نفرات در مراحلی اشتباهاتی داشته‌اند اما اصلاً به این موضوع نگاه نمی‌کنم زیرا بهترین هستند، کیفیت واقعی خود را هم نشان می‌دهند من کاری نکردم و توانایی خودشان است.» او در مورد اینکه آیا روی بهبود خط دفاعی تمرکز گذاشته است، چنین واکنشی داشت: «من چند سال است که مربی هستم. روبه‌روی استقلال هم بازی کرده‌ام، خیلی وقت‌ها سعی می‌کنند سر استقلال کلاه بگذارند، تیم‌هایی هستند که 15 بازی را یک بر صفر می‌برند اما هیچ‌کس هیچ چیزی نمی‌گوید اما اصلاً این‌گونه نیست. خودتان فوتبال را آنالیز می‌کنید، می‌بینید و گزارش تهیه می‌کنید. در فوتبال دو تیم برای بردن بازی می‌کنند و فقط یک تیم می‌برد. یادم است سال گذشته استقلال در یک مسابقه یک بر صفر جلو بود و در کورس قهرمانی بود. من آن مسابقه را به عنوان یک مربی آنالیز می‌کردم. بی‌محابا جلو رفتند تا گل دوم و گل سوم را بزنند اما گل تساوی را خوردند، اسم آن بازی را نمی‌برم شاید درست نباشد اما باید بدانیم باید خوب بازی کنیم و ببریم. البته سه امتیاز و پیروزی را می‌خواهیم. اگر خوب یا بد بازی کنیم باید ببریم تا در نیم‌فصل شرایط تیم را تقویت کنیم و در نیم‌فصل بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.» سرمربی استقلال درباره اینکه می‌گویند نکونام از کارلوس کی‌روش خیلی الگو گرفته و آیا استقلال در فصل پیش‌رو تفکر دفاعی دارد و یا به خاطر کمبود مهره کم موقعیت ایجاد می‌کند، چنین واکنشی داشت: «در مورد این موضوع که صحبت دوستان من نیست و صحبت رقبا است چندین بار حرف زده‌ام. اگر روزی بتوانم مانند کارلوس کی‌روش شوم، بهترین روز زندگی‌ام است. در مورد کسی حرف می‌زنیم که در تاریخ فوتبال ایران تأثیرگذار بود. مانند میروسلاو بلاژویچ، برانکو و مربیان دیگر. هواداران ما باید نسبت به این صحبت باهوش باشند. بازی می‌کنیم که برنده شویم. در خیلی از بازی‌ها با اختلاف یک گل بازنده شده‌ایم اما حریف خوب دفاع کرده است. سعی می‌کنیم بهترین بازی خودمان را انجام بدهیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی