صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنجاه و شش - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

تردد کامیون‌های تجاری از 3 تا ۱۸ شهریور در مرز مهران ممنوع شد
ایلام -  معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه قرارگاه مشترک بین مسئولان استان ایلام و مسئولان عراقی برای تسهیل در تردد زوار اربعین، در مرز زرباطیه ایجاد شده است، گفت: تردد کامیون‌های تجاری از سوم تا ۱۸ شهریورماه در مرز مهران ممنوع است.  «سید مجید میراحمدی»، در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران، اظهار کرد: رانندگان عزیز و صاحبان کالا پیش‌بینی کنند که از سایر مرزهای کشور برای تردد به عراق استفاده کنند. وی گفت: باید گفت که زیرساخت‌های مرز مهران به سرعت پیش می‌رود و گره ‌های ترافیکی و تردد سنگین خودروها که در سال‌های گذشته منجر به توقف طولانی مدت می‌شد، رفع خواهد شد. میراحمدی افزود: تقریباً مسیر ایلام به مهران چهار بانده و آماده بهره‌برداری است و ترافیک سنگین گذشته را در اربعین سال جاری نخواهیم داشت. وی با بیان اینکه در آن سوی مرز مهران و در کشور عراق در زمینه سرعت‌بخشی به تردد زوار، تحول قابل توجهی در مرز زرباطیه عراق انجام شده است، گفت: گیت‌های ورودی در مرز زرباطیه عراق به ۱۳۰ گیت، درهای خروجی از مرز مهران به سمت مرز زرباطیه به پنج در و گیت‌های خروجی از مرز مهران نیز به ۱۵۰ گیت افزایش یافته است.

 

اعطای۹۰میلیون تومان وام برای اسکان موقت ساکنان بافت فرسوده اصفهان
اصفهان-  مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اعطای وام ۹۰ میلیون تومانی به مالکان بافت‌های فرسوده استان برای اسکان موقت در طرح بازآفرینی شهری خبرداد. به گزارش مهر، علیرضا قاری‌قرآن با اشاره به اهمیت نوسازی در بافت فرسوده، اظهار داشت: برای تسهیل اسکان موقت ساکنان بافت‌های فرسوده در دوره نوسازی، ساکنان می‌توانند با وام ودیعه مسکن خانه‌ای را اجاره کنند. وی افزود: مبلغ این وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت سه ساله به ۹۰ میلیون تومان افزایش یافته است. مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند برای بهره‌مندی از این وام به سامانه ارائه تسهیلات بافت فرسوده و ودیعه اسکان موقت به نشانی https://facility.udrc.ir/login.php مراجعه کنند.

 

درخواست سه کشور خارجی برای سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در یزد
یزد/ ایرنا-  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد گفت: سه کشور خارجی خواستار سرمایه‌گذاری تا ۵۰۰ میلیون دلار در حوزه نیروگاه خورشیدی این استان هستند. محمدعلی شاه‌حسینی روز دوشنبه در جمع رسانه‌ها از درخواست سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری روسیه، هند و چین در حوزه نیروگاه خورشیدی در یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: ۴۰ مجوز بی‌نام که نیاز استان، کم آبخواه و پاک بوده در یک بسته سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده تا به سرمایه‌گذاران خارجی ارائه شود و هر کدام از آنها را برگزیند. وی با اشاره به رتبه‌های ممتاز استان در صنعت، معدن و کشاورزی اظهار داشت: یزد چهارمین استان صنعتی کشور است، اما نزدیک به ۴۰ هزار بیکار در استان وجود دارد که عمدتاً فارغ‌التحصیل هستند؛ ریل‌گذاری جدید استان در دو سال گذشته بر اساس سند تحولی یزدنوین در نظر گرفته شده که شامل سرمایه‌گذاری، رشد تولید و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بومی یزدی است.

 

بن‌بست سیمانی متروی کرج
 کرج -  سخنگوی شورای‌اسلامی شهر کرج گفت: کمبود سیمان به یکی از مشکلات پروژه قطار شهری کرج تبدیل شده است. عمار ایزدیار با اشاره به مرحله ریل‌گذاری ادامه خط
۲ قطار شهری کرج بین چهارراه طالقانی و میدان شهیدسلطانی کرج اظهار کرد: با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی گروه‌های فنی و مهندسی، اکنون کمبود سیمان برای تأمین بتن به یکی از مشکلات پروژه تبدیل شده که امیدواریم با کمک مسئولان کشوری و استانی مرتفع شود. وی با اشاره به فعالیت کارگاه‌های متعدد در خط ۲ قطار شهری کرج توضیح داد: تا پایان امسال تلاش‌ها بر این است با فعال‌سازی ایستگاه شهید‌سلطانی کرج مسافران متروی تهران به هسته مرکزی کرج انتقال یابند و ترافیک ورودی شرقی کرج روان‌سازی شود. ایزدیار در ادامه با اشاره به وضعیت مالی پروژه قطارشهری کرج اذعان کرد: قرار است امسال یک هزار میلیارد تومان از محل مصوبات سال ۱۴۰۰ و فروش اوراق سال ۱۴۰۱ به پروژه خط ۲ قطار شهری کرج تزریق شود. وی یادآور شد: اکنون در مجموع شورا و شهرداری کرج در تلاش هستند تا با سرعت، بخش عمده خط ۲ قطار شهری کرج را تا پایان دوره ششم شورا به زیر بار خدمات شهری ببرند.

جستجو
آرشیو تاریخی