گزارش و خبر

دستور مخبر برای رفع موانع VAR
سهیل مهدی، مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد شرایط ورود VAR به فوتبال کشور اظهار داشت: «با پیگیری‌های مستمر ریاست محترم فدراسیون فوتبال و همکاری‌های انجام گرفته از سوی وزارت ورزش و جوانان، آقای محمد مخبر معاون اول محترم ریاست جمهوری دستور اکید و صریح دادند که موانع ورود VAR به فوتبال کشور برطرف شود.
با این دستور مقام عالی کشوری، خرسندیم که مسیر ورود VAR علی‌رغم مشکلاتی که داشت، به روال عادی خود بازمی‌گردد تا شاهد اجرای پروژه کمک‌داور ویدیویی و نصب تجهیزات مربوطه در فوتبال کشور باشیم.»

دعوت از رئیس فدراسیون عربستان
امیرمهدی‌علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با اشاره به دیدار اخیر رئیس و جمعی از مسئولان فدراسیون با وزیر امورخارجه، گفت: «فوتبال امروز ایران در جایگاهی قرار گرفته که وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار خود با فیصل‌بن‌فرحان، همتای سعودی‌اش، از باب جدیدی درباره برنامه‌های مشترک میان دو کشور در حوزه این رشته پرطرفدار خبر می‌دهد که در ادامه جلسه میان رئیس و سایر مسئولان فدراسیون رقم خورد. در این میان، باید به دعوت رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان از یاسرالمسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان هم اشاره شود که بر مبنای همکاری‌های دو فدراسیون انجام شده و قرار است برنامه‌ریزی‌های مشترکی دراین‌باره انجام شود.

برگزاری بازی دوستانه با آنگولا
دومین دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان در فیفا دی پیش‌رو قطعی شد و شاگردان امیر قلعه‌نویی به مصاف آنگولا خواهند رفت. مهدی محمدنبی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «در پی مذاکرات انجام شده میان فدراسیون‌های فوتبال ایران و آنگولا، مقرر شد تیم‌های ملی این دو کشور در روز ٢١ شهریور در ورزشگاه آزادی رودرروی هم قرار گیرند. این دیدار پایان‌بخش فیفادی تیم ملی فوتبال ایران در سپتامبر است و پس از این دیدار، بازیکنان برای انجام وظایف باشگاهی خود به تیم‌های خود بازخواهند گشت. در فیفادی بعدی در ماه اکتبر نیز تیم ملی در تورنمنت چهارجانبه اردن شرکت خواهد کرد.»

صغر سنی یک داور!
صبح دیروز در یک برنامه تلویزیونی، بحث جعل مدرک یکی از داوران فوتبال کشور مطرح شد. در این برنامه احمدرضا براتی، سرپرست هیأت فوتبال تهران اعلام کرد اعضای سابق کمیته داوران این استان بدون اطلاع و امضای خودش و دبیر هیأت، لیستی را برای حضور داوران تهرانی در کلاس‌های پیش فصل ارائه کرده‌اند که نام داور مذکور هم در این لیست قرار دارد. نکته عجیب این است پس از ارجاع پرونده تخلف این داور به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، او ظاهراً ۱۰ میلیون تومان جریمه شده و شش ماه محرومیت تعلیقی به مدت دو سال نیز برایش در نظر گرفته شده است. اگر فرد مورد اشاره در این دو سال مرتکب تخلفی شود، این ۶ ماه محرومیت نیز برایش اجرا خواهد شد. به گزارش فارس، این داور که در سال‌های اخیر حضور در لیگ یک را تجربه کرده حدود پنج سال صغر سنی دارد و با ارائه یک شناسنامه جعلی، سال تولدش که مربوط به ابتدای دهه ۶۰ است به اواخر این دهه رسانده است. این داور در تلاش است طبق برخی رایزنی‌ها پس از مدت‌ها فعالیت در لیگ یک امسال در لیگ برتر هم قضاوت کند اما تاکنون در این مسابقات سوت نزده است‌. برخی داوران استان تهران که اعتقاد دارند این داور با صغر سنی خود حق آنها را برای حضور در مسابقات فوتبال کشور پایمال کرده است، از وی شکایت کرده‌اند. البته باید دید کمیته اخلاق برای صدور رأی تخلفی اینچنینی به چه مستنداتی توجه کرده زیرا برخی اعتقاد دارند رأی این پرونده چندان بازدارنده نیست.

رقابت طارمی برای انتقال به منچستر
اریگ تن هاخ سرمربی هلندی شیاطین سرخ بشدت به جذب یک مهاجم دیگر فکر می‌کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو یکی از گزینه‌های تن هاخ برای منچستر یونایتد است. اما طارمی تنها گزینه شیاطین سرخ نیست بلکه نام ژائو فلیکس مهاجم اتلتیکو، ویکتور اوسیمن مهاجم ناپولی و آقای گل سری آ و کولو موانی مهاجم فرانکفورت مطرح است. این در حالی است که طارمی مشتریان زیادی در تابستان داشت. میلان و اینتر دو غول فوتبال ایتالیا برای جذب مهاجم تیم ملی اقدام عملی کردند ولی اصرار پورتو برای فروش ستاره ایرانی با مبلغ 30 میلیون یورو باعث انصراف این باشگاه‌ها شد. تاتنهام دیگر باشگاه انگلیسی خواهان جذب طارمی بود که به خاطر مبلغ درخواستی پورتو از جذب این بازیکن ایرانی منصرف شد.

جستجو
آرشیو تاریخی