صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

 استاندار بوشهر از اجرای دستور
رئیس جمهور خبر داد
انتقال آزمون‌های استخدامی نفت و پتروشیمی به بوشهر
بوشهر - استاندار بوشهر گفت: انتقال آزمون‌های استخدامی مربوط به مجموعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بر اساس دستور رئیس‌جمهور به استان بوشهر از مهم‌ترین دستاوردهای این مجموعه است و در همین ارتباط ۲ آزمون مربوط به شرکت‌های پتروشیمی دالاهو و گروه باختر تاکنون در استان برگزار شده و در شهریور ماه نیز آزمون شرکت پتروشیمی مروارید و مجتمع گازی پارس جنوبی برگزار می‌شود.
احمد محمدی‌زاده افزود: همچنین براساس مصوبه سفر دوم هیأت دولت به استان بوشهر همه واحدهای صنعتی منطقه پتروشیمی در انتصاب اعضای هیأت مدیره و مدیران خود باید مانند سایر دستگاه‌های اجرایی با استاندار هماهنگ باشند.
استاندار بوشهر در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی نفت گفت: سال گذشته مجموعه صنایع فعال در استان بوشهر متعهد به تأمین ۱۳هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب مسئولیت اجتماعی شدند که به طور تقریبی نیمی از این مبلغ تاکنون تأمین و طرح‌های مهمی در استان از این محل اجرا شد.
وی افزود: امروز سهم مجموعه صنایع فعال در استان در زمینه مسئولیت اجتماعی مشخص است و براساس تصمیم هیأت دولت هرگونه هزینه‌کرد صنایع از محل مسئولیت‌های اجتماعی فقط با مجوز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها و با شاخص توزیع بودجه این اعتبارات باید توزیع شود.
استاندار بوشهر گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت امسال یک‌هزار و هفت پروژه عمرانی و اقتصادی با ۲۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و اجرایی می‌شود.
وی افزود: از این شمار طرح پیش‌بینی شده برای هفته دولت ۸۲۳ طرح با ۲۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه طرح‌های هفته دولت در سه سطح کوچک، متوسط و بزرگ مقیاس و در سطح ملی هستند، تصریح کرد: افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی، افتتاح بیش از ۲ هزار تن پروژه ماهی در قفس مربوط به اداره کل اوقاف و امور خیریه از جمله این طرح‌هاست.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی واحدهای تولید بچه‌ماهی و لارو میگو در استان بوشهر گفت: تمام بچه‌ماهی‌های مورد نیاز استان از خارج از استان تأمین می‌شود و انتظار می‌رود با افتتاح و اجرای واحدهای تعریف‌شده استان در این بخش به استقلال کامل برسد و نه‌تنها بچه‌ماهی مورد نیاز استان بلکه کل کشور را تأمین کند.

تاکید رئیس قوه قضائیه بر آغاز فاز اجرایی پتروشیمی گلستان
گرگان - رئیس قوه قضائیه گفت: باید تمام همت مسئولان استانی گلستان معطوف بر آغاز به کار فاز اجرایی پروژه پتروشیمی گلستان باشد.
به گزارش مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جمع سهامداران پتروشیمی گلستان اظهار کرد: من با مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس که سهامدار عمده پتروشیمی گلستان شده، تماس گرفتم و بر تسریع در عملیاتی‌سازی این پروژه تأکید کردم و وی نیز قول اقدام عاجل داد.
وی افزود: وقتی پروژه‌ای همچون پتروشیمی گلستان بالغ بر ۱۶ سال بر زمین مانده است، علاوه بر اتلاف سرمایه، زمینه ایجاد یأس نیز در جامعه و استان فراهم می‌شود؛ لذا با تسریع در کلید زدن فاز اجرایی این پروژه باید به اثبات رساند که می‌توان نسبت به عملیاتی‌سازی تمامی طرح‌های بر زمین مانده گام برداشت و از این طریق روحیه امید آفرینی را در جامعه تقویت کرد.
محسنی‌اژه‌ای افزود: من به عنوان رئیس دستگاه قضا، اختیارات لازم و قانونی را به رئیس کل دادگستری استان گلستان تفویض می‌کنم تا وی در راستای رفع جنبه‌های حقوقی و قضایی تمامی مسائل و مشکلات استان از جمله مسأله آشوراده اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار دهد.
حدود ۶۰۰ روز قبل، در آذر ماه ۱۴۰۰، در جریان سفر رسمی حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای به استان گلستان، موضوع موانع حقوقی احیا و سرمایه‌گذاری در شرکت پتروشیمی گلستان که حدود ۱۶ سال راکد مانده و بیش از ۹۲ هزار سهامدار نیز دارد، به اطلاع وی رسید.
پس از آن، رئیس قوه قضائیه دستوری را  در 7 بند برای رفع موانع حقوقی احیا و سرمایه‌گذاری در شرکت پتروشیمی گلستان صادر کرد و اختیارات ویژه به رئیس دادگستری کل استان گلستان جهت پیگیری موضوع با تمرکز بر راه‌اندازی و احیای پتروشیمی صادر شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی