ناکامی مسئولان استقلال در کاهش قرارداد بازیکنان

نکونام به دنبال مهاجم خارجی است

باشگاه استقلال پس از اعلام فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال مبنی بر کاهش رقم قرارداد، تلاش کرد قرارداد بازیکنان خود را کاهش دهد اما به نظر می‌رسد که مسئولان باشگاه در این خصوص ناکام بودند. آبی‌ها با این مشکل نتوانستند قرارداد برخی از بازیکنان خود را ثبت کنند. یکی از این بازیکنان منتظر محمد، بازیکن عراقی استقلال بود که با قراردادی یک ساله و قرضی راهی مس رفسنجان شد. منتظر محمد، پس از جدایی از استقلال سه‌شنبه شب در تمرین مس حاضر شد و گفت: «سلام نارنجی‌ها، سلام رفسنجان! از استقبال کادر فنی و بازیکنان که مثل برادرانم بودند خیلی خوشحال هستم. بسیار خرسندم از حضور کاپیتان علی عدنان، ستاره بزرگ که مثل برادر بزرگ برای من است. ان‌شاالله که تیم موفق باشد و در کسب نتایج مثبت با تیم به همراه همبازیانم سهیم باشم.» در این میان 3 بازیکن استقلال پیشنهاداتی از برخی تیم‌ها دارند. گفته می‌شود اگر نکونام با جدایی این 3 بازیکن موافقت کند، آنها به تیم‌های دیگر منتقل می‌شوند تا هم هزینه‌های باشگاه کم شود و هم خودشان دقایق بیشتری فرصت بازی پیدا کنند و به این شکل آبی‌ها می‌توانند برای ورود بازیکنان بیرون مانده از لیست اقدام کنند. اما نکته این است جدایی منتظر محمد با نظر نکونام اتفاق افتاده است. او اعتقاد دارد مبلغ 150 هزار دلار برای هافبک عراقی، سقف بودجه این تیم را پر می‌کند و بهتر است آبی‌ها به دنبال کاهش هزینه‌ها برای جذب مهاجم خارجی باشند. به همین دلیل هم هست که مدیران استقلال با جدایی قرضی منتظر محمد موافقت کردند تا بتوانند بودجه برای خرید مهاجم خارجی آزاد کنند و از طرف دیگر این هافبک عراقی را برای فصل آینده در اختیار داشته باشند.
احتمال حضور همبازی لوکادیا
در خط حمله آبی ها
از زمان انتخاب نکونام به عنوان سرمربی استقلال، بارها او در مصاحبه‌هایش اعلام کرد که خواستار جذب چند بازیکن خارجی است. نکونام، فهرست نفرات مورد نظرش را هم به حجت کریمی و هم به علی خطیر تحویل داد ولی دو مدیر سابق و فعلی آبی پوشان هیچ کدام نفرات مورد نظر سرمربی تیم را جذب نکردند. در این میان، اتفاق عجیبی رخ داده و یک بازیکن خارجی چند روزی است که در تهران به سر می‌برد. رانگلو یانگا نام بازیکن هلندی است که برای حضور در استقلال با مدیران باشگاه به توافق رسیده ولی مسأله اینجاست که این مهاجم 31 ساله انتخاب کادرفنی نبوده و علی خطیر شخصاً برای جذب وی اقدام کرده است. قرار است در نشستی که بین علی خطیر و جواد نکونام برگزار می‌شود، تکلیف رانجلو یانگا مشخص شود. یانگا متولد هلند بوده ولی اکنون همبازی یورگن لوکادیا در تیم ملی کوراسائو است. این بازیکن 192 سانتی متری فصل گذشته برای کلوژ رومانی به میدان رفت و در 47 مسابقه موفق به زدن دوازده گل شد و 2 بار نیز پاس گل داد. او که سابقه بازی در 10 تیم مختلف را در کارنامه دارد، برای رده‌های پایه تیم ملی هلند نیز بازی کرده است.

 

برش

اختلاف استقلال با سازمان لیگ بر سر رضایتنامه خالدآبادی
محمدرضا خالدآبادی، دروازه بان فصل گذشته هوادار با استقلال قرارداد 3 ساله امضا کرده است و در این بین استقلالی‌ها مبلغی را به عنوان رضایتنامه به باشگاه هوادار پرداخت کرده‌اند. سازمان لیگ برتر پول رضایتنامه خالدآبادی را جزو هزینه‌های این فصل آبی‌ها لحاظ کرده است، در حالی که مدیران باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ برتر خواهان تقسیم این پول بین 3 سال شده‌اند. به نظر می‌رسد استقلالی‌ها در نهایت می‌توانند سازمان لیگ را قانع کنند و در این صورت مشکل خالدآبادی برای ورود به لیست آبی‌ها حل می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی