گزارش و خبر

استقبال هواداران بانو در اراک
دیدار تیم‌های آلومینیوم و استقلال خوزستان در حالی با حضور هواداران خانم برگزار شد که بانوان اراکی در فاصله 5 ساعت به برگزاری این دیدار تمام بلیت‌های در نظر گرفته شده را خریداری کردند. بنا بر هماهنگی انجام شده، تعداد ۳۵۰ بلیت برای تماشاگران خانم در نظر گرفته شد که تمام این بلیت‌ها به فروش رفت. این نخستین حضور بانوان اراکی در استادیوم بود و هواداران خانم اراکی امیدوارند که این رویه ادامه داشته باشد.

 
مهاجم سنگالی گزینه یحیی شد
بعد از جدایی سه مهاجم پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی اکنون تمام تمرکز خود را روی خرید مهاجم خارجی گذاشته است. یحیی گل‌محمدی که چندی پیش مدعی شده بود رزومه 30 بازیکن برای حضور در پرسپولیس را بررسی کرده، اکنون درخواست خود را برای جذب مهاجم مدنظرش به باشگاه اعلام کرده است. در این رابطه باشگاه پرسپولیس نیز با کارگزار (ایجنت) این بازیکن مذاکرات کتبی و رسمی خود را آغاز کرد و طرفین در حال مذاکره برای بررسی وضعیت این انتقال هستند. گزینه مدنظر پرسپولیس الیو بجی مهاجم 25 ساله سنگالی است که طی فصول اخیر بیشتر در لیگ فرانسه بازی کرده است. این مهاجم 189 سانتیمتری طی فصول اخیر سابقه بازی در لیگ‌های سوئد، اتریش، مصر، ترکیه و فرانسه را در کارنامه دارد و از مطرح‌ترین انتقال‌های وی نیز می‌توان به حضور در بوردو با مبلغ 3 میلیون دلار اشاره کرد. آمیان فرانسه در فصل 2022 او را به مبلغ 3 میلیون دلار به تیم مطرح این کشور یعنی بوردو انتقال داده که البته این تیم در فصل گذشته به دسته پایین‌تر سقوط کرد. در حال حاضر مبلغ بالای قرارداد این مهاجم 25 ساله سنگالی باعث شده تا بوردو به دنبال پایان همکاری با وی باشد و در این میان پیشنهاد پرسپولیس برای الیو بجی مطرح شده است. بجی سابقه حضور در تیم زیر 20 ساله‌های سنگال را نیز در کارنامه دارد و در فصل گذشته اما در ترکیب بوردو در 29 بازی تنها 4 گل زده ثبت کرده است. بهترین عملکرد او را می‌توان در فصل 2021 دانست که در ترکیب تیم آمیان موفق به ثبت 13 گل طی 26 بازی شده بود.


انصراف اینتر و تاتنهام از خرید طارمی
باشگاه‌های اینتر و تاتنهام مشتریان اصلی مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو در نقل و انتقالات بودند، اما زیاده‌خواهی پورتو باعث شده تا هر دو باشگاه مطرح فوتبال ایتالیا از این خرید منصرف شوند. ساشا تاوولیری خبرنگار بلژیکی در این زمینه اعلام کرد، مدیران باشگاه اینتر بعد از پافشاری پورتو برای فروش طارمی با مبلغ 30 میلیون یورو به نظر می‌رسد تسلیم شدند و سراغ گزینه‌های دیگر رفتند. از طرفی تاتنهام هم بعد از ارائه پیشنهاد 24 میلیون یورویی و دست رد پورتو، به دلیل مبلغ بالا از این خرید منصرف شده است. پیش از این هم میلان برای جذب ستاره ایرانی اقدام کرده بود و حتی با طارمی به توافق شخصی رسید، ولی به خاطر زیاده‌خواهی پورتو این انتقال هم منتفی شد.


پیروزی شیاطین سرخ با واران
شیاطین سرخ، فصل جدید لیگ برتر جزیره را با برد آغاز کرد. دو تیم منچستریونایتد و ولورهمپتون در چهارچوب آخرین بازی هفته اول لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفته‌ بودند که این بازی با برتری -1صفر تیم میزبان همراه بود. در دقیقه 76 و پس از تعویض‌های اریک تن هاخ، شرایط بازی به سود منچستریونایتد تغییر کرد و روی نفوذ ون بیساکا، رافائل واران در مقابل دروازه سانتر مدافع انگلیسی را تبدیل به گل کرد. در دقایق پایانی بازی نیز بازیکنان تیم میهمان حملاتی را روی دروازه منچستریونایتد ترتیب دادند اما تغییری در نتیجه بازی رخ نداد. در این بازی 7 دقیقه به عنوان وقت اضافه در نظر گرفته شد و مهم‌ترین نکته آن اعتراض اونیل و شاگردانش به خطای بازیکنان منچستریونایتد در داخل محوطه جریمه بود؛ با این حال کمک‌داور ویدیویی پنالتی تشخیص نداد. حضور سر الکس فرگوسن در ورزشگاه اولدترافورد برای تماشای این دیدار از نکات جذاب این مسابقه بود تا سرمربی اسطوره‌ای شیاطین نظاره‌گر اولین پیروزی آنها باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی