صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و نه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

پرداخت مطالبات گندمکاران بزودی
وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت مطالبات گندمکاران و افزایش میزان جوجه‏ریزی خبر داد. محمدعلی نیکبخت از رکورد در خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: در خرید تضمینی گندم از 10میلیون تن عبور خواهیم کرد.
وی ادامه داد: بزودی مطالبات گندمکاران نیز پرداخت می‏شود.
گفتنی است هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با تأکیداتی که مسئولان بر لزوم افزایش تولید محصولات راهبردی مانند گندم داشتند و با عنایت خداوند، امسال تولید گندم بیشتر از سال‏های گذشته بوده و به مرز خودکفایی رسیده‏ایم و این بدان معنی است که کشاورزان سهم خود را در رسیدن به خودکفایی و تأمین امنیت غذایی کشور بخوبی انجام داده‏اند، اما متأسفانه پرداخت نشدن پول گندم همه را ناامید می‏کند. هم‏اکنون بیش از 9 میلیون و 750 هزار تن گندم خریداری و پول 42 درصد از آنها پرداخت شده، اما 58 درصد از پول گندم‏ها هنوز پرداخت نشده است.

جهش تولید خودروسازان خصوصی
تولید خودرو توسط خودروسازان بخش خصوصی در تیرماه سال گذشته 10 هزار و 67 دستگاه و در تیرماه امسال 21 هزار و 277 دستگاه بوده است که بر این اساس رشد تولید خودروی سواری توسط بخش خصوصی در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 111 درصد بود. براساس آمار وزارت صمت، در 4 ماهه ابتدای امسال 70 هزار و 485 دستگاه خودرو و در چهارماهه نخست سال گذشته 35 هزار و 885 دستگاه خودرو توسط بخش خصوصی تولید شده که مقایسه این آمار حاکی از رشد 96 درصدی تولید خودرو سواری توسط بخش خصوصی در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. تولید وانت در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد و تولید کامیونت، کامیون و کشنده در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته توسط بخش خصوصی 109 درصد رشد داشت.
تولید مینی‌بوس و میدل باس نیز در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته توسط بخش خصوصی با 25 درصد رشد همراه شد. در مجموع تولید انواع خودرو توسط بخش خصوصی در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته 89 درصد رشد داشت به‌ طوری که در 4 ماهه نخست سال گذشته 47 هزار و 868 دستگاه انواع خودرو تولید شده بود که این تعداد در 4 ماهه نخست امسال به 90 هزار و 259 دستگاه خودرو رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی