جدال بزرگ هفته دوم لیگ برتر از راه رسید

دوئل رفقا در شهر اولین‌ها!

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار

یک بازی بزرگ دیگر از راه رسید. هفته دوم لیگ برتر، در حالی امروز با انجام پنج مسابقه برگزار می‌شود که در یکی از آنها تراکتور از ساعت 18:45 در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز، میزبان پرسپولیس است. دیداری که علاقه مندان به فوتبال ایران، مشتاقانه در انتظار تماشای آن هستند و البته انتظار دارند که اتفاق‌های تلخ گذشته تکرار نشود. چرا که در بازی برگشت تراکتور و پرسپولیس در لیگ بیست و یکم، گروهی از تماشاگران با پرتاب سنگ و اشیای مختلف به سمت بازیکنان پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام، باعث شدند تا داور بازی را در دقیقه 70 متوقف کند و نتیجه آن بازی 3-0 به سود پرسپولیس اعلام شد. در ادامه هم طبق حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بازی‌های رفت و برگشت دو تیم در فصل گذشته بدون تماشاگر برگزار شد اما حالا که قرار است دوباره هواداران برای تماشای این بازی به استادیوم بیایند، باید تمهیداتی اندیشیده شود که بازی در شرایط عادی و بدون مشکل برگزار شود. خصوصاً اینکه سازمان لیگ نیز اعلام کرده نماینده ویژه AFC نحوه میزبانی این دیدار را زیر نظر خواهد گرفت و این مسأله می‌تواند برای تعیین میزبانی تراکتور در آسیا تعیین کننده باشد. مسابقه‌ای که طبق اعلام باشگاه تراکتور، ورود کودکان زیر 10 سال در آن ممنوع است!
دیدار بین دو تیم همیشه جذاب و دیدنی بوده و این فصل هم بسیار حساس خواهد بود. چرا که هر دو تیم پرستاره و مدعی هستند و برای برد به میدان می‌آیند. البته تراکتور در هفته اول، نمایش ناامید کننده‌ای داشت و برابر سپاهان در اصفهان 3-1 شکست خورد تا لیگ بیست و سوم را با یک باخت تلخ آغاز کند. در این شرایط، پاکو خمز سرمربی اسپانیایی تراکتور به این اشاره کرد که تیمش در غرور بسته شدن در فصل نقل و انتقالات بوده و به این اعتراف کرد که بازیکنان تراکتور با نظر او جذب نشده اند! با این حال، تراکتور با تیمی پر مهره‌تر از همیشه در این فصل به میدان می‌رود اما خمز هشدار داده که اگر تیمش مالکیت توپ را از دست بدهد، برابر پرسپولیس بازنده خواهد بود. آیتمی که شاگردان یحیی گل محمدی در آن تبحر خاصی دارند و بیشتر درصد مالکیت توپ در کل بازی‌های‌ هفته قبل هم از آن پرسپولیس بود که موفق شد 1-0 آلومینیوم را شکست دهد. البته سرخپوشان پایتخت از نبود مهاجم نوک در ترکیب شان رنج می‌برند که این کار آنها را سخت کرده است. در این شرایط، این خبر رسید که ممکن است پرسپولیس در بازی با تراکتور، بدون مهاجم و با شش هافبک به میدان برود که باید دید یحیی چنین تصمیمی می‌گیرد یا از شهاب زاهدی دوباره در ترکیب اصلی تیمش استفاده می‌کند. نکته دیگری که در این دیدار جلب توجه می‌کند، حضور پرسپولیسی‌های سابقی است که این فصل به جمع بازیکنان تراکتور اضافه شده‌اند. شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، محمد نادری، سعید آقایی و مهدی شیری، چهره‌های مهم و سرشناسی هستند که آمده‌اند تا تراکتور را به یک تیم مدعی قهرمانی تبدیل کنند. ضمن اینکه محمد نصرتی دیگر بازیکن اسبق پرسپولیس هم در جمع مربیان تراکتور حضور دارد که تقابل آنها با تیم سابق شان دیدنی خواهد بود. در ترکیب تراکتور بازیکنان دیگری مانند حسین پورحمیدی، امیرحسین حسین‌زاده، گوستاوو واگنین، ریکاردو آلوز و آلوارو خیمنز هم حضور دارند که می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند. البته صفا هادی هافبک عراقی تراکتور در بازی با سپاهان اخراج شد و در این بازی محروم است. از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها که در فصل گذشته تمام جام‌های داخلی را از آن خود کردند، بدون محروم و مصدوم به تبریز رفته‌اند و حالا باید دید در خانه تراکتور چه نتیجه‌ای را کسب می‌کنند.

 

بــــرش

تقابل‌ها  به سود قرمزهای تهران
تراکتور و پرسپولیس تاکنون 53 بازی رسمی برابر هم در لیگ تخت جمشید، جام آزادگان، لیگ برتر و سوپرجام برگزار کرده‌اند که 26 برد برای پرسپولیس و 11 پیروزی برای تراکتور ثبت شده و 16 بازی با تساوی به پایان رسیده است. در جریان این دیدارها 122 گل به ثمر رسیده که 76 گل برای پرسپولیس و 48 گل سهم تراکتور بوده است. این دو تیم تا به حال 30 بار در لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ماحصل آن 15 پیروزی برای سرخپوشان پایتخت، پنج تساوی و 10 برد برای پرشورهای تبریزی بوده است. آخرین تقابل دو تیم بازی برگشت فصل گذشته در تبریز بود که 3-2 به سود پرسپولیس به پایان رسید و حالا باید دید دومین تقابل گل محمدی و خمز در شهر اولین‌ها، با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی