صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

تغییر معاون سیاسی وزیرکشور در پی حاشیه‌سازی برخی نمایندگان
 خبر اول اینکه، ساعت 23 شامگاه یکشنبه بود که مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور در خبری کوتاه و بدون اشاره به همه فشارهایی که طی نزدیک به دو ماه گذشته از سوی طیفی از نمایندگان علیه این وزارتخانه و به‌طور مشخص معاون سیاسی آن اعمال شده بود از تغییر محمدرضا غلامرضا خبر داد.
اقدامی که دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت آن را «فداکاری و از خودگذشتگی دولت برای تقویت راهبرد مورد تأکید رهبری یعنی همکاری قوا» توصیف کرد. احسان صالحی درباره آن نوشت: «دشمنان ایران بیش از هرچیز به اختلاف‌های زیر خیمه انقلاب دل بسته‌اند و دولت، ولو به قیمت کوتاه آمدن از حق خود، مصلحت بزرگتر را کور کردن چشم این فتنه می‌داند.»
اواخر خردادماه بود که برخی نمایندگان در واکنش به صدور بخشنامه صیانت از سلامت انتخابات از سوی معاونت سیاسی وزارت کشور فضاسازی رسانه‌ای را ابتدا علیه غلامرضا و سپس با هدف اعمال فشار برای تغییر او علیه شخص وزیر کشور آغاز کردند. اگرچه وزیر کشور پس از برگزاری جلسه علنی با نمایندگان حکم به حذف موارد مسبب اعتراض داد با این حال حاشیه‌سازی‌ها با اصرار بر برکناری معاون سیاسی و از طریق تهدید وزیر کشور به استیضاح دنبال شد.

فقط مال فرانسه قبول است!
 خبر دیگر اینکه، روز گذشته در حالی‌که بسیاری از کشورهای منطقه با انتشار پیام‌های جداگانه، حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را محکوم کردند اما بررسی کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب نشان می‌دهد که در برخی از این کانال‌ها تنها پیام وزارت خارجه فرانسه در محکومیت حادثه منتشر شده است! یک کاربر فضای مجازی با اشاره به این اتفاق، استانداردهای دوگانه رسانه‌های اصلاح‌طلب در قبال پوشش پیام تسلیت و محکوم کردن حادثه تروریستی شیراز از سوی مقامات کشورهای مختلف را ناشی از «غربزدگی بیش از حد» این رسانه‌ها عنوان کرد. کاربر دیگری با کنایه عنوان کرد که از نگاه برخی از این رسانه‌ها، تا زمانی‌که کشورهای غربی یک حادثه تروریستی را محکوم نکنند، اساساً گویی حادثه‌ای رخ نداده است!

دل‌پریشانی BBC انگلیس
برای عوامل داعش
 دست آخر اینکـــه،  رســـــــانه‌های فارســـی‌زبان ضدانقلاب حتـــــی در قبال محکومیـــت حادثه‌‌ای تروریستی از سوی جنایتکاران نیز حاضر نیستند در کنار مردم ایران بایستند. روز گذشته ایران‌‌اینترنشنال و BBC با اشاره‌ای مختصر به حادثه حرم شاهچراغ(ع)، اما این واقعه تروریستی را از جنبه دیگری مورد پیگیری خبری قرار دادند: «بازداشت 10 تبعه خارجی». این رسانه‌ها همچون ماجرای اعدام دو عامل داعش در تیرماه، با لحنی خاص به همدردی با جنایتکاران پرداخته و بازداشت عوامل حادثه دوم را غیرقانونی توصیف کردند.
پیشتر BBC مدعی بود که جمهوری اسلامی، حقوق بشر را در قبال عامل پشتیبانی حادثه تروریستی اول در شیراز که منجر به شهادت 13 نفر شد، رعایت نکرده است و «اعدام» این افراد، خلاف موازین حقوق بشری است!

 

جستجو
آرشیو تاریخی