صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و هفت - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران


شهادت بسیجی حافظ امنیت
در شیرود
یکی از بسیجیان شهر شیرود در مقر ایست و بازرسی از سوی راننده یک خودرو زیر گرفته شد و به شهادت رسید.
سرهنگ علی ابراهیمی، معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا از عروج شهادت گونه بسیجی حافظ امنیت «حامد لرز غلامی» خبر داد و گفت: بامداد سه‌شنبه برادر بسیجی حامد لرز غلامی از بسیجیان حوزه امام علی(ع) شهر شیرود (شهرستان تنکابن) در قالب تور ایست و بازرسی مقابل امامزاده سید حسین(ع) که با مجوز شورای تأمین شهرستان برای تأمین امنیت انجام شده بود بوسیله یک خودروی سواری مشکوک زیر گرفته شد که به دلیل شدت جراحات وارده دعوت حق را لبیک گفت. سخنگوی سپاه کربلا افزود: بلافاصله پس از وقوع حادثه، ضارب توسط نیروهای امنیتی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
 
قتل مادر مقابل چشم فرزندان
مرد جنایتکار که همسر جوانش را مقابل چشمان دو پسر خود کشته بود دستگیر شد.
سرهنگ سید حجت اله پورنجفی، سرپرست فرماندهی انتظامی پردیس در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع خبر قتل زنی 37 ساله در یکی از خانه‌های پردیس تیم جنایی راهی محل شد. کارآگاهان پلیس آگاهی در این خانه با جسد زن جوان در حالی روبه‌رو شدند که آثار کبودی و ضرب و شتم روی بدن وی مشهود بود و به گفته مادر مقتول و فرزندان وی که دو پسر خردسال بودند قتل از سوی پدر خانواده رخ داده بود. بنابراین بلافاصله متهم شناسایی و دستگیر شد و انگیزه خود را از این جنایت اختلاف شدید خانوادگی عنوان کرد.
 
بازداشت سارقان 6 میلیارد تومانی
در کرمان
سارقان سابقه‌دار که به خانه‌های خالی شهر کرمان دستبرد زده بودند دستگیر شدند.
سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی کرمان در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با وقوع چند فقره سرقت طلا، ارز و دلار از خانه‌های کرمان، مأموران پلیس آگاهی با سرنخی که از سارقان این پرونده به دست آوردند اقدامات خود را به صورت شبانه‌روزی آغاز کردند. در ادامه مشخص شد اعضای این باند از استانی دیگر وارد کرمان شده‌اند و طی سه روز تعطیلی ماه گذشته اقدام به سرقت از منازل خالی کرمان کرده‌اند. با پیگیری مأموران پلیس آگاهی، سارقان و خودرو آنها ظرف ۲۴ ساعت شناسایی و 2 نفر از سارقان در یک عملیات هماهنگ، هنگام خروج از استان دستگیر شدند. اموال مسروقه نیز در استانی دیگر کشف و به کرمان منتقل شد.
وی با اشاره به اینکه سارقان در دیگر استان‌ها نیز سرقت‌های میلیاردی مرتکب شده بودند گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه کشف شده ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
 
خودرو سارقان کابل برق واژگون شد
 دو سارق که قصد سرقت از یک پادگان ارتش را داشتند هنگام فرار، خودرویشان واژگون و دستگیر شدند.
 سرهنگ علی زنگنه، فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم در تشریح جزئیات این خبر گفت: به‌دنبال دریافت خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودرو در محدوده جاده نظامی، مأموران واحد گشت کلانتری ۱۵ منجیل آباد در محل حاضر و در بدو ورود با خودرو تیبای واژگون شده با دو سرنشین مصدوم مواجه شدند.
 وی با اشاره به اینکه مأموران انتظامی با رفتارهای غیرعادی سرنشینان آسیب دیده روبه‌رو شدند، افزود: در ادامه مشخص شد که دقایقی قبل سرنشینان این خودرو قصد سرقت سیم و کابل برق از پادگان ارتش را داشتند که با مشاهده نگهبان پادگان اقدام به فرار کرده و خودرویشان واژگون شده است.
 زنگنه با بیان اینکه در این حادثه دو سارق دچار مصدومیت شدند، گفت: در ادامه این افراد از سوی نگهبانان پادگان مورد شناسایی قرار گرفته و به مرکز درمانی منتقل شدند. با توجه به اینکه مصدومیت این دو سارق جدی نبود، آنان از مرکز درمانی ترخیص و به کلانتری منتقل شدند.

مرگ کشاورز در دستگاه تیلر
کشاورز 77 ساله ساروی هنگام کار با دستگاه تیلر جان باخت.
 علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به وقوع یک حادثه دلخراش برای یک کشاورز مازندرانی اظهار کرد: یک کشاورز اهل روستای اطراف ساری در اثر حادثه‌ای هنگام کار کردن با دستگاه کشاورزی تیلر جان خود را از دست داد. این مرد ۷۷ساله و متأهل در یکی از روستاهای شهرستان ساری دچار حادثه شد.
 مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با تأکید بر رعایت موارد ایمنی در بهره‌برداری از دستگاه‌های کشاورزی، به کاربران این گونه وسایل توصیه کرد؛ از افراد ماهر و فنی به عنوان راننده این ادوات بهره‌برداری شود تا شاهد حوادث تلخ در این زمینه نباشیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی