صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

515 میلیارد بودجه سال گذشته سپاهان
بودجه امسال زردپوشان اصفهانی
325 میلیارد تومان است؟
مجمع عمومی شرکت فولاد مبارکه سپاهان اصفهان هر سال در تیر یا مرداد برگزار می‌شود و بر همین اساس نیز اسناد مالی این شرکت بطور رسمی منتشر و در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد. طبق اسناد مالی رسمی منتشر شده باشگاه سپاهان در حدود 515 میلیارد تومان فصل گذشته به عنوان تبلیغات و هزینه تعمیرات از شرکت فولاد مبارکه سپاهان دریافت کرده است. این در حالی است که باشگاه سپاهان برای فصل 1402-1403 لیگ برتر به سازمان لیگ اعلام کرده پیش‌بینی اولیه بودجه‌اش 325 میلیارد تومان است. البته نباید از این مسأله غافل شد که باشگاه سپاهان یکی از کامل‌ترین باشگاه‌های ورزشی کشور است و فقط یک تیم فوتبال ندارد و در رشته‌های مختلف ورزشی در بالاترین سطح تیمداری می‌کند. با این حال اگر بودجه سال گذشته این باشگاه 515 میلیارد تومان بوده باشد قطعاً در فصل ورزشی پیش‌رو این مقادیر بیشتر هم خواهد شد. البته در ماده 5-11 این اسناد نوشته شده طبق مصوبه مجمع عمومی عادی سالیانه بطور فوق‌العاده شرکت جهت سال مالی مورد گزارش هزار میلیارد تومان به‌منظور کمک‌های بلاعوض در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و حوزه سلامت و همچنین کلیه هزینه‌ها و بودجه باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان تصویب شده است.


روستایی به لیگ بحرین رفت
باشگاه ستره بحرین اعلام کرد با امیر روستایی بازیکن ایرانی باشگاه الشحانیه قطر قرارداد امضا کرد تا خط حمله‌اش را تقویت کند. روستایی بازیکن 25 ساله به عنوان اولین لژیونر ایرانی شاغل در لیگ برتر بحرین به شمار می‌آید. او سال ۹۸ و در نخستین روزهای مربیگری گابریل کالدرون راهی پرسپولیس شد اما نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در نهایت دوباره به صورت قرضی به پیکان برگشت.


اوزونیدیس: لیگ جالبی داریم
مارینوس اوزونیدیس سرمربی گل گهر، در نشست خبری پیش از مسابقه با پیکان گفت: «بازی اول را بردیم اما به نتیجه بازی قبل فکر نمی‌کنیم. برای ما خیلی مهم است که نتیجه خوبی بگیریم و انتظار بازی سختی مقابل پیکان داریم و فکر می‌کنم این اتفاق می‌تواند درهمه بازی‌های لیگ باشد. بازیکنانم تلاش می‌کنند بهترین نتایج را کسب کنند.» او یادآور شد: «برای اینکه فوتبال ایران بخواهد بهتر شود، نیاز به زمین‌های بهتری داریم. اولین چیزی که از نظر من باید درست باشد، زمین هاست. زیرا زمین‌ها باید خوب باشد تا آسیب‌دیدگی کمتری داشته باشیم و بازی‌ها ریتم بهتری داشته باشد. به طور کلی می‌توانم بگویم لیگ خوب و جالبی داریم. البته برخی تیم‌ها بازیکنان گران زیادی خریده‌اند، چون به دنبال قهرمانی هستند و فقط یک یا دو تیم نیستند بلکه 4-5 تیم به دنبال قهرمانی هستند. من در مورد تیم خودم نمی‌توانم خیلی راحت در مورد اهداف باشگاه صحبت کنم!»

تراکتور - پرسپولیس رصد می‌شود
سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال در مورد برگزاری مسابقه حساس تراکتور و پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر اظهار داشت: «سازمان لیگ فوتبال همواره تلاش می‌کند با تعامل با نهادهای مختلف استانی و کشوری مسابقات باشگاهی در بهترین شرایط برگزار شود. مسابقه حساس تراکتور و پرسپولیس نیز از این قاعده مستثنی نیست ولی با توجه به حضور تراکتور در مرحله پلی آف یک قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز نماینده‌ای ویژه به تبریز اعزام خواهد کرد تا شرایط برگزاری این مسابقه، نحوه میزبانی، رفتار تماشاگران و... را از نزدیک مورد رصد قرار بدهد.» او تأکید کرد: «نحوه میزبانی تراکتور در این مسابقه با توجه به حضور نماینده ‌ای‌اف‌سی می‌تواند در تعیین میزبانی تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی تأثیر‌گذار باشد.» این دیدار با اعلام مسئولان بدون حضور بانوان هوادار برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی